Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 125 - Jaki regulator napięcia ?

bartosz789 08 Sie 2013 02:18 4164 10
  • #1 08 Sie 2013 02:18
    bartosz789
    Poziom 30  

    Marka : WSK
    Model : 125
    Rocznik : '72
    Typ : Motocykl
    Opis problemu: Borykam się z problemem ładowania. Posiadam zapłon CDI, identyczny jak z wątku Klik. Regulator nie działa. Napięcie jest przed nim, a za nim już go nie ma.
    Można prosić o jakiś schemat, abym mógł zbudować własny regulator?
    Druga, sprawa - słyszałem, że można połączyć uzwojenie świateł do uzwojenia ładowania i światła mieć z akumulatora. Czy to dobry pomysł? Lepsze ładowanie.
    Trzecia, sprawa - jaki to jest typ zapłonu?
    Można prosić o schemat, bądź link do zakupu regulatora?

    Pozdrawiam.

    0 10
  • #2 08 Sie 2013 09:58
    jack63
    Poziom 40  

    bartosz789 napisał:
    Posiadam zapłon CDI

    A poniżej:
    bartosz789 napisał:
    Trzecia, sprawa - jaki to jest typ zapłonu?

    Najpierw odpowiadasz a potem zadajesz pytanie???
    Ja odpowiem. Wszystkie elementy są najbardziej klasyczne, bo proste i przede wszystkim tanie!
    Jak regulator nie działa to trzeba znaleźć przyczynę i jak on padł to go reklamować. Chyba, że jest niedostosowany do prądnicy lub błędnie podłączony???
    Budowanie regulatora samodzielnie wymaga wiele samozaparcia i wiedzy, a jest ekonomicznie nieuzasadnione w tym wypadku.
    Schematów znajdziesz setki. Szukaj na motoCDI i motelek.

    0
  • #3 08 Sie 2013 10:41
    bartosz789
    Poziom 30  

    Wszystkie połączenia są solidne oraz dobrze podłączone.

    Problem, jest w tym, że gdy chcę połączyć uzwojenie świateł z ładowaniem to wtedy ten regulator nie nadaje się. W jaki sposób dobrać odpowiedni regulator?

    Po prostu chcę założyć regulator i nie martwić się ładowaniem.

    0
  • #4 08 Sie 2013 10:51
    jack63
    Poziom 40  

    bartosz789 napisał:
    Problem, jest w tym, że gdy chcę połączyć uzwojenie świateł z ładowaniem to wtedy ten regulator nie nadaje się.

    Mógłbyś przetłumaczyć na polski o co ci chodzi???
    Jaki uzwojenie świateł z jakim ładowaniem???
    Co ty tam w ogóle zdziwiasz?

    0
  • #5 08 Sie 2013 11:04
    bartosz789
    Poziom 30  

    W aktualnej konfiguracji światła zasilane są z cewki.
    Chcę połączyć wszystkie uzwojenia i zasilać światła z akumulatora.
    Z tego co się dowiedziałem, to potrzebuję regulator z 5 przewodami.

    Aktualne piny regulatora : WSK 125 - Jaki regulator napięcia ?

    Czy dobrze myślę ?

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Sie 2013 12:36
    jack63
    Poziom 40  

    Zasilanie świateł z aku uważam za zły pomysł. Za mała moc prądnicy i nie ten układ cewek. O regulatorze lepiej nie wspominać.
    Tak w ogóle po co ci to???? Czy to coś zmienia poza komplikacją sprawdzonego i dobrze działającego układu ?

    0
  • #8 08 Sie 2013 12:44
    robokop
    Moderator Samochody

    W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.

    0
  • Pomocny post
    #9 08 Sie 2013 12:53
    jack63
    Poziom 40  

    Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.

    0
  • #10 10 Sie 2013 09:45
    bartosz789
    Poziom 30  

    jack63 napisał:
    Zasilanie świateł z aku uważam za zły pomysł. Za mała moc prądnicy i nie ten układ cewek. O regulatorze lepiej nie wspominać.
    Tak w ogóle po co ci to???? Czy to coś zmienia poza komplikacją sprawdzonego i dobrze działającego układu ?



    Oczywiście, że w grę wchodzi przewinięcie cewek (cewka ładująca zostaje w oryginalne).
    Za mała moc prądnicy ? Widziałem takiego typu przeróbki i sprawdzało się to nieźle !
    Jakim drutem trzeba by było przewinąć cewki ?
    Co z regulatorem ?
    Chodzi mi o usprawnienie instalacji.

    0
  • #11 10 Sie 2013 13:02
    jack63
    Poziom 40  

    Coś pan oszukujesz i ściemniasz. W pierwszym poście podajesz linka do tematu o montażu całego zestawu (cewki, koło, reg. , moduł cdi). Wziąłem to za dobrą monetę ... a teraz piszesz:

    bartosz789 napisał:
    Oczywiście, że w grę wchodzi przewinięcie cewek (cewka ładująca zostaje w oryginalne).

    Czyżbyś się zabawiał z nami w kotka i myszkę???
    Jeżeli tak to baw się sam.
    Jedyna rada. Od przelewania wody z jednego naczynia do drugiego na 100% jej nie przybędzie. Z pustego i Salomon nie naleje. Itp. itd.
    Były tematy o przewijaniu cewek. Poszukaj, poczytaj i zapomnij o tym bezsensownym pomyśle.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo