Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SILNIK/SZLIFIERKA/INNE - Przegrzana szlifierka i sprzątanie

08 Aug 2013 20:20 4005 16
Bosch
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #2
    boguslaw5
    Level 18  
    Być może zadziałał bezpiecznik termiczny. Powinien on być umieszczony przy jednej z dwóch cewek uzwojenia stojana.
  • #3
    Nereida4
    Level 22  
    xqz wrote:
    Sam go nigdzie nie będę używał więc chciałbym go sprzedać. Czy jest on cokolwiek warty i ile?

    Nowy o tej mocy kosztuje ok 200 zł , także jak dostaniesz 60-70 zł to będzie dobry wynik
  • Bosch
  • #4
    PtasiorWro
    Level 27  
    Jaki dokładnie to model tej szlifierki boscha.
    Szlifierki nie posiadają żadnych zabezpieczeń temperaturowych, jedynie lepsze modele mają zabezpieczenie prądowe.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    PtasiorWro
    Level 27  
    Wszystko!!!
    Zacznij od sprawdzenia szczotek i przewodu bo to są najbardziej awaryjne rzeczy.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    boguslaw5
    Level 18  
    xqz wrote:
    Uzwojenie silnika rowniez nie ma przerwy.
    Nie bardzo wiadomo o którym uzwojeniu mowa. Jeżeli jest przejście przez wirnik i stojan to pozostaje tyko wyłącznik. Jeżeli każde uzwojenie było było sprawdzane osobno, trzeba sprawdzić połączenia miedzy nimi.
    xqz wrote:
    element elektroniczny
    Poza kondensatorem ,który nie ma wpływu na działanie silnika, żadnego elementu elektronicznego nie powinno tam być.
    xqz wrote:
    Czy da się zmodyfikować silnik aby wolniej się kręcił ale za to miał większy moment obrotowy (wiekszą moc na wale)?
    Jeżeli chodzi o szlifierkę: W praktyce nierealne. Jeżeli chodzi o silnik klatkowy: Tak
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    boguslaw5
    Level 18  
    xqz wrote:
    Więc przełącznik mógł się zepsuć od temperatury?
    Tak. Przy wzroście temperatury uzwojenia, wzrasta prąd pobierany przez silnik szlifierki, a tym samym płynący przez styki wyłącznika. W takiej sytuacji nawet najmniejsze iskrzenie na stykach bywa przyczyną ich przegrzania.
    xqz wrote:
    W jaki sposób można zmienić tą prędkość na korzyść momentu?
    Oddając silnik do przezwojenia. Nie ukrywam że koszty są spore.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    boguslaw5
    Level 18  
    xqz wrote:
    Przezwojenie w jaki sposób?
    Oddając do przezwojenia w specjalistycznym zakładzie.
  • #13
    PtasiorWro
    Level 27  
    Jakie przezwojenie!!!

    Oddaj szlifierkę do serwisu to naprawią.

    Z tego co piszesz to wynika że nie ma napięcia w gniazdku, skoro wszystko ma przejście to musi się jakość odezwać.

    Napisz czym mierzyłeś przejście i jakie wartości powychodziły.
  • #14
    boguslaw5
    Level 18  
    PtasiorWro wrote:
    Jakie przezwojenie!!!
    Trzeba czytać. Przecież to wyraźnie pisze że chodzi o silnik klatkowy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    boguslaw5 wrote:
    Jeżeli chodzi o szlifierkę: W praktyce nierealne. Jeżeli chodzi o silnik klatkowy: Tak
    xqz wrote:
    Co do mocy na wale to nie chodzi o szlifierkę :P
    W jaki sposób można zmienić tą prędkość na korzyść momentu?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    boguslaw5
    Level 18  
    xqz wrote:
    A co do przezwajania to nie chce go przezwajać tylko teoretycznie wiedzieć na jakiej zasadzie to polega (czy więcej zezwojów czy grubszym drutem czy inaczej
    Inny układ zazwojów w żłobkach i inna średnica drutu nawojowego.