Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie silnika - W jaki sposób podłączyć rosyjski silnik elektryczny?

pawelsax 11 Sie 2013 12:08 4422 11
  • #1 11 Sie 2013 12:08
    pawelsax
    Poziom 11  

    Podłączenie silnika - W jaki sposób podłączyć rosyjski silnik elektryczny?

    Witam dostałem silnik produkcji Rosyjskiej na tabliczce znamionowej ciężko ale można wyczytać;


    moc 1100w
    zasilanie 220v 50hz
    obroty 2835

    osobna rubryka z napisem kondensatory
    25 MF, 400v
    130 MF, 33?v

    zdjęcie zrobiłem od środka przykrywki.


    Proszę o pomoc.

    1 11
  • Pomocny post
    #2 11 Sie 2013 12:51
    Oksy
    Poziom 19  

    To raczej zwykły silnik trójfazowy (400V)
    Podłączasz go w gwiazdę (jak na tabliczce), czyli (jeżeli nie ma mostków) zwierasz W2 i U2 oraz V2 ze sobą, a fazowe do U1, V1, W1.
    Czyli L1 do U1, L2 do V1 i L3 do W1.

    0
  • #3 11 Sie 2013 12:59
    pawelsax
    Poziom 11  

    Z tym że na tabliczce nie pisze 220/380
    jest tylko 220v i opis kondensatorów
    czy on będzie pracował na trójfazie?

    0
  • #4 11 Sie 2013 13:30
    2291116
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Sie 2013 14:24
    pawelsax
    Poziom 11  

    Zdjęcie z puszki z wnętrza silnika wychodzą tylko 3 przedody U,V,W
    zdjęcia tabliczki i tak nie będę umieszczał bo nic z niego nie widać, gołym okiem da sie jeszcze odczytać ale na zdjęciu już nie.

    Podłączenie silnika - W jaki sposób podłączyć rosyjski silnik elektryczny?

    0
  • #6 11 Sie 2013 15:42
    Oksy
    Poziom 19  

    Czasem (kilka razy widziałem), uzwojenia są połączone wewnątrz (raczej w gwiazdę).
    Jak masz U V W to podłączasz jak leci i po ptakach.
    Nie zapomnij o PE na obudowę.

    0
  • #7 11 Sie 2013 18:30
    pawelsax
    Poziom 11  

    znalazłem w sieci tabliczkę z tego silnika
    Podłączenie silnika - W jaki sposób podłączyć rosyjski silnik elektryczny?

    0
  • Pomocny post
    #8 11 Sie 2013 20:56
    sp3ots
    Poziom 36  

    Witam !
    Jakie są oporności na poszczególnych wyprowadzeniach ?
    Przydał by się widok uzwojenia silnika ( zdjęcie ).
    Pozdrawiam. Stefan
    ps. Może silnik był przewijany.

    1
  • #9 11 Sie 2013 22:34
    pawelsax
    Poziom 11  

    Na wszystkich cewkach oporność jest jednakowa miernik ustawiony na 200 wynik 08
    co do przewijania to napewno nie był przewijany.
    Podłaczyłem w taki sposób zasilanie dałem na dwie cewki i między jedną z tych dwóch a trzecią wpiołem kondensator 25 uf silnik startuje ciężko trzeba mu pomagać ale jak wejdzie na obroty to działa poprawnie tak mi sie wydaje, co do mocy silnika z takim podłączeniem to nie wiem możliwe że jest słaby.

    0
  • #10 12 Sie 2013 10:25
    sp3ots
    Poziom 36  

    Witam !
    Jeśli jest to silnik jedno fazowy to do rozruch potrzebuje jeszcze jeden kondensator "rozruchowy" 130uF, ( równolegle do 25uF ), po rozruchu trzeba go odłączyć.

    0
  • Pomocny post
    #11 12 Sie 2013 12:07
    Verter
    Poziom 11  

    Moim zdaniem jest tu jakaś sprzeczność informacji.
    Z jednej strony jeśli fabrycznie silnik wyposażony był (według tabliczki znamionowej) w 2 kondensatory- rozruchu i pracy to raczej znajdował się tam wyłącznik odśrodkowy, a jego wyprowadzeń nie ma.
    Po drugie- jeśli każda kombinacja U-V, V-W i U-W pokazuje takie same wskazania (8Ω) to wychodziłoby na to, że jest to silnik trójfazowy, Jednofazowy pokazałby 2 różne oporności a przy trzeciej kombinacji ich sumę. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.
    Autor napisał również, że silnik NA PEWNO nie był przezwajany... W takim wypadku jedyne co przychodzi mi na myśl to musiał byś wyłącznik czasowy bądź jakiś wyłącznik, którym załączało się kondensator rozruchowy tylko na czas startu. Wtedy silnik byłby typowo trójfazowy, ale prawdopodobnie na napięcie międzyfazowe 220V (co jest dla mnie mało prawdopodobne- tj. Dodatkowy wyłącznik i trójfazowiec przerobiony na jednofazowy i tak sprzedawany).

    0
  • #12 14 Sie 2013 09:30
    pawelsax
    Poziom 11  

    Witam, w drodze o nowe doświadczenie życiowe silnik został podłaczony na trzy fazy popracował około dwie minuty i zmarł. Dziękuje wszystkim za wskazówki temat zamykam a podziekowania oczywiście przesyłam.

    0