Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KLAKSON w 126p - cały czas buczy

09 Mar 2005 19:22 2149 9
  • Poziom 10  
    Klakson w moim 126p cały czas buczy/działa. Wymontowałem go i podłączyłem miernik do przewodów, które wchodziły do klaksonu. Okazało się, że gdy połącze dwa przewody w kierownicy (szaro-czarny i fioletowo-czarny) to wtedy na mierniku pokazuje działanie klaksonu. Dlatego mam pytanie: czy po złączeniu tych przewodów sygnał powinien zadziałać/buczeć ??? Czy oznacza to jakieś zwarcie z masą ???
    POZDRAWIAM
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Opisałeś to dość skomplikowanie ,domyślam się że włączyłeś miernik [woltomierz]zamiast klaksonu w takim przypadku po załączeniu [zwarciu przewodów pod kier.jak piszesz]miernik powinien wskazać±12V .Gdybyś napisał prościej miałbyś odpowiedż od ręki.
    Najczętszą przyczyną "buczenia" jest:
    -rdza lub śniedż /nie tylko styki również wewnątrz/
    -rozstrojenie klaksonu /fajna zabawa ale czasochłonna/
    -uszk.mechaniczne
    miłego dłubania :D
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    jak ci buczy klakson (wyklóczając oczywiście uszkodzenie samego klaksonu) to poprostu klakson łapie mase gdzieś wcześniej niż na włączniku
    z tego co pamiętam to w wajperze klakson jest załączany masą także nietrudno w takim roziązaniu o przypadkowe zmasowanie przewodu gdzieś po drodze od kierownicy do klaksonu
    także przejrzyj najpierw dokładnie przewodu doprowadzające zasilanie (przewód z plusem powinien być dobry bo przecierz buczy :] także zostaje do sprawdzenia przewód minusa )
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam ,dokladnie tak jak koledzy pisza zwarcie przewodu z masa.Mialem kiedys taki przypadek ,kabelek byl przytrzasniety i zwieral do masy.
  • Poziom 10  
    OK Jutro to sprawdze. Wiecie może jak domowymi sposobami sprawdzić działanie alternatora ?? Np.: za pomocą wiertarki ?? tylko gdzie podłączyć przewody miernika a gdzie akumulatora (chyba akumulator takze musi być podłączony).
    Pozdro
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    jerzeli masz miernik (woltomierz) to normalnie zapalasz silnik i patrzysz jakie jest nap. na aku potem dodajesz gazu i patrzysz jakie jest przy wyrzszych obrotach i czy wogule się zmienia nap pomiędzy niskimi i wysokimi obrotami(na niskich obrotach może być nawet koło 13V jak masz słaby aku a na wysokich powinno być powyrzej 14,2 V ew blisko 14 ale nie mniej jak jest mniej to masz najprawdopodobniej walnięty regulator nap.)
  • Poziom 10  
    Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ??
    Pozdro
  • Poziom 22  
    obawiam sie ze po prostu klaksonik jest do wymiany.tez tak mam w swoim cinquecento
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    wrc napisał:
    Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ??
    Pozdro

    co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na zewnątrz,reg.elektroniczny w środku).CO do napędu alternatora musisz uzyskać conajmniej 1150 obr. bo to jest prędkość początku ładowania napięcie 13,5v- ok.6amper.
  • Poziom 10  
    Okazało się, że było zwarcie z masą przy kierownicy. Dzięki panowie !!!!!
    PS nikifor123 WIELKIE DZIĘKI za schematy !!!!!
    POZDRO