Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK2 - Ładowanie rozładowanego akumulatora

Nerox1991 09 Sie 2013 08:09 8463 15
  • #1 09 Sie 2013 08:09
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Witam tak jak w temacie auto stało, akumulator się rozładował. Wczoraj wyciągnąłem akumulator przyniosłem do domu i nie miałem prostownika to skoczyłem do kolegi i pożyczyłem prostownik firmy Alpin 4 ( 4A ). Po podłączeniu od razu diody zapaliły się wszystkie czyli minimum. Zostawiłem go jakoś od 19 ( wczoraj ) do teraz jest włączony i dopiero ledwo co znika dioda min.

    Akumulator 52Ah 500A.


    Ładować dalej ? Bo rozumiem, że od praktycznie 0 takim słabym prostownikiem to więcej czasu schodzi tak ?

    1 15
  • Pomocny post
    #2 09 Sie 2013 08:19
    H3nry
    Poziom 28  

    Jeżeli akumulator nie jest zasiarczony a głębokie rozładowanie to powoduje - ładuj dalej .Prostownikiem o wydajności 4A (tyle w opisie a jak w realu ? )powinieneś ładować 16godzin .Moim zdaniem 24 mu nie zaszkodzi :)
    Ilu letni jest akumulator ?

    0
  • #3 09 Sie 2013 08:29
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Teoretycznie 7 lat, ale muszę przeglądnąć książkę serwisową czy czasami w ASO nie wymieniali bo z zewnątrz wygląda b.dobrze wszystko czyściutkie i nigdy nie miał problemu z zapalaniem nawet przy konkretnej zimie.

    Jak jest zasiarczony to czuć jakiś specyficzny zapach ?

    1
  • Pomocny post
    #4 09 Sie 2013 08:59
    stolarek_1988
    Poziom 20  

    7 Lat to dużo. Jak akumulator wytrzymuje 5-6 lat to uwazam, że jest bardz dobrze. O ile wiem, to akumulator nigdy nie jest wymieniany przez ASO w ramach przeglądów.
    Zapachu nie uświadczysz.

    0
  • #5 09 Sie 2013 09:01
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Niech się ładuje jak wrócę do domu wieczorem to zobaczymy.

    1
  • Pomocny post
    #6 09 Sie 2013 12:23
    morcin2
    Poziom 18  

    Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator.

    0
  • #7 09 Sie 2013 19:20
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Wróciłem do domu i według prostownika jest prawie 75% więc coś niby idzie.

    Mam pytanie ten akumulator tak wygląda jak na dołączonym zdjęciu. Dobrze myślę, żeby te korki odkręcić śrubokrętem jakbym chciał wody destylowanej dolać ??

    Aha prawie 24h minęło, ale skoro jest 75% to może jeszcze nie odłączać ? Jak myślicie ? Bo mi się wydaje, że ciężko mu było ruszyć od 0.

    0
  • Pomocny post
    #8 09 Sie 2013 20:38
    gimak
    Poziom 37  

    Nerox1991 napisał:
    Dobrze myślę, żeby te korki odkręcić śrubokrętem jakbym chciał wody destylowanej dolać ??

    Dobrze kolega myśli, tylko dziwię się, że wciągu tych 6-7 lat kolega tam nie zaglądał, bo po tylu latach to płyty mogą być do połowy odsłonięte. Jeżeli da się je odkręcić, to ja nie zwlekałbym z tym ani chwili.

    0
  • #9 09 Sie 2013 20:41
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Zaraz to zrobię. Ja mam dopiero 20lat ( Konto brata ) :) I że tak powiem uczę się.

    Jutro będę miał prostownik 12A więc odłączyłem to badziewie i jutro akumulator dostanie kopa z normalnego.

    Wszystkie korki odkręcać czy tylko jeden, wydaje mi się, że wszystkie :) ?

    -Edit

    Dobra dolałem wody do każdego.

    Kolego pisałeś coś o sprawdzeniu napięcia:
    " Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem
    Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator. "

    Mam zwykły najprostszy miernik uniwersalny kiedyś się bawiłem.

    Mam pytanie na jaką wartość ustawić, aby zmierzyć akumulator ?

    Tutaj zdjęcie miernika:

    0
  • Pomocny post
    #10 09 Sie 2013 21:33
    gimak
    Poziom 37  

    Nerox1991 napisał:
    Mam pytanie na jaką wartość ustawić, aby zmierzyć akumulator ?
    Na 20 po lewej stronie.
    Nerox1991 napisał:
    Dobra dolałem wody do każdego.
    Poziom elektrolitu powinien być ok. 10mm nad płytami.
    Nerox1991 napisał:
    Jutro będę miał prostownik 12A więc odłączyłem to badziewie i jutro akumulator dostanie kopa z normalnego.
    Zupełnie niepotrzebnie go odłączałeś, dla akumulatora jest zdrowsze dłuższe ładowanie, ale mniejszym prądem (raczej nie lubią kopniaków). Jak masz możliwość uzupełniania wody w elektrolicie, to możesz go ładować dłużej, do wzrostu napięcia na biegunach ładowanego akumulatora do ok. 16V. Po ładowaniu sprawdź poziom (10mm ponad płyty i ewentualnie uzupełnij.

    0
  • #11 09 Sie 2013 21:39
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Czyli co podłączyć go jeszcze na noc tak ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak nie jest podłączony to napięcie jest teraz 12,90 jak jest podłączony do prostownika to 14,2

    0
  • Pomocny post
    #12 10 Sie 2013 12:10
    stolarek_1988
    Poziom 20  

    Korki powinny być odkręcone do każdego ładowania prostownikiem - dziwię się, że robisz coś, zanim dowiesz się jak powinno się to robić.

    Jeśli masz prawo jazdy (tak zakładam) i robisz coś przy samochodzie (a to jest rodzaj obsługi jaką nasi dziadkowie i rodzice prowadzili dość regularnie), to powinieneś pytać, a robić dopiero jak masz pewność, że wiesz co robisz.

    Akumulator po 7 latach zwykle nadaje się do wymiany. To bardzo, bardzo długo.
    Ładowanie może pomóc, ale pewnie na jakiś czas - chyba nie o to chodzi, żeby reanimować.
    To jest taki moment, że może być już nie tyle zasiarczony, ale może być uszkodzony wewnątrz strukturalnie (np oberwana cela od jazdy po wertepach - na razie nie widać objawów w Twoim opisie).

    Ładowanie regeneracyjne wg mnie powinno trwać max 18 - 20 godzin i akumulator powinien być ładowany prądem wynoszącym 0,1 jego znamionowej pojemności. Po takim ładowania zakręcamy korki dopiero po tym jak elektrolit się odgazuje (około godzinkę po odłączeniu akumulatora zwykle).

    W twoim przypadku możesz pokusić się o 2 ładowania po 12 godzin, ale jeśli ładowałeś już kilkanaście godzin prądem 4A ( czyli około 1/13 pojemności), to akumulator powinien być w pełni naładowany.

    Napięcie naładowanego akumulatora w spoczynku to nieco ponad 12,5V. Tuż po ładowaniu może wynosić nieco więcej - około 13, stąd pomiaru również najlepiej dokonywać po odgazowaniu i zakręceniu korków do cel.

    Co do doładowywania po raz kolejny. Uważam, że nie ma sensu tego robić, tym bardziej prostownikiem o większym prądzie. Pamiętaj, że im większym prądem katujesz akumulator, tym teoretycznie więcej ciepła siew nim generuje, a sama bateria nie lubi być gotowana.
    Lepiej wolniej i w chłodnym. Poza tym, mniejszy prąd daje większe szanse doładowania do pełna.

    Aha 12.9V w spoczynku to już wg mnie przeładowanie, więc już nie ładuj.

    0
  • Pomocny post
    #13 10 Sie 2013 16:12
    gimak
    Poziom 37  

    stolarek_1988 napisał:
    Ładowanie regeneracyjne wg mnie powinno trwać max 18 - 20 godzin i akumulator powinien być ładowany prądem wynoszącym 0,1 jego znamionowej pojemności. Po takim ładowania zakręcamy korki dopiero po tym jak elektrolit się odgazuje (około godzinkę po odłączeniu akumulatora zwykle).

    Taka moja uwaga dodatkowa. Jeżeli występuje gazowanie, to występuje elektroliza i związany z tym ubytek wody z elektrolitu oraz obniżanie się poziomu elektrolitu w celi, dlatego wyżej pisałem o jego kontroli przez zakręceniem korków.
    Zjawisko elektrolizy raczej nie występuje gdy podczas ładowania akumulatora nie dopuszcza się do wzrostu napięcia na jego biegunach powyżej 14.4V.

    0
  • #14 10 Sie 2013 17:19
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Zamontowałem go dzisiaj i odpalił od razu.

    Jak sprawdzić czy akumulator trzyma ?

    0
  • Pomocny post
    #15 11 Sie 2013 14:18
    H3nry
    Poziom 28  

    Sprawdzić możesz w ASO czy innym zakładzie lub sklepie testerem .

    0
  • #16 13 Sie 2013 23:11
    Nerox1991
    Poziom 13  

    Dzięki wszystkim za pomoc, autko śmiga na dniach podjadę sprawdzić aku. Pochwały rozdane :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów