Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Probe 2.5 V6 - Kod błędu 05.Czujnik stuku

10 Sie 2013 21:27 2232 8
  • Poziom 7  
    W moim 'proboszczu' robiona była uszczelka pod głowicą. Po poskładaniu wszystkiego pali się kontrolka check engine - kod 05 czujnik stuku. Sprawdziłem i był urwany kabelek na kostce, ale złączyłem, zrestartowałem komputer i nadal pali się check. Gdzie szukać przyczyny? Czy zabrudzony czujnik położenia wału może dawać takie objawy? Był zawalony plynem chłodniczym, bo miałem wyciek.
  • Poziom 42  
    W ogóle, po wymianie uszczelki silnik odpala?
  • Poziom 7  
    emeryt2 napisał:
    W ogóle, po wymianie uszczelki silnik odpala?
    Odpala i chodzi bez zarzutu tylko wywala ten błąd.Myśle żę przewód gdzieś jest przerwany albo przy czujniku(bardzo trudny dostęp)albo gdzieś indziej.Mam pytanie czy jak sprawdze na pinach rezystancje czujnika i pokaże jakąś wartość to przewody do czujnika będą sprawne na bank?Podobno uwala się przewód przy samym czujniku.Tak mi pisali.Znalazłem coś takiego i nie wiem jak to sprawdzić.Mam wziąć mase z aku i 2 przewód na KS i ma być 2.4V czy jak? http://ford-probe.net/content/view/122/42/
  • Poziom 42  
    Podpowiadają Ci dobrze tylko tyle ,że Ty nic z tego nie rozumiesz , a dodatkowo nie stosujesz się do regulaminu - poczytaj swój temat , dokładnie to dowiesz się dlaczego pytałem o palenie silnika.
    Masa może być obojętne gdzie np. z silnika i na włączonym zapłonie.
  • Poziom 7  
    A jeśli nie bedzie tego napięcia to może być uszkodzony ten czujnik?
  • Poziom 42  
    Czy już zmierzyłeś ,że pytasz . A jak będzie wyższe , a jak będzie niższe - to nie zgaduj zgadula , zmierz i pisz wtedy!!! Zważ , że piszesz w dziale elektryka i elektronika.

    Przy klawiaturze , to ja mogę siedzieć , a Ty masz być przy samochodzie i mierzyć - jasne?
  • Poziom 7  
    Dochodzi napięcie 3.2V.Dziś sprawdzałem błędy i wyskoczyły 4.Czujnik temp. cieczy chłodzącej,sonda prawa,sonda lewa napięcie nie zmienia się i czujnik stuku.Już rozkładam ręce czym to może być.Przed wymianą uszczelki nigdy nie zaświecił się check.Teraz zaświeca się na ciepłym silniku i świeci non stop.
  • Poziom 38  
    Wtyczka i ma być podłączona i mierzysz w odniesieniu do masy przy włączonym zapłonie.
    Sprawdź wszystkie miejsca gdzie rozbierałeś instalcję.
    Pytanie, czy silnik jest dobrze zalany cieczą (odpowietrzony). Bo 2 czujniki temp nie uszkodziły się.
    Sprawdź, multimetrem na kablach czujnika jakie jest napięcie na zimnym i na ciepłym.
  • Poziom 7  
    skasowałem kompa i wyświetla teraz 2 błędy sonde ale przypuszczam że dlatego że jeżdże na gazie i ten czujnik spalania stukowego.Mogłoby go wyświetlać gdyby coś było nie tak np z rozrządem świece itp?Strzeliło mi gazem dziś jak jechałem nawet.