Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Philips 6010 port szeregowy

09 Mar 2005 18:08 16194 44
  • Poziom 19  
    Jak wiadomo C+ zrobila 'wielka' promocje i zaczela sprzedawac philipsy 6010 za 189zl (na wlasnosc) jednak maja one wielka wade mianowicie uwalony port szeregowy tzn. niektore nie maja ukladow max232 (w czym nie widze problemu - ponowne wlutowanie zamiennika) jednak wiekszosc ma dodatkowo przeciete sciezki wokol samych ukladow. Z tego co mi wiadomo to do poprawnej komunikacji potrzebny jest tylko jeden uklad max232 tzn ten z ktorego biegna linie komunikacji (rxd txd rts cts) istnieje dobra mozliwosc podpiecia sie pod te linie gdyz wyprowadzone sa one poza sam układ i przechodza na druga strone plyty. Moje pytanie dotyczy mozliwosci zbudowania zewnetrznego tak jakby 'wyciagnietego' z plyty ukladu opartego na max232 (programatora) Dziekuje za odpowiedzi

    schemat:
  • Poziom 30  
    Jak "zewnętrznego"? Poza tuner?
    Myślę, że bezpieczniej dla niego będzie, jak jednak wbudujesz ten RS tam gdzie ma być, nawet jak masz pająkiem ścieżki naprawiać.
  • Poziom 19  
    wolalbym jtagiem (nie wiem jak sie za to zabrac zlacze na plycie jest ale nigdzie nie ma opisów) sciezki sa naprawde mocno pociete i nie ma mozliwosci ich polaczenia, na pajaka to tez ciezko bedzie ale jak bedzie trzeba to trudno nie spieszy mi sie wiec moge poczekac...
  • Poziom 24  
    No faktycznie ze znalezieniem opisu pinów do J-Taga może być kłopot, kiedyś to miałem na dysku ale po formacie wyfruneło :(

    Wiem ze ściagłem to z jakiegoś uploadu, ale jakiego to Ci nie powiem :(
  • Poziom 19  
    Pocieli ścieżki? Inteligentni inaczej... Zbrodnia przeciwko elektronice. Sa lepsze sposoby na uwalenie tych scalaczków, ale żeby tak na żywca...Fuj! Nie da się tego odtworzyć?
    Jakby ktoś chciał to mogę sie wkurzyć i obfotografować to miejsce cyfrówą.
    Mam 6010 z 4MB flashem.
  • Poziom 20  
    Jeżeli można to,chętnie bym to obejrzał.
  • Poziom 19  
    Ok. Postaram się to miejsce obfotografować (mojego sprawnego phila 6010 (nie uszkodzonego!!!)).
    Spróbuję to wrzucić.
  • Poziom 21  
    Jedno pytanie uklad zostal wylutowany i przeciete sciezki czy brutalnie wyrwany z plyty ze sciezkami.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    wylutowany a sciezki pociete w kilku miejscach
  • Poziom 21  
    no to mozna polaczyc sciezki i wlutowac uklad.
    bo slyszalem ze tez sa brutalnie wyrywane to wtedy ciezko bedzie odbudowac sciezki kolega zastanawia sie nad kupnem tylko niewiem poco sie pchac w klopoty.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Zgodnie z obietnicą zamieszczam zdjęcia okolic portu w nieuszkodzonym Philipsie 6010.
    Załącznik spakowany winrarem zawiera dwa zdjęcia z których powstały inne tu wklejone.
    Może to się komuś przyda...
  • Poziom 21  
    kolega ma 6010 i sa usuniete tez sciezki ciezko to bedzie odbudowac i brakujejeszcze kilku czesci smd.
    Nie warto tego kupowac.
  • Poziom 12  
    A moze by kotosc wrzucil zdjecia "wykastrowanego" Philipsa ?

    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Przykro mi ale nie mam aparatu cyfeowego
  • Poziom 20  
    A moze by tak przesłać fotki "wykastrowanego filipa" do Holandii.Zastanawiam sie czy c+ otrzymała od Philipsa zgode na tak profesjonalna przeróbke rs.
  • Poziom 34  
    Znając pomysłowość Polaków już niedługo pojawią się płytki z dwoma 232, kilkoma kondensatorami i kabelkami a do tego opis gdzie który kabelek w tunerze podlutować (na zasadzie podobnej jak chip w PlayStation) a leżeć będą na giełdzie "obok płytek z fonią równoległą. :D
  • Poziom 14  
    A wiec dzisiaj zreanimowalem wykastrowanego 6010. Po wlutowaniu ukladów i odnowieniu polaczen pomedzy sciezkami, tuner zyje i ma aktywny port RS, a wiec mozna byc spokojnym co do mozliwosci naprawy (nie jest uwalone cos wiecej...). Swoja droga to jak bysmy my tu na grupie uwalili port to juz by bylo ciezko cos ruszyc:)) a ten co to robi za kase dla opów to idiota i lewus. Tak kastrowac potrafi tylko zwykly debil albo osoba ktora nic nie wie o elektronice:).
  • Poziom 21  
    Jedno pytanie miales usuniete kondesatory smd
    bo w kolegi tunrze brakuje.
  • Poziom 14  
    Nie .. u mnie wszystko bylo oprócz ukladów. Oczywiscie byly rowniez poprzecinane w bardzo brzydki sposób scieżki. Na moje to jeden kolega na forum ma duza racje, za moment pojawia sie moduly na plytkach w postaci bardzo prostej do wlutowania w tuner. Wystarcza tylko TX RX i zasilanie z masa...+ ew. jakies inne standartowe sygnaly. Takie rozwiazanie ma napewno jedna wielka zalete..a mianowicie jezeli uklad 232 bedzie w podstawce to ew. jego wymiana w przypadku uwalenia portu poprzez np. podlaczenie przy wlaczonych urzadzeniach, bedzie sie sprowadzala do wymiany (bezproblemowej) jednego ukadu a nie lutowania malych smd.
  • Poziom 21  
    Uklady juz zamatowalem teraz lacze sciezki jutro wlutuje brakujace elemety, mam nadzieje ze bedzie dzialac chyba ze jeszcze cos uszkodzili. pierwszy raz widze tak brutalnie wyrwane uklady prawdziwi fachofcy.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    u mnie tez brakowalo kondensatorow a jeden zmienil swoje miejsce (byl ustawiony bokiem) :|
  • Poziom 21  
    I urochimiles tuner? ja moze disiaj uruchomie jak nic wiecej nie bedzie popsute

  • Poziom 35  
    zodiak318 napisał:
    Znając pomysłowość Polaków już niedługo pojawią się płytki z dwoma 232, kilkoma kondensatorami i kabelkami a do tego opis gdzie który kabelek w tunerze podlutować (na zasadzie podobnej jak chip w PlayStation) a leżeć będą na giełdzie "obok płytek z fonią równoległą. :D


    Tak na allegro pewnie będzie . a pozatym dla elektronika to nic trudnego to doprowadzić do działania .
  • Poziom 21  
    No wkoncu sie udalo mam tuner philips dziala i komunikuje sie z komputerem.
  • Poziom 11  
    Witam,
    nabyłem i zobaczyłem - tym razem "fachowiec" z C+ nie użył młotka i meselka. Wylutował Max'y a płytkę "pojechał" nożykiem do tapet.
    Na pająka chyba się nie da tego zrobić (albo bedzie to czasochłonne). Wstawię chyba modulik z Max'em w podstawce i podepnę się do odpowiednich linii. Zastanawiam się tylko po co tu były dwa układy do transmisji szeregowej - czy ma ktoś jakiś pomysł??
    W załączeniu fotka "z miejsca zbrodni".
  • Poziom 33  
    to co ten słabiak z C+ zrobił do naprawy jest proste , gość nie zna się na robocie , po prostu nie ma o tym pojecia , powinien prześć przeszkolenie by nie dało się tego już naprawić , a tak , godzinka i zrobione :-)

    usuwasz lakier , kładziesz na wszystkie ścieżki cienki drut , kładziesz układy i wsio ...

    usunięcie wszystkich ścieżek , to byłoby bardziej pracochłonne ... :-(
  • Poziom 14  
    Nie podpowiadaj pajacowni bo jeszcze moze czyta 'elektrode' i bedzie madzrzejszy:)) a co do ukladów to napewno wylutowywuje i bedzie je sprzedawac na allegro ;) jako 'orginały!!! ST232' :))
  • Poziom 15  
    Swoją drogą to są odważni - tak jadąc nożykiem po ścieżkach można się zagapić i przejechać za dużo - ciekawe ile dekoderów uwalili podczas tego ich systemowego "naprawiania"...