Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V50 - nie kręci rozrusznik

confect 11 Sie 2013 11:32 12144 24
  • #1 11 Sie 2013 11:32
    confect
    Poziom 9  

    witajcie
    Volvo V50, rocznik 2006, silnik 2,0D
    po zaparkowaniu auta i próbie uruchomienia po 2 godzinach nie kręci rozrusznik i pojawiły się błędy
    1) BROMSFEL STANNA SNARAST
    2) EL. STARTSPÄRR SE MANUAL
    kluczyk działa, słychać odblokowanie kierownicy
    wszystko działa wewnątrz - radio, nawiew, kontrolki
    na linie odpala ale pracuje tylko na wolnych obrotach i nie reaguje na pedał gazu.
    macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania auta.

    2 24
  • #2 11 Sie 2013 12:51
    Erwin123
    Poziom 26  

    Przekaznik rozrusznika , sprawdz czy podczas pruby rozruchu jest =
    +12 na elektromagnes jesli jest to rozrusznik uszkodzony jesli nie ma to przekaznik , lub stacyjka lub jakies odciecie:)

    0
  • #3 11 Sie 2013 13:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    Skrzynia czasami nie automat?

    1
  • #4 11 Sie 2013 17:04
    confect
    Poziom 9  

    skrzynia manualna

    0
  • #5 11 Sie 2013 17:11
    LoLek85
    Poziom 28  

    Tam pisze żeby zaglądnąć do instrukcji, może warto??

    1
  • #6 11 Sie 2013 17:38
    confect
    Poziom 9  

    zgadza się tylko niestety nie mam instrukcji

    0
  • #7 11 Sie 2013 17:45
    jokerro
    Poziom 33  

    Najlatwiej zrobic diagnostyke za symboliczne 50,moze wiele powiedziec dlaczego niema zezwolenia na rozruch.Palenie na sznurku to nie na dzisiejsze czasy kolego.

    0
  • #8 11 Sie 2013 17:45
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sygnał z 50 kostki stacyjki przechodzi do modułu CEM pin A42 i następnie z pinu E9 na przekaźnik (k-111) w skrzynce bezp. w komorze silnika , pierwszy po lewej przy dużej wtyczce. Sprawdź czy na pin. nr. 1 przekaźnika dostaje wtedy napięcie.
    Pal na wciśniętym sprzęgle.

    1
  • #9 12 Sie 2013 10:29
    confect
    Poziom 9  

    do przekażnika dochodzi napięcie.
    otworzyłem przekażnik i jak ręcznie załączę to rozrusznik kręci.
    podmieniłem przekażnik ale jest bez zmian

    0
  • #10 12 Sie 2013 10:55
    emeryt2
    Poziom 42  

    Gdzie to napięcie na przekaźnik przychodzi ; na cewkę przekaźnika czy na styki robocze?
    To co opisałem to jest jego sterowanie - na cewkę przekaźnika.

    0
  • #11 12 Sie 2013 11:09
    confect
    Poziom 9  

    napięcie jest na pinie nr 1

    0
  • #12 12 Sie 2013 11:27
    emeryt2
    Poziom 42  

    W takim przypadku , drugiej strony cewki przekaźnika brak masy - sprawdź czy numer pinu się zgadza z tym co podaje program , gdyż czasami zdarzają się pomyłki.
    Sprzęgło wciskasz w czasie uruchomiania?

    1
  • #13 12 Sie 2013 11:54
    confect
    Poziom 9  

    sprzęgło wciśnięte przy próbie uruchomienia silnika.
    na pinach jest:
    Pin nr 1. Napięcie dodatnie przy rozruchu (stacyjka poz.3)
    Pin nr 2. brak napięcia i masy
    Pin nr 3. Stałe napięcie dodatnie
    Pin nr 4. brak pinu
    Pin nr 5. masa

    0
  • #14 12 Sie 2013 14:09
    emeryt2
    Poziom 42  

    1 - prawidłowo
    2 - masę podaje sterownik silnika ECU , przewód czarno - czerwony , sprawdź bezpiecznik nr.41 (15 A), 8 od prawej w rzędzie górnym.
    3.12V bezpośrednio z 30 (akumulatora) przez bezpiecznik nr.12 (30A)
    5. wyście na automat rozrusznika.
    4 - pusta
    Z tego wynika ,że ECU nie podaje masy na cewkę przekaźnika(pin2).
    Masz drugi kluczyk?
    Uszkodzenia szukałbym w ECU - diagnoza konieczna.

    2
  • #15 12 Sie 2013 15:18
    heretapawel
    Poziom 23  

    Bajpasik masy i auto śmiga. :wink:

    2
  • #16 12 Sie 2013 18:03
    emeryt2
    Poziom 42  

    Co z tego ,że damy baypass masy , jak po uruchomieniu pracuje tylko na wolnych obrotach , nie reaguje na pedał gazu!

    1
  • #17 12 Sie 2013 21:26
    LoLek85
    Poziom 28  

    Koledzy nie chciałbym się wtrącać, ale po co robić takie podchody, jakieś kombinacje itd. Naprawę trzeba było rozpocząć od diagnozy testerem a dopiero potem kombinować.
    Pierwszy błąd wskazuje na "błąd hamulca" przez co ecu b;lokuje rozruch.

    1
  • #18 12 Sie 2013 21:44
    beru
    Poziom 14  

    Niech napisze co robił po zgaszeniu,pewnie kabinówke wymieniał i przyciął kabel od pedału gazu!!

    0
  • #19 13 Sie 2013 09:07
    confect
    Poziom 9  

    po zgaszeniu auta nic nie było robione, przy próbie ponownego uruchomienia jest tak jak opisany temat

    0
  • #21 13 Sie 2013 11:34
    emeryt2
    Poziom 42  

    Benyy , przeczytaj post 13 i 14!!!

    Diagnostyka , EC U na pewno zapisał błąd.

    0
  • #22 22 Lut 2018 08:45
    wojlej
    Poziom 17  

    Witam,

    Nie chcę rozpoczynać drugiego tematu, bo mam podobny problem, ale mam pewne wątpliwości.
    Problem dotyczy Volvo S40 II 2.0D więc to to samo co V50.
    Znalazłem schemat elektryczny, który jest w załączniku.

    Oczywiście problem dotyczy braku reakcji rozrusznika na położenia kluczyka w pozycji III. Po przekręceniu kluczyka w pozycję 3, słyszę w stacyjcę dźwięk mikrowłącznika dlatego mam wątpliwości co do jej uszkodzenia. Sprawdzenia jakie wykonałem:
    - Na cewce elektromagnesu rozrusznika w czasie rozruchu brak napięcia 12 V. Rozpiąłem kostkę 64/90 i tam mierzyłem napięcie.
    - Po przekręceniu kluczyka w pozycję II i podaniu napięcia na kostkę 64/90 (elektromagnes) bezpośrednio z akumulatora samochód uruchamia się i można nim jeździc. Przejechałem się około 5 km.
    - Połączenie między kostką 64/90 i pinem 5 przekaźnika R13 jest OK.
    - Na pinie 3 przekaźnika R13 jest 12 V
    - Na pinie 1 i 2 przekaźnika R13 brak napięcia. W czasie rozruchu na obu jest około 0,15V.

    Domniemywam że jest to wina stacyjki, gdyż na schemacie widać, że pin nr 50 stacyjki jest podłączony bezpośrednio z pinem 1 przekaźnika. To stacyjka podaje tam 12 V tak?

    1
  • #23 22 Lut 2018 13:02
    decybel91
    Poziom 39  

    tak. wymień kostkę stacyjki bardzo często się psuje.

    0
  • #25 23 Lut 2018 12:03
    decybel91
    Poziom 39  

    Sama kostka, bez objawów wcześniej.

    1