Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CC700 - jak sprawdzić i ustawić zapłon?

Adam700 09 Mar 2005 17:07 6547 6
  • #1
    Adam700
    Level 22  
    WITAM!

    Tyle grzebie w tym aucie ale powiedzcie mi dokladnie jak sprawdzic i ewentualnie ustawic zaplon w tym samochodzie.Powiem tylko ze do zaplonu zastosowano modul elektroniczny, czujnik zaplonu i predkosci obrotowej walu korbowego, gaznik AISAN.

    DZIEKI za informacje!
  • #2
    gabik001
    Level 37  
    Zaplon ustawiac w CC?
    Jedynie co mozna zrobic to przerobic mocowanie czujnika kata wyprzedzenia (tego na wale ) tak zeby mozna go bylo przesunac w prawo albo w lewo - on niby ma mozliwosc przesuniecia (troche za malo) - ale czy to cos da to nie wiem - przeciez od sterowania jest modul elektroniczny ktory sam sobie ustala kat wyprzedzenia z zaleznosci od warunkow pracy.
    6 lat mialem cientka i nigdy nie slyszalem o ustawianiu zaplonu w tym modelu.
    Pozdrawiam
  • #3
    Adam700
    Level 22  
    Spoko tylko pytam.Wiem ze czujnik zaplonu i predkosci obrotowej walu korbowego jest mocowany na wsporniku, ktory z kolei moze byc przesuwany w lewo lub prawo po zluzowaniu srub , ktore ten wspornik mocuja opuzniajac lub przyspieszajac zaplon.czyli w tym momencie sam sobie odpowiedzialem na pytanie(tak uwazam).chcialem sie tylko upewnic czy to wszystko co mozna zrobic z zaplonem w tym aucie i czy jeszcze cos bierze sie pod uwage ustawiajc/kontrolujac ustawienie zaplonu w tym aucie?
  • #4
    iguś
    Level 17  
    Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS).
    Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują uszkodzenie mechaniczne czujnika a większe gubienie przez niego impulsów). Zwróć uwagę na wtyczkę od czujnika a dalszą częścią instalacji gdyż tam też z powodu styku moga być gubione impulsy ( zlutuj przewody eliminując to złącze). W module zapłonu są zaprogramowane dwie charakterystyki zapłonu ale zależą od obciążenia silnika ( inny czujnik obciążenia to załącza). Osobiście zalecam zawsze sprawdzić stan przewodów wysokiego nap., cewkę i jej złącze, świece zapłonowe czystość i odstęp elektrod - ustaw 0.9mm dla Aisana - sprawdzone, czystość czoła czujnika zapłonu i śmigać.
  • #5
    Adam700
    Level 22  
    Dzieki juz to zrobilem.auto pracuje na LPG, swiece nowe, przewody WN maja rok czasu, to zlacze o ktorym mowisz juz dawno wyrzucilem i zalutowalem przewody a czujnik zaplonu czysty i przerwy ustawione
  • #6
    Pufan
    Level 20  
    Witam!!!
    Kontynuując temat.Jak najlepiej ustawic owy czujnik dla Aisana.lepiej przesunąć w prawo w lewo, a moze na srodku.jak auto się zachowuje przy żle ustawionym zapłonie-przerywa czy tez jest mułowate.prosze o rozjaśnienie mi tej kwestii.
    Pozdro.
    PUFAN
  • #7
    iguś
    Level 17  
    Dla aut z katalozatorem - gaźnik Aisan - ustawienie zapłonu wynosi 14 stopni natomiast Weber i FOS po 10. Pytasz czym się obiawia złe ustawienie zapłonu: ciężkie uruchamianie silnika (słabo zapala), brak stabilności pracy szczególnie silniki o mniejszej ilości cylindrów poza tym dusi się, strzela i szarpie a nawet gaśnie.