Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lupo 1,4 TDI - klimatyzacja, przegrzewa się, pali pasek

11 Sie 2013 09:14 2676 9
  • Poziom 7  
    Witam, czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy w moim Lupo 1,4 TDI z klimatyzacją jest jakiś sterownik do wentylatora. Problem polega na tym, że przy włączeniu klimy wentylator się włącza, a po jakimś czasie zwalnia obroty i klima się grzeje, nawet pali pasek.
  • Poziom 11  
    Klima się grzeje ?? chyba chodzi o kompresor klimatyzacji ??
    najprawdopodobniej zacierają się już łożyska kompresora - demontaż i wymiana.
    Zatrzymywanie się wentylatora jest konsekwencją spadku wydajności sprężarki
    /spadek ciśnienia w układzie wykrywa czujnik ciśnienia klimatyzacji i rozłącza cały układ,
    czyli układ sterowania zachowuje się prawidłowo.

    Pozdrawiwm w.s.
  • Poziom 14  
    Może rurka jest zagnieciona gdzieś po drodze?
  • Poziom 7  
    wracając, klima się włącza i wentylator też,chodzi normalnie, a po chwili wiatrak zwalnia obroty. Wtedy grzeje się rurka przy chłodnicy. Gdy jadę autostradą też chłodzi kabinę, bo czynnik w obiegu jest schłodzony, a jak się zatrzymam,czy poruszam w cyklu miejskim znowu się grzeje. Powstaje takie ciśnienie w obiegu, że zdażyło się dymienie paska. Wydaje mi się, że jest problem ze sterowaniem pracy wentylatora. Gdzie tego szukać?
  • Poziom 30  
    Przy zbyt dużym wzroście ciśnienia powinien odłączyć kompresor, manometry i sprawdzić ciśnienia.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    WOJTEX50 napisał:
    spadek ciśnienia w układzie wykrywa czujnik ciśnienia klimatyzacji i rozłącza cały układ,
    czyli układ sterowania zachowuje się prawidłowo.

    Pozdrawiwm w.s.

    Prawidłowo?
    To w takim razie wytłumacz co dzieje się z czynnikiem skoro jest zbyt małe ciśnienie że sterownik wyłącza klimę?
    Ucieka z układu a później cudownie do niego powraca i czujnik pozwala wtedy na załączenie układu klimatyzacji?

    Sterownik wentylatora powinien być pod lewą podłużnicą.
    Wentylator chłodnicy zwalnia czy zmienia się bieg wentylatora?
    Wentylator powinien mieć 2 biegi i przy włączeniu klimatyzacji włącza się pierwszy bieg (wolny). W przypadku zbyt dużego ciśnienia w układzie sterownik włączy drugi bieg (szybki) wentylatora. W przypadku dalszego wzrostu ciśnienia w układzie sterownik wyłącza kompresor.
    Może u Ciebie zaciera się wentylator chłodnicy i przez to zwalnia?
  • Poziom 7  
    To porawda, wentylator ma dwa zasilania 9 i 12 V w zależności od potrzeby. Wydawało mi się,że to wina wentylatora lub jego sterowania, bo coś musi wpływać na wysyłany do niego prąd. Bedę szukał sterownika i sprawdzę wentylator.
  • Poziom 31  
    Czemu nie widzę nigdzie jakie masz ciśnienienia LP i HP?
    Ile wynosi ilość czynnika w układzie?
  • Poziom 7  
    pierwszą rzeczą, którą zrobiłem, to udałem sie do serwisu klimy. Układ został wyczyszczony, uszczelniony i napełniony w odpowiednich ilościach. Natomiast okazało się, ze jest problem z wentylatorem, czy jego sterowaniem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    hawk997 napisał:
    To porawda, wentylator ma dwa zasilania 9 i 12 V w zależności od potrzeby. Wydawało mi się,że to wina wentylatora lub jego sterowania, bo coś musi wpływać na wysyłany do niego prąd. Bedę szukał sterownika i sprawdzę wentylator.

    Wentylator ma 2 zasilania bo ma 2 biegi ale na każdy jeden bieg idzie 12V.
    W wentylatorze jest rezystor odpowiedzialny za to by pierwszy bieg był wolniejszy - moduł nie odpowiada za prędkość tylko za podanie napięcia na odpowiedni przewód wentylatora.