Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R380 :Nie włącza się kompresor klimatyzacji.

tom_dud 07 Sie 2013 22:59 3657 4
  • #1 07 Sie 2013 22:59
    tom_dud
    Poziom 11  

    Cześć.
    Czy posiada ktoś schemat klimatyzacji automatycznej do Scani R380 2004 rok numer VIN YS2R4X20002000819 ?
    Auto nabite 1450 g R143a (z auta ściągnięte było 1100 g po czym napełnione), cewka kompresora załącza na krótko, wtyczka przy czujniku ciśnienia nowa (jeśli chodzi o kable, to sprawdzone i 'pomijane' aż do miejsca gdzie wchodzą do kabiny (mam pytanie gdzie idą one dalej czy do jakiegoś przekaźnika, czy może do sterownika/ panelu klimatyzacji).
    To samo pytanie odnośnie przewodów do kompresora, skąd wychodzą, czy przekaźnik, czy panel (które piny) ? Czy na czujnik ciśnienia podawany jest +24 V. Mam też pytanie jak odnaleźć który przekaźnik jest od czego ? Numery przekaźników i to od czego są (np .R...) znajduje się na pokrywie, ale nie ma opisu na samych przekaźnikach (na podstawkach) który jaki ma numer (jak je zidentyfikować na płycie przekaźników) ?

    Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

    0 4
  • #2 08 Sie 2013 18:13
    kwantor
    Poziom 38  

    Sprzęgło załącza Komputer EDC.
    Trzeba podpiąć manometry i obserwować ciśnienia, odczytać też kody błędów ACC, EMS,COO
    Gaz ma być raczej R134.
    Ile przewodów biegnie do czujnika ciśnienia w skraplaczu?
    Jeśli 2 , to można dla testu złączyć je na chwilę, przy 2 przewodach, na jednym występuje 24V.

    0
  • #3 09 Sie 2013 21:53
    marpog
    Poziom 13  

    Witam,

    kolego tom_dud,

    powodem nie działającej klimy w Twoim aucie może też być usterka czujnika ciśnienia jak również czujnika zalodzenia, który jest za filtrem powietrza i za wentylatorami nadmuchu, trzeba również sprawdzić włączniki krańcowe klapy recyrkulacji powietrza, oczywiście może być uszkodzony panel ale to zostawiamy na deser,
    przekaźników od klimy w tym aucie nie ma, wszystkim steruje panel w kabinie,

    przewody od czujnika do kabiny prowadzą do coordynatora,

    pozdrawiam

    Dodano po 8 [minuty]:

    p.s. swoją drogą ciekawe autko, pierwsze wypusty R a silnik jeszcze dc11 na pompowtryskach, ciekawostka i to z automatyczną klimatyzacją - wypas

    -1
  • #4 27 Kwi 2014 17:42
    tom_dud
    Poziom 11  

    Witam
    Problemem okazały się jednak kable od czujnika ciśnienia , po wymianie na nowe wszystko było ok . Dzięki za wszelkie podpowiedzi .

    0
  • Pomocny post
    #5 29 Kwi 2014 23:48
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Taka mała uwaga -sprawdź czy dla tego konkretnie modelu na pewno ma być 1450g czynnika. Ja spotkałem się w zeszłym tygodniu z 2 sztukami R serii i na obydwu była fabryczna naklejka R134a 1235g. I w obydwu przypadkach nabijałem 1235g pomimo tego, że katalog jak i stacja Bosch podawała 1450g.

    0