Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota yaris 1.0 VVTI - przekładka silnika, nie odpala.

BombowyWarsztat 08 Sie 2013 20:40 5415 8
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich. Mam problem z toyota yaris 1999r silnik 1.0 kod 1SZ. Stary silnik odpalał bez problemów, przekładany z innych powodów.Dostałem goły słupek o tych samych kodach silnika. Różnił się tylko czujnikiem spalania stukowego i brakiem dodatkowego czujnika temperatury przy termostacie.. Po przekładce (kolektory, czujniki i osprzęt ze starego silnika) silnik nie zapala. Rozrusznik kręci silnik trochę załapuje i konie . Notorycznie wybija błąd czujnika położenia wałka, ale wydaje mi się, że nawet z uszkodzony, czujnikiem powinien odpalić? iskra jest na każdej cewce, wtryski otwiera, rozrząd sprawdzony a mimo to wszystko wygląda jak by coś było z zapłonem. Proszę o dorade co sprawdzać dalej. Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Sprawdź jeszcze raz a dokładnie rozrząd. Podmień ten czujnik położenia wałka. Nie jest to powiedziane że odpali bez tego czujnika. Jak się ze wszystkimi błędami uporasz to na linkę i ciągnąć. A tak dla ciekawości sprawdź kompresje. Może Ci bubla wcisnęli.
  • Poziom 7  
    Klient kupował go osobiście, silnik palił bo był wyciągnięty z uderzonego samochodu i przed zakupem był odpalany. Też myślałem, że to rozrząd, ale ustawiłem w Gmp i znaki na wałkach są do góry. Jak próbowałem dać trochę startera to zaraz ogień buchnął z kolektora ssącego. Nie ma innych błędów w sterowniku tylko ten czujnik wałka. Może ktoś wie na pewniaka czy bez niego auto odpala.
  • Poziom 29  
    BombowyWarsztat napisał:
    Jak próbowałem dać trochę startera to zaraz ogień buchnął z kolektora ssącego
    A winien pracować na ''plaka''
  • Poziom 7  
    No powinien. Czy jest może taka możliwość, ze toyota miała różne wersie tych silników i różniły sie one np. Kolejnością zapłonu? Czy to racze nie możliwe...

    Dodano po 54 [minuty]:

    Panowie jak rozpoznać wersie silnika francuską a japońską?
  • Poziom 7  
    Panowie prawdopodobnie jest założony silnik z wersji francuskiej a według vinu powinien być z wersji japońskiej. Sprzedawca zarzeka się, że sprzedał dobry silnik, ale nie wiem jak to sprawdzić, czy faktycznie sprzedał japończyka czy w tej toyocie już kiedyś było coś kombinowane z silnikiem. Tak jak pisałem wcześniej zasadnicza różnica w czujniku spalania stuk. W mojej wersji wkręcany bezpośrednio do bloku a w nowym silniku była szpilka i na nią nakładany czujnik. Doczytałem też, że różnią się też czujnikiem położenia wałka i tarczą z której z czytuje czujnik położenia wału. Proszę o pomoc jak być w 100 % pewny który silnik to który i czy da się to jakoś odpalić...
  • Poziom 42  
    Nie jestem silnikowcem , podpowiem ,że może kolejność zapłonu jest inna - piszesz ,że ma inny wałek rozrządu i na plaku "ładuje " w kolektor ssący.
  • Poziom 16  
    możesz mieć inną tarcze zębatą na wale
  • Poziom 18  
    Kolego, silniki w Yarisach występowały w kilku wersjach. Japończyk ma przede wszystkim filtr oleju wkręcany w blok silnika a francuz ma na podstawce. Głowice są identyczne i zamienne choć różnią się czujnikami. Na pewno nie możesz założyć czujnika położenia wałka rozrządu bo jest we francuzie trzypinowy ułożony w poziomie, a w Japończyku jakoś inaczej. Sam czujnik spalania stukowego też inaczej jest zamontowany i ma inną charakterystykę. Ten sam temat teraz przerabiam. Pozdrawiam