Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford transit 99 r 2.5td po wymianie pompy epic na mechaniczna nie zalacz sie tur

09 Sie 2013 17:47 7248 10
  • Poziom 2  
    Witam posiadam forda transita 2.5td 99r 67 kw . Poniewaz pompa wtryskowa epic lucas ulegla uszkodzeniu , wymienilem ja na pompe mechaniczna Bosch . Obecnie silnik jest bardzo slaby mysle ze stracil ok 30% mocy . Nie zalacza sie turbina , czy jest ktos na forum kto moglby mi pomóc w rozwiazaniu tego problemu .. pozdrawiam .
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 2  
    Witaj , załozyłem pompe boscha z konicowka -145 . kupilem ja od czlowieka ktory zajmuje sie takimi przerobkami . Twierdzi ze jest przygotowana do tego silnika , obecnie samochod jest u niego w celu regulacji . Ale trwa to juz dwa tygodnie . Gdyby nie to ze to kamper, to bym grzecznie czekal , jest srodek lata mialem jakies plany wyjazdowe a tu kicha . Wracajac do pompy to obecnie samochod rozwija predkosc max 85 km i kazda gorka to spadek predkosci do 50km . Wczesniej pomykal 120km i nie straszne mu byly gorki . Mechanik u ktorego jest samochod twierdzi ze nie zalacza sie turbina podobno uszkodzony jest zawor cisnieniowy tz gruszka obok turbiny . Podeslalem mu ja wczoraj zobaczymy co powie . A moze ty mieszkasz w okolicach wa-wy i zechcialbys zajac sie tym tematem ? Moze podpowiesz co jest przyczyna tego ze silnik jest taki slabiuteniki , ma przejechane 100 tys km za kazda podpowiedz bede wdzieczny . Pozdrawiam . janek .
  • Poziom 34  
    Najpierw niech podmieni tą gruszkę. Do warszawy mam jakieś 130 km więc kawałek drogi. A skoro przerabiał już takie rzeczy to powinien bez problemu sobie poradzić. Chyba że pompa jest wadliwa.
  • Poziom 2  
    witaj , jutro maja zamontować ten element w w samochodzie . Zobaczymy czy cos sie zmieni . Z tego co napisales wynika ze moze to byc wina pompy , czy istnieje jakas inna mozliwosc ? która skutkuje brakiem mocy silnika ? Do momentu awarii pompy epic samochod sprawowal sie swietnie i nie mialem z nim zadnych problemów . Czy w przypadku gdyby nie poradzili sobie z tym problemem moglbym skorzystać z twojej pomocy , 130 km to w konicu nie tak daleko samochód jezdzi wiec moge podjechac . Za usluge zaplace . Pozdrawiam .
  • Poziom 27  
    W Epicu jest zwykła turbina z zaworem upustowym, układ działa samoistnie poza układem podciśnieniowym Epica. Więc jeżeli grucha okazała się uszkodzona, to prawdopodobnie już przedtem z Epicem tak było.
    Jeżeli grucha jest uszkodzona, to powinien dół mieć niezły, a zdychać powyżej 2.500 obrotów...

    Szkoda że zrezygnowałeś z Epica, to zawsze większa moc niż z Boschem nawet z turbiną - średnio 10KM różnicy.
    A są Epiki nie tylko 86KM, ale 100 i 115KM...
    W czym był problem z pompą przy Epicu?
    Co prawda jest już po ptakach - ale 90% awarii pompy Lucasa w Epicu to awaria zaworu start-stop tej pompy (gumka na tworniku, nowy twornik 70-90 zł), co skutkuje wywalaniem błędów zupełnie od czapy i przeróżnymi objawami. A przyczyna jedna: brak prawidłowego i stabilnego ciśnienia paliwa w pompie, nastawniki żyją własnym życiem (paliwo jest w tej pompie także czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta). Do tego dochodzi brak możliwości prawidłowego sczytania błędów przy pomocy "ogólnowojskowych" testerów - tylko dedykowane Epicowi go kumają i IDS.
  • Poziom 2  
    Witam ponownie , wybralem sie w tym roku kamperem do Norwegii jeszcze na terenie Szwecji co jakis czas wlaczala sie czerwona kontrolka awari silnika samochod tracil moc . Wymieniłem filtr paliwa ale to nie pomoglo . Po przejechaniu 1200km silnik pracował juz tylko w trybie awaryjnym . Udalo mi sie wrocic do Warszawy . Na wymiane pompy w skandynawi nie bylo szansy koszt samej wymiany to ok 6000 zl + koszt pompy ktorej zaden warsztat na terenie calej skandynawi nie posiadał . Po pwrocie kupilem pompe o takich samych numerach na allegro ale okazala sie po zamontowaniu szmelcem , nastepna pompa tez niewypal , Koszt nowej to ok 11000 zl w serwisie Forda . Znajomy ktory miał podobny problem w swoim fordzie doradził mi wymiane pompy na mechaniczna i tak zrobiłem . W rezultacie samochod przestal normalnie jezdzic . W serwisie powiedziano mi ze zaden warsztat na terenie Polski nie zregeneruje mi epica tak zebym mogl spokojnie jezdzic . . Jesli nie bede mial innego wyjscia kupie cale auto z dobrym silnikiem powiedzmy 100kM i wrzuce go do swojego kampera jest w super stanie i szkoda mi go sprzedawac . Jesli masz jakis pomysl na naprawe cpica chetnie skorzystam . Pozdrawiam .
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    janiciowodnik napisał:
    W serwisie powiedziano mi ze zaden warsztat na terenie Polski nie zregeneruje mi epica tak zebym mogl spokojnie jezdzic . .

    W Polsce jest kilkanaście ASO Delphi [dawniej Lucas], które naprawią tą pompę bez problemu.
  • Poziom 34  
    dizba napisał:
    janiciowodnik napisał:
    W serwisie powiedziano mi ze zaden warsztat na terenie Polski nie zregeneruje mi epica tak zebym mogl spokojnie jezdzic . .

    W Polsce jest kilkanaście ASO Delphi [dawniej Lucas], które naprawią tą pompę bez problemu.


    Jeszcze napisz ile chca za ta naprawe,zapewniam ze nikt niebedzie zadowolony z ceny.
    Ja wiem bo juz pytałem kilka razy z racji ze prowadze warsztat to wiem conieco na te tematy bo trafialy sie te epiki do roboty.Natomiast niebede sie wypowiadał i zostawie ta przyjemnosc Tobie.
    A w temacie moim skromnym zdaniem jak kolega wyzej madrze napisał ze na epicu tez musiales miec problem z moca,przekladka pompy na mechaniczna niepowinna miec wplywu na doladowanie bo jest ono konstrukcji mlotek/przecinak i przy przekladce pompy tam niemozna nic uszkodzic.
  • Poziom 27  
    Jeżeli miałeś jeszcze z Epikiem uszkodzone sterowanie upustem w turbinie, układ ma za sprężarką w dolocie czujnik MAP i brak ciśnienia mógł skutkować trybem awaryjnym.

    Drugą przyczyną - najczęściej spotykaną i też początkowo banalną - jest opisany już wyżej zawór start-stop. Problemy zaczynają się później, gdy jeździ się nadal z uszkodzonym zaworem, a resztki gumowej końcówki twornika zaworu przedostają się do pompy i blokują dysze kalibracyjne nastawników i ich elektrozaworów sterujących. Robi się kociokwik - pompę trzeba rozebrać i dokładnie oczyścić. Robota dla fachowca...

    Ale jeżeli rzeczywiście masz uszkodzoną gruchę zaworu upustowego - to chyba to było przyczyną twoich kłopotów... Jeżeli miałeś kłopoty z zatrzymaniem silnika - to jest wskazanie na zawór star-stop. Mogło być i to, i to - czyli niezłe zamieszanie...
    A tak to ta pompa - dopóki nie zatankujesz opału z kwasem - jest nie do zdarcia...
  • Poziom 8  
    witam mam okazje kupic transita z 98r z silnikiem 2.5tdi ale ma uszkodzona pompe wtryskowa lucas epic cieknie z niej paliwo ponoc z glownego walka naprawa przekracza 3tys zl. ten silnik chcialbym zamontowac w moim transicie 92r obecnie mam tzw. banana 80 km rzecz polega na tym ze chcialbym tamten silnik 2.5 tdi zamontowac w moim transicie ale zamontowac w nim pompe bosch mechaniczna z mojego banana 80km czy taka przerobka jest mozliwa i czy wszystko bedzie dzialalo jak trzeba? wiadomo tdi ma przeszlo 100km a mojemu fordzikowi przydalo by sie wiecej koni ale jest jeszcze jeden problem ten tdi ma ponoc przejechane 600tys km i nie wiem czy to nie za duzo niby odpala zima dobrze i przed zakupem mam mozliwosc sprawdzic sprezanie tylko czy to wystarczy by miec pewnosc ze ten silnik jest dobry i czy jeszcze troche pojezdzi?