Witam.
Podczas wyjazdu pojawił się problem z klimatyzacją, nagle po 4 godzinnym postoju, przestała działać. Nie mogłem wykonać zbyt wiele ruchów, ale oto kilka faktów, oraz to co udało mi się zdiagnozować.
1. Klimatyzacja działała poprawnie od 3 lat - konserwowana co roku - załączona cały rok.
2. Podczas ostatniej konserwacji, tuż przed wyjazdem okazało się, że czynnika zamiast 565 było 740 i oleju też znacznie więcej (prawdopodobnie poprzedni serwis zaznaczył Taurega zamiast Tourana i poszło.
Tegoroczny serwis napełnił tak jak należy oraz potwierdził szczelność instalacji.
3. Auto jest z 2007 (2008) roku, ale kompresor i przewody oraz czujnik ciśnienia mają 3 lata - Kompresor był kupowany nowy. Jeżeli dobrze pamiętam model 1K0820859F.
4. Teraz klimatyzacja nie działa.
5. Przewody od kompresora ciepłe (rozgrzany silnik), napięcie na elektrozawór klimatyzacji umieszczony na kompresorze pojawia się jak właczam klimę (AC).
Oporność zaworu -12 ohm, napięcie podczas pracy - 10,8V DC.
Wentylatory nie obracają się ale zakładam, że powodem jest brak odpowiedniego ciśnienia z kompresora.
6. Resetowałem odpinając akumulator ale bez zmian.
7. Bezpieczniki wszystkie sprawne.
8. VAGa nie mam a Scan Tool nic nie wykazuje.
9. Brak widocznych wycieków czynnika.
Myślałem o zasileniu elektrozaworu bezpośrednio z akumulatora, ale wolałbym nie przecinać przewodów, a dopięcie się w układ może się źle skończyć bo zakładam, że sterowanie jest elektroniczne, bez przekaźników.
Czujnik ciśnienia nie wiem jak sprawdzić? Nie wiem też czy mogę sprawdzić ciśnienie w układzie podpinając pomkę z manometrem od auta pod zawory?
Czy mogę zrobić coś jeszcze dysponując wyposażeniem Mac Gywera?
Wszelkie uwagi mile widziane.
Pozdrawiam,
W.
Podczas wyjazdu pojawił się problem z klimatyzacją, nagle po 4 godzinnym postoju, przestała działać. Nie mogłem wykonać zbyt wiele ruchów, ale oto kilka faktów, oraz to co udało mi się zdiagnozować.
1. Klimatyzacja działała poprawnie od 3 lat - konserwowana co roku - załączona cały rok.
2. Podczas ostatniej konserwacji, tuż przed wyjazdem okazało się, że czynnika zamiast 565 było 740 i oleju też znacznie więcej (prawdopodobnie poprzedni serwis zaznaczył Taurega zamiast Tourana i poszło.
Tegoroczny serwis napełnił tak jak należy oraz potwierdził szczelność instalacji.
3. Auto jest z 2007 (2008) roku, ale kompresor i przewody oraz czujnik ciśnienia mają 3 lata - Kompresor był kupowany nowy. Jeżeli dobrze pamiętam model 1K0820859F.
4. Teraz klimatyzacja nie działa.
5. Przewody od kompresora ciepłe (rozgrzany silnik), napięcie na elektrozawór klimatyzacji umieszczony na kompresorze pojawia się jak właczam klimę (AC).
Oporność zaworu -12 ohm, napięcie podczas pracy - 10,8V DC.
Wentylatory nie obracają się ale zakładam, że powodem jest brak odpowiedniego ciśnienia z kompresora.
6. Resetowałem odpinając akumulator ale bez zmian.
7. Bezpieczniki wszystkie sprawne.
8. VAGa nie mam a Scan Tool nic nie wykazuje.
9. Brak widocznych wycieków czynnika.
Myślałem o zasileniu elektrozaworu bezpośrednio z akumulatora, ale wolałbym nie przecinać przewodów, a dopięcie się w układ może się źle skończyć bo zakładam, że sterowanie jest elektroniczne, bez przekaźników.
Czujnik ciśnienia nie wiem jak sprawdzić? Nie wiem też czy mogę sprawdzić ciśnienie w układzie podpinając pomkę z manometrem od auta pod zawory?
Czy mogę zrobić coś jeszcze dysponując wyposażeniem Mac Gywera?

Wszelkie uwagi mile widziane.
Pozdrawiam,
W.