Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford transit 99 r 2.5td po wymianie pompy epic na mechaniczna nie zalacz sie tur

janiciowodnik 09 Aug 2013 17:47 7773 10
Bosch
  • #1
    janiciowodnik
    Level 2  
    Witam posiadam forda transita 2.5td 99r 67 kw . Poniewaz pompa wtryskowa epic lucas ulegla uszkodzeniu , wymienilem ja na pompe mechaniczna Bosch . Obecnie silnik jest bardzo slaby mysle ze stracil ok 30% mocy . Nie zalacza sie turbina , czy jest ktos na forum kto moglby mi pomóc w rozwiazaniu tego problemu .. pozdrawiam .
  • Bosch
  • Bosch
  • #3
    janiciowodnik
    Level 2  
    Witaj , załozyłem pompe boscha z konicowka -145 . kupilem ja od czlowieka ktory zajmuje sie takimi przerobkami . Twierdzi ze jest przygotowana do tego silnika , obecnie samochod jest u niego w celu regulacji . Ale trwa to juz dwa tygodnie . Gdyby nie to ze to kamper, to bym grzecznie czekal , jest srodek lata mialem jakies plany wyjazdowe a tu kicha . Wracajac do pompy to obecnie samochod rozwija predkosc max 85 km i kazda gorka to spadek predkosci do 50km . Wczesniej pomykal 120km i nie straszne mu byly gorki . Mechanik u ktorego jest samochod twierdzi ze nie zalacza sie turbina podobno uszkodzony jest zawor cisnieniowy tz gruszka obok turbiny . Podeslalem mu ja wczoraj zobaczymy co powie . A moze ty mieszkasz w okolicach wa-wy i zechcialbys zajac sie tym tematem ? Moze podpowiesz co jest przyczyna tego ze silnik jest taki slabiuteniki , ma przejechane 100 tys km za kazda podpowiedz bede wdzieczny . Pozdrawiam . janek .
  • #5
    janiciowodnik
    Level 2  
    witaj , jutro maja zamontować ten element w w samochodzie . Zobaczymy czy cos sie zmieni . Z tego co napisales wynika ze moze to byc wina pompy , czy istnieje jakas inna mozliwosc ? która skutkuje brakiem mocy silnika ? Do momentu awarii pompy epic samochod sprawowal sie swietnie i nie mialem z nim zadnych problemów . Czy w przypadku gdyby nie poradzili sobie z tym problemem moglbym skorzystać z twojej pomocy , 130 km to w konicu nie tak daleko samochód jezdzi wiec moge podjechac . Za usluge zaplace . Pozdrawiam .
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 27  
    W Epicu jest zwykła turbina z zaworem upustowym, układ działa samoistnie poza układem podciśnieniowym Epica. Więc jeżeli grucha okazała się uszkodzona, to prawdopodobnie już przedtem z Epicem tak było.
    Jeżeli grucha jest uszkodzona, to powinien dół mieć niezły, a zdychać powyżej 2.500 obrotów...

    Szkoda że zrezygnowałeś z Epica, to zawsze większa moc niż z Boschem nawet z turbiną - średnio 10KM różnicy.
    A są Epiki nie tylko 86KM, ale 100 i 115KM...
    W czym był problem z pompą przy Epicu?
    Co prawda jest już po ptakach - ale 90% awarii pompy Lucasa w Epicu to awaria zaworu start-stop tej pompy (gumka na tworniku, nowy twornik 70-90 zł), co skutkuje wywalaniem błędów zupełnie od czapy i przeróżnymi objawami. A przyczyna jedna: brak prawidłowego i stabilnego ciśnienia paliwa w pompie, nastawniki żyją własnym życiem (paliwo jest w tej pompie także czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta). Do tego dochodzi brak możliwości prawidłowego sczytania błędów przy pomocy "ogólnowojskowych" testerów - tylko dedykowane Epicowi go kumają i IDS.
  • #7
    janiciowodnik
    Level 2  
    Witam ponownie , wybralem sie w tym roku kamperem do Norwegii jeszcze na terenie Szwecji co jakis czas wlaczala sie czerwona kontrolka awari silnika samochod tracil moc . Wymieniłem filtr paliwa ale to nie pomoglo . Po przejechaniu 1200km silnik pracował juz tylko w trybie awaryjnym . Udalo mi sie wrocic do Warszawy . Na wymiane pompy w skandynawi nie bylo szansy koszt samej wymiany to ok 6000 zl + koszt pompy ktorej zaden warsztat na terenie calej skandynawi nie posiadał . Po pwrocie kupilem pompe o takich samych numerach na allegro ale okazala sie po zamontowaniu szmelcem , nastepna pompa tez niewypal , Koszt nowej to ok 11000 zl w serwisie Forda . Znajomy ktory miał podobny problem w swoim fordzie doradził mi wymiane pompy na mechaniczna i tak zrobiłem . W rezultacie samochod przestal normalnie jezdzic . W serwisie powiedziano mi ze zaden warsztat na terenie Polski nie zregeneruje mi epica tak zebym mogl spokojnie jezdzic . . Jesli nie bede mial innego wyjscia kupie cale auto z dobrym silnikiem powiedzmy 100kM i wrzuce go do swojego kampera jest w super stanie i szkoda mi go sprzedawac . Jesli masz jakis pomysl na naprawe cpica chetnie skorzystam . Pozdrawiam .
  • Helpful post
    #8
    dizba
    Level 32  
    janiciowodnik wrote:
    W serwisie powiedziano mi ze zaden warsztat na terenie Polski nie zregeneruje mi epica tak zebym mogl spokojnie jezdzic . .

    W Polsce jest kilkanaście ASO Delphi [dawniej Lucas], które naprawią tą pompę bez problemu.
  • #9
    jokerro
    Level 34  
    dizba wrote:
    janiciowodnik wrote:
    W serwisie powiedziano mi ze zaden warsztat na terenie Polski nie zregeneruje mi epica tak zebym mogl spokojnie jezdzic . .

    W Polsce jest kilkanaście ASO Delphi [dawniej Lucas], które naprawią tą pompę bez problemu.


    Jeszcze napisz ile chca za ta naprawe,zapewniam ze nikt niebedzie zadowolony z ceny.
    Ja wiem bo juz pytałem kilka razy z racji ze prowadze warsztat to wiem conieco na te tematy bo trafialy sie te epiki do roboty.Natomiast niebede sie wypowiadał i zostawie ta przyjemnosc Tobie.
    A w temacie moim skromnym zdaniem jak kolega wyzej madrze napisał ze na epicu tez musiales miec problem z moca,przekladka pompy na mechaniczna niepowinna miec wplywu na doladowanie bo jest ono konstrukcji mlotek/przecinak i przy przekladce pompy tam niemozna nic uszkodzic.
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jeżeli miałeś jeszcze z Epikiem uszkodzone sterowanie upustem w turbinie, układ ma za sprężarką w dolocie czujnik MAP i brak ciśnienia mógł skutkować trybem awaryjnym.

    Drugą przyczyną - najczęściej spotykaną i też początkowo banalną - jest opisany już wyżej zawór start-stop. Problemy zaczynają się później, gdy jeździ się nadal z uszkodzonym zaworem, a resztki gumowej końcówki twornika zaworu przedostają się do pompy i blokują dysze kalibracyjne nastawników i ich elektrozaworów sterujących. Robi się kociokwik - pompę trzeba rozebrać i dokładnie oczyścić. Robota dla fachowca...

    Ale jeżeli rzeczywiście masz uszkodzoną gruchę zaworu upustowego - to chyba to było przyczyną twoich kłopotów... Jeżeli miałeś kłopoty z zatrzymaniem silnika - to jest wskazanie na zawór star-stop. Mogło być i to, i to - czyli niezłe zamieszanie...
    A tak to ta pompa - dopóki nie zatankujesz opału z kwasem - jest nie do zdarcia...
  • #11
    transit1984
    Level 9  
    witam mam okazje kupic transita z 98r z silnikiem 2.5tdi ale ma uszkodzona pompe wtryskowa lucas epic cieknie z niej paliwo ponoc z glownego walka naprawa przekracza 3tys zl. ten silnik chcialbym zamontowac w moim transicie 92r obecnie mam tzw. banana 80 km rzecz polega na tym ze chcialbym tamten silnik 2.5 tdi zamontowac w moim transicie ale zamontowac w nim pompe bosch mechaniczna z mojego banana 80km czy taka przerobka jest mozliwa i czy wszystko bedzie dzialalo jak trzeba? wiadomo tdi ma przeszlo 100km a mojemu fordzikowi przydalo by sie wiecej koni ale jest jeszcze jeden problem ten tdi ma ponoc przejechane 600tys km i nie wiem czy to nie za duzo niby odpala zima dobrze i przed zakupem mam mozliwosc sprawdzic sprezanie tylko czy to wystarczy by miec pewnosc ze ten silnik jest dobry i czy jeszcze troche pojezdzi?