Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mińsk 125 - Moduł i zapłon

07 Sie 2013 22:36 14109 11
  • Poziom 9  
    Siemka . Właśnie stałem sie posiadaczem mińska 125 400a i powstał problem podczas jazdy . Brak iskry a dokładniej zaczęła mi świrować , raz była a raz nie . Kupiłem nową cewkę zapłonową ale już do końca mi znikła :/ teraz sprawdzałem oporność i napięcie dochodzące do modułu i poza niego . A oto co jedynie zmierzyłem

    Mińsk 125 - Moduł i zapłon


    oto zmierzony iskrownik (zapłon) (chyba nic nie pominąłem )

    Mińsk 125 - Moduł i zapłon

    tu jest moduł i mierzyłem go z podłączonymi kablami od iskrownika (zapłonu) mierzyłem pod względem Om i V . czy ktoś mi może podać przyczynę braku iskry??

    Jeżeli coś jeszcze muszę zmierzyć to powiedzcie
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I po co te pomiary? Jedna wielka bzdura. Mierzysz elementy indukcyjne i półprzewodnikowe i wyprowadzenia, które mają wewnętrzne połączenia. Do tego nie wiesz, do czego które wyprowadzenie służy. Zacznij od schematu motocykla i rzetelnych, i sensownych pomiarów.
    I użyj funkcji [SZUKAJ], bo sprawa omawiana na forum.
  • Poziom 9  
    sprawdzałem wszystko na forum i nic nie znalazłem na temat sprawdzania części .Od czego mogę zacząć ?? jutro sprawdzam czujnik który jest zamontowany na zapłonie , chyba się podłącza go do akumulatora minus na masę czujnika , kabel idący potem od czujnika do żarówki jakieś a potem od żarówki do plusa i magnesem koło czujki trzeba przejechać aby coś się zaświeciło tak ??
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Marcus175 napisał:
    Od czego mogę zacząć ?

    Od zapoznania się z zasadą działania tego typu układu zapłonowego, bo jak na razie
    Marcus175 napisał:
    chyba się podłącza go do akumulatora minus na masę czujnika , kabel idący potem od czujnika do żarówki jakieś a potem od żarówki do plusa i magnesem koło czujki trzeba przejechać aby coś się zaświeciło

    to straszne bzdury piszesz. Od kiedy tam jest czujnik Halla? Więc NAJPIERW dowiedz się, co to za układ, z jakich części się składa i jak je można sprawdzić. Bo to, co do tej pory zrobiłeś jest przydatne do niczego.
    I nie pisz, że nie ma o tym pojeździe nic na forum, dobrze!
  • Poziom 42  
    Faktycznie było sporo tematów o układzie zapłonowym Mińska. Trzeb od nich zacząć.
    Pomiary bez znajomości schematu nie maja sensu, bo nie wiadomo co mierzymy i jaki wynik pomiaru jest prawidłowy.
    Zacząłbym od zlokalizowania cewki zasilającej CDI. Schemat lub oglądanie stojana w poszukiwaniu cewki nawiniętej cienkim drutem. Kilkaset omów rezystancji do masy będzie prawidłową wartością.
    Przy poszukiwaniu usterki z reguły staramy się rozdzielić układ i sprawdzamy jego poszczególne elementy. Pomiary z podłączonym modułem przeczą tej zasadzie, na co zwrócił ci uwagę Błażej.
    Najpierw podbudowa teoretyczna (schemat i zasada działania).Potem pomiary a na końcu diagnoza.
    Chyba o to chodziło szanownemu moderatorowi. A jest to dobra rada.
  • Poziom 9  
    ale to jest czujnik halla bo na wirniku jest specjalny magnes i na nim jest taka mała luka że gdy czujnik znajduje się na pozycji luki powstaje chyba iskra , ciężko mi to rozgryźć bo mińsk to był motor ściągany z innych motorów więc nie wiem jak się za to zabrać , jak by były platynki w nim to ok ale tu zamiast platynek jest ten czujnik i zamiast 1 cewki prądotwórczej do zasilania zapłonu są dwie i nie wiem jak je sprawdzić czy działają , przy WSCe sprawdzałem oporność , jak nie było to cewka spalona a tu nawet do cewki się nie mogę dobrać bo stator to jedna cała część :/


    a i na forum jeden koleś pisał że to czujnik halla jest

    a i nie wiem jak dać pkt za pół pomoc jack63 bo boje się że temat zostanie zamknięty czego nie chcę i też nie chcę spamować tematu.Co do cewki to są to dwie połączone i jutro dam dokładną oporność tych cewek ale na pewno sięga ona minimum 500 Om bo sprawdzałem chyba z 2 dni temu ale notatki gdzieś zgubiłem XD Czytałem już o tym żeby na większą ilość omów ustawić bo powyżej 50 om jest przerwa więc trzeba na większą skale
  • Poziom 42  
    Chłopie. Ogarnij się trochę. Wywołujesz taki chaos w swoich postach i piszesz je tak brzydko po polsku że trudno je czytać.
    Nie wiem jaki koleś pisał o czujniku Halla (daj linka!), ale w ori Mińsku Halla nie było!
    Z resztą nie wiem jaki cel ci przyświeca? Naprawa motoru czy kłótnie na forum???
    Jeżeli chcesz naprawić, to:
    1. Poszukaj postów o Mińsku na Elektrodzie.
    2. Znajdź też schemat elektryczny i wlej do postu
    3. Zrób pomiar o który prosiłem
    5. Poczytaj ze zrozumieniem na temat CDI
    5. Zaprzestań jałowych dyskusji nie na temat.
  • Poziom 9  
    Mińsk 125 - Moduł i zapłon

    Tu jest instalacja bez akumulatorowa
    Sorki że po rosyjsku ten układ ale jedynie taki bez akumulatorowy znalazłem

    Mińsk 125 - Moduł i zapłon

    Podłączenia idą tak że 1-3 2-д 3- O 4-д1

    Mińsk 125 - Moduł i zapłon

    tu jest moduł ( nad modułem dużo nie pracowali bo aby się dostać do płytki w środku trzeba piankę wyrywać z modułu )


    A na tej stronie pisali że w mińsku jest czujnik halla http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic...problemy-technicxzne-na-temat-tego-jednoladu/
  • Poziom 42  
    No nareszcie. Dało się! :D Gratulacje. Teraz możemy normalnie zacząć diagnostykę.
    Odłącz moduł zapłonu i regulatora napięcia (dwa układy w jednej obudowie) od prądnicy.
    Zmierz rezystancję do masy na wyprowadzeniu "Z" (rosyjskie z ! a ty napisałeś 3 bo tak właśnie wygląda Z w cyrylicy) czyli u ciebie nr 1.
    Jak wyjdzie jakies kilkaset om, to NIC nie podłączając zmierz napięcie zmienne(AC) na tym wyprowadzeniu podczas "kopania" kopnikiem. Potrzebna druga osoba. Wykonaj kilka kopnieć i pomiarów!
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Marcus175 napisał:
    A na tej stronie pisali że w mińsku jest czujnik halla

    Bzdury piszą. Zresztą jest tam zdjęcie tego czujnika i z daleka widać, co to jest.
    Widać to też ze schematu układu zapłonowego.

    Generalnie, jeśli chcesz się pozbyć problemów z elektryką w mińsku, to oryginał precz i załóż zestaw od jakiegoś porządnego motoroweru.
  • Poziom 9  
    ale robienie elektryki od np charta to nie wyjdzie na dobre bo wydam na to z 500 zł , ( Instalacja,Cewka,Moduł,Zapłon) :/ wole to uruchomić na tej instalacji , wydam chyba około 200 zł na naprawę tego bo cewkę już kupiłem ale to był błąd bo to gdzieś chyba na module traci napięcie .
    jack63 jestem trochę mało obeznany w instalacji i nie wiem które to regulator napięcia bo pisałeś
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    chodzi ci o tą kostkę co idzie od zapłonu do modułu i tam w tej kostce są kable i to mam zmierzyć tak ?? na V i na Om bo może też mieć gdzieś przebicie na masę . Dziś pod wieczór dam wam wynik badań albo jutro . A i właśnie miłego piątku życzę :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pozostaje usiąść i płakać. Skoro wiesz lepiej, że tam jest Hall, to się dalej przy tym upieraj. Po co więc pytasz, skoro nawet kilka osób nie może cię wyprowadzić z błędu? Nie da się tego doprowadzić do ładu bez nakładów finansowych, a przede wszystkim wiedzy, na jakiej zasadzie ten układ działa. Ty niestety jesteś oporny na zachęty do zapoznania się z rzetelnymi informacjami, a bazujesz na jakiś bzdurach z sieci. Do tego naucz się wykonywać podstawowe pomiary i znać zasadność ich przeprowadzania. Kto i gdzie ci proponował elektrykę od charta? Akurat przy odrobinie pomyślunku, to to 200 zł wystarczy na całkiem zmyślną elektrykę.

    Dyskusja w tej chwili prowadzi donikąd.