Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

stm8l152c6 - Jestem zupełnie zielony

mariobanan1992 07 Sie 2013 20:56 1098 8
  • #1 07 Sie 2013 20:56
    mariobanan1992
    Poziom 8  

Witam Jeśli powielam temat to z góry przepraszam,
    Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was nie mógłby mi dopomóc Poradnikiem programowania stm8 w asemblerze, chodzi o to że nie potrafię nawet zainicjować obsługi Portu. Jestem zupełnie zielony. Mam zestaw stm8l152c6 i chciałbym chociaż zapalić na nim diodę. Liczę na to ze ktoś z Was posiada jakiś tutorial, albo sam zechce wprowadzić mnie w tajniki programowania mikrokontrolerów. Będę takowej osobie dozgonnie wdzięczny. Zależało by mi na tym by był to dokument w polskiej wersji językowej, gdyż z angielskim u mnie "na bakier", a dokumentacja techniczna ze strony ST jest dla mnie zupełnie nie jasna. Z chęcią nawiążę kontakt e-mailowy z osobą która zechce być moim mentorem. Pozdrawiam Mariusz

0 8
  • #2 07 Sie 2013 21:51
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

A dlaczego w asemblerze?

0
  • #3 07 Sie 2013 23:17
    mariobanan1992
    Poziom 8  

może być poradnik w C, zawsze chciałem bawić się asemblerem, znajomy jest na studiach i pokazywał mi kiedyś kody na stm8s pisane w asemblerze.. wyglądało to na dość proste, niestety on się wyprowadził, a ja sam nie umiem się za to zabrać.. jeżeli Uważasz że C będzie lepsze to spróbuję z C,w takim razie proszę o poradnik do C

0
  • #4 08 Sie 2013 07:59
    BlueDraco

ściągnij od producenta paczkę programów przykładowych, Reference Manual i Data Sheet procesora i studiuj - zacznij od uruchomienia i modyfikacji prostych przykładów. Tak to się normalnie robi, kiedy poznajesz nowy procesor.

0
  • #5 08 Sie 2013 11:31
    mariobanan1992
    Poziom 8  

Nie wiem czy Kolega mnie dobrze zrozumiał.
    To nie ma być poznanie nowego procesora tylko zaczęcie pracy z mikrokontrolerami od 0