Ze schematami urządzeń elektroniocznych jest trochę tak jak z pieczeniem ciastek! Niby wszyscy widzą z jakich składników składa się dany placek i w jaki sposób trzeba go wykonać ale tylko nielicznym wychodzi bez zakalca! Trzeba mieć poprostu praktyczne doświadczenie i wiedzieć jak postępować z tak skomplikowanymi problemami. Poza tym, nie wszystko można zakupić w takiej identycznej jakości i gatunku jak zostało użyte w prototypie. Niby każdy może zaopatrzyć się w schemat samochodu ale na jego montaż i REGULACJE nie wszyscy mogą sobie pozwolić. Dlatego elektronikę należy zaczynać od najprostszych układów, takich jak diody migające, (przed)wzmacniacze i radia detektorowe, stopniowo wchodząc w coraz trudniejsze układy. Montuję układy elektroniczne już od (prawie) pół wieku i bardzo rzadko zdarza mi się, że zmontowany układ rusza natychmiast po jego zmontowaniu. I tu zaczyna się prawdziwy sprawdzian! Należy "wyłapać"
i usunąć przyczynę (przyczyny) nie zadziałania układu. Fabrycznie kompletowane i opracowywane układy do samodzielnego montażu, też stanowią tutaj prawidłowy etep poznawania uroków tej dziedziny. Przeglądnij forum! Ile jest problemów z uruchomieniem prawidłowo (?) zmontowanego KIT-u? Wracając do skanera, to jego schemat (a właściwie opis) jest bardzo prosty. Bierzemy jakąś dobrą głowicę TV i podłączamy ją w podobny sposób jak w OTV. Wszystkie napięcia, tylko "warikapowe" regulujemy ręcznie (na początku?). Oczywiście uystawiając ją na ten zakres (UHF, VHF?) który chcemy odbierać. Przestrajamy jej obwód wyjściowy na zakres 27 MHz i łączymy ten sygnał wyjściowy na wejście atenowe odbiornika CB. Po zastosowaniu odpowiedniej anteny włączonej oczywiście do gniazda antenowego głowicy, powinniśmy mieć możliwość (regulując napięcie warikapowe) wyszukiwania stacji nadających w wybranym zakresie częstotliwości. Zaznaczyć przy tym należy, że jeśli będzie to (CB) odbiornik AM/FM to też taki rodzaj modulacji będzie możliwy do odebrania.