Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daihatsu feroza 1.6 16v - układ paliwowy

kuba9974 11 Aug 2013 11:53 3174 9
  • #1
    kuba9974
    Level 9  
    Witam Chciał bym zmienić u siebie przewody paliwowe które są w dość dziwnym stanie.
    Kawałek po kawałku jest inny materiał. trochę metalu trochę plastiku i tak na zmianę.

    moje pytanie brzmi jaki przewód wybrać ?
  • Helpful post
    #2
    dr.hannibal
    Level 22  
    Kup wężyk paliwowy zbrojony (taki czarny, gumowy), najpewniej ze średnicą wew. 8mm, ale to jeszcze sprawdź dla pewności.
    Tylko upewnij się czy w oryginalnych przewodach nie ma gdzieś po drodze np. zaworka zwrotnego - wtedy też w nowym wężyku dobrze było by go wstawić.
  • #3
    kuba9974
    Level 9  
    niestety nic takiego nie ma a czy po wymianie tych przewodów przestanie śmierdzieć
    paliwem w środku bo aż się nie dobrze podczas jazdy robi a w komorze silnika nic nie czuć

    Dodano po 8 [minuty]:

    a powrót zrobić 5mm ? czy innym ?
    mój mechanik chce zrobić w jakimś plastiku bo tak robią na zachodzie ale nie jestem przekonany co do tego rozwiązania
  • #4
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    dr.hannibal wrote:
    najpewniej ze średnicą wew. 8mm

    Ty, informatyk, a skąd wiesz jakieś średnicy ma króćce?
    kuba9974 wrote:
    śmierdzieć paliwem w środku

    Problem możesz mieć przy samym zbiorniku. Na deklu od pływaka i pompy.
    kuba9974 wrote:
    a powrót zrobić 5mm ? czy innym ?

    Jedno i drugie taka sama średnica i nie kombinuj nic więcej.
    kuba9974 wrote:
    mój mechanik chce zrobić w jakimś plastiku bo tak robią na zachodzie

    Pewnie chce zrobić tak jak to zrobił producent więc co w tym złego? Jak jesteś mądrzejszy to po co zadajesz pytania na forum?
  • #5
    kuba9974
    Level 9  
    producent zrobił w stali lub miedzi ciężko stwierdzić bo za dużo jest kawałków

    Dodano po 1 [minuty]:

    a pisze na forum bo się nie znam i nie bardzo ufam mechanikom w swoim mieście ponieważ nie raz w domu dokręcałem już śrubki
  • #6
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    kuba9974 wrote:
    Kawałek po kawałku jest inny materiał. trochę metalu trochę plastiku i tak na zmianę.

    Na początku potrafiłeś stwierdzić a teraz już stal i miedź a resztę ciężko stwierdzić? Mechanik ma większe doświadczenie jak Ty - czyli żadne więc daj mu działać...
    Przy wymianie przewodów hamulcowych też zapytasz jakie będą najlepsze?

    Kliknij tutaj i zobacz jak to wszystko wygląda, bo jak do tej pory tylko filozofię tu uprawiasz z informatykiem
  • #7
    kuba9974
    Level 9  
    hamulce zrobiłem w miedzi :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    a co do tych przewodów to on mi pokzywał jakiś podobny do słomki cienka ścianka i czarny

    Dodano po 2 [minuty]:

    coś podobnego do izolacji termokurczliwej więc już nie wiem czy zgodzić się na to czy kazac robić wzmacnianym grubym

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://prorem.grupaazoty.com/pl/oferta/wyroby/2
  • #8
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Jak byk napisane, że paliwowe. Niemal wszystkie auta mają takie cienkie czarne (lub w innym kolorze) rurki paliwowe. Już Ci napisałem, jak jesteś mądrzejszy to rób sam i nie pytaj na forum. Mechanik chce zrobić tak jak to było oryginalnie a Ty chcesz udać mądrzejszego. Daj sobie już spokój bo zaraz zapytasz ile metrów Ci potrzeba...
  • Helpful post
    #9
    dr.hannibal
    Level 22  
    Sołtys_Elbląga wrote:

    dr.hannibal napisał:
    najpewniej ze średnicą wew. 8mm

    Ty, informatyk, a skąd wiesz jakieś średnicy ma króćce?

    Czytaj dokładnie i nie wyłapuj pojedynczych wyrazów z kontekstu, przecież wyraźnie napisałem:
    dr.hannibal wrote:
    najpewniej ze średnicą wew. 8mm, ale to jeszcze sprawdź dla pewności.

    Sołtys_Elbląga wrote:
    Kliknij tutaj i zobacz jak to wszystko wygląda, bo jak do tej pory tylko filozofię tu uprawiasz z informatykiem

    Sołtys_Elbląga wrote:
    Jak byk napisane, że paliwowe. Niemal wszystkie auta mają takie cienkie czarne (lub w innym kolorze) rurki paliwowe. Już Ci napisałem, jak jesteś mądrzejszy to rób sam i nie pytaj na forum. Mechanik chce zrobić tak jak to było oryginalnie a Ty chcesz udać mądrzejszego. Daj sobie już spokój bo zaraz zapytasz ile metrów Ci potrzeba...

    Masz kolego chyba jakieś kompleksy...
    Do @kuba9974, jeśli wężyk jest uszkodzony to poprowadź na nowo czarny zbrojony wężyk, a na przyłączach daj opaski skręcane. Mechanik może i zrobi tak jak oryginalnie to jest ale zawoła za to ze 5 razy tyle (jak nie lepiej).

    Dodano po 2 [minuty]:

    kuba9974 wrote:
    niestety nic takiego nie ma a czy po wymianie tych przewodów przestanie śmierdzieć
    paliwem w środku bo aż się nie dobrze podczas jazdy robi a w komorze silnika nic nie czuć

    Sprawdź przy pływaku czy nie cieknie paliwo - często się zdarza że jak ktoś odkręci przykrywkę od pływaka to później źle założy uszczelkę.
  • #10
    kuba9974
    Level 9  
    Dziękuję za pomoc. Ogólnie i tak to mechanik musi robić, bo bak siedzi już 20 lat w tym samochodzie, a ja nie mam zamiaru bawić się w rozwiercanie śrub itp. :) Powiem mu, żeby robił tym zbrojonym przewodem (płacę, to wymagam).