Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 95 - usterka z EBS daf xf 95

09 Sie 2013 21:55 7689 11
  • Poziom 13  
    Witajcie,
    pacjentem jest daf xf 95.430 eur3 z 2006 roku,
    raz na 2-3 miesiące wyskakuje na desce na czerwono awaria ebs. 3-4 krotne zgaszenie auta usuwa usterkę i można jechać dalej.
    Problem w tym że awaria zawsze występuje w trasie i nie ma możliwości czytania błędów aktywnych.
    Autocom najczęściej pokazuje mi nieaktywny błąd 5332 zwarcie do masy na wtyku D11, D12 lub C3 modułu EBS, zawór ebs (B256 B257).
    Raczej wykluczam problem z czujnikami, tarczkami, zapewne gdzieś jest korozja albo przetarty przewód.
    Gdzie szukać tych wtyków D11, D12 ? może ma ktoś schemat EBS do tego dafa ?
    Byłbym bardzo wdzięczny za przesłanie.
    Gdzie szukać kasety od ebs ??

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    szy18 napisał:
    Gdzie szukać tych wtyków D11, D12 ?
    Po Autocom-ie można się wszystkiego spodziewać ale piny D11,12 są to piny elektrozaworu abs lewy przód. C3 pin elektrozaworu abs prawego przód i zgadza się to z komponentami B256 oraz B257.
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Sterownik EBS znajduje się pod deską rozdzielaczą przed fotelem pasażera zaraz pod skrzynką bezpieczników. Dostęp do niego nie jest łatwy ale po rozberaniu kilku plastików oraz demontażu rur od ogrzewania idzie sie do niego dobrac. Do sterownika podpięte jest 5 wtyczek o oznaczeniach A, B, C, D, E. Wtyczka A ma 18 pinów, wtyczka B 15, Wtyczka C 9, wtyczka D 12 a wtyczka E 6 pinów. Wg błędu który napisałeś interesują cię przewody idące do wtyczki D na pin 11 i 12 (wszystkie piny w kostce są ponumerowane) oraz przewód idący na wtyczkę C na pin 3. I właśnie te przewody powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić. A w/w przewody mają również swoje oznaczenia. Przewód idący na D11 ma nr 4633, na D12 5056 a na C3 5057. Możesz też ułatwić sobie sprawę i nie dobierać się do samego sterownika w kabinie tylko zdjąć pokrywę osłaniająca wtyczki łączące ramę z kabina pod maska z prawej strony i odszukać przewody o tych nr które napisałem wyżej. Wtedy nie pozostaje ci nic innego jak sprawdzić te przewody na zwarcie do masy do +24 oraz do innych przewodów. Ja obstawiam przełamane kable pomiędzy rama a kabiną lub zwarcie kawałeczek dalej tam gdzie przewody idą wzdłuż ramy po prawej stronie i są przypięte do metalowych wsporników trzymających wiązkę.
  • Poziom 13  
    Wielkie dzięki saron22.
    w chwili obecnej nie ma żadnego komunikatu o awarii i deska jest czysta wiec czy można znaleźć w tej sytuacji przerwę ?
    jak pisałem wyżej problem występuje zazwyczaj w trasie raz na 2 miesiące.

    jakie wartości wskazywałyby na problem z przewodem ?

    jak pomierzyć te przewody ?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ja myślę, że skoro mówisz, ze problem pojawia się niezwykle rzadko to masz 3 rozwiązania:

    1) nauczyć się z tym żyć i czekać aż problem się nasili i wtedy szukać rozwiązania
    2) możesz też na probe ominąć ta instalację która jest i na jakiś czas pościć nowe przewody pomiędzy sterownikiem a przednim prawym i lewym modulatorem i wtedy obserwować czy problem będzie się pojawiał
    3) możesz rozciąć peszle idące do przednich modulatorów i sprawdzić kable idące do nich centymetr po centymetrze.

    W przypadku wariantu drugiego jeśli nadal usterka będzie się pojawiać możesz wymienić modulatory na nowe. W przypadku wariantu nr 3 jak nie znajdziesz w kablach nic niepokojącego również możesz wymienić modulatory na nowe.

    W czasie gdy usterka nie występuje raczej ciężko będzie zdiagnozować problem miernikiem. Skoro sterownik nie wykrywa aktualnie zwarcia to i miernik nie wykryje.
  • Poziom 21  
    Kolego problem lezy napewno w instalacji. A gdzie juz ci powiem. podnies kabine rozetnij opaski z prawej strony tam gzie idzie wiązka przewodów przed kolem z prawej strony masz tam wspornik czyli drut w kształcie litery U podnies wiązki i napewno znajdziesz tam usterke twojego problemu

    Dodano po 3 [minuty]:

    serwisantscani1 napisał:
    szy18 napisał:
    Gdzie szukać tych wtyków D11, D12 ?
    Po Autocom-ie można się wszystkiego spodziewać ale piny D11,12 są to piny elektrozaworu abs lewy przód. C3 pin elektrozaworu abs prawego przód i zgadza się to z komponentami B256 oraz B257.
    Po Autocom-ie? Ten sprzet w DAF-ie lepiej sie spisuje niż TEXA i pokazuje rzeczywiste usterki a nie jak TEXA błąd nieznany albo jeszcze jakies inne tłumaczenie błędu

    Dodano po 45 [sekundy]:

    wzięte z kosmosu
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ciekawe która wersja Texy oraz oprogramowania to sobie nie radzi ? Texa jeśli już nie ma opisu usterki podaje kod usterki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wcześniejsza wersja Navigator Mobile i stare oprogramowanie tak miało, teraz jest TXT Navigator Mobile. Używałeś tego?
  • Poziom 13  
    Znalazłem przetarty przewód 5056 pod w/w wspornikiem. dobrze zaizolowałem przewód i cała wiązkę zabezpieczyłem przed dalszymi uszkodzeniami.
    na razie więcej nie szukam ... zobaczymy co będzie dalej.

    wielkie dzięki dla krisbrumm za pomoc na priv.
    pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    a koto napisał o wsporniku??
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    hubert04 napisał:
    a koto napisał o wsporniku??


    To miales na mysli??
    saron22 napisał:
    Ja obstawiam przełamane kable pomiędzy rama a kabiną lub zwarcie kawałeczek dalej tam gdzie przewody idą wzdłuż ramy po prawej stronie i są przypięte do metalowych wsporników trzymających wiązkę.