Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tani wzmacniacz stereo DIY na TDA7294

Rafal_JSN 11 Sie 2013 15:44 12882 32
  • #1 11 Sie 2013 15:44
    Rafal_JSN
    Poziom 21  

Witam.
    To urządzenie powstało głównie dla satysfakcji ale również jako źródło mocy dla kolumienek Sony RG40. Z założenia chciałem złożyć wzmacniacz niedużej mocy, rzędu 40-50W na kanał, ale dostałem od wujka 2 TDA7294 oraz kilka innych elementów, tak więc wzmacniacz zbudowałem na tych podzespołach. Nie ma tu zbyt dużo własnej pracy takiej jak. np. samodzielne wytrawienie płytek stykowych, gdyż jestem początkującym elektronikiem i nie mam zbyt dużego doświadczenia, dlatego też postanowiłem na początek zasięgnąć sprawdzonych i prostych układów AVT. Docelowo miałem się zmieścić z kosztami w 300zł lecz jednak wyszło więcej, ale o tym na koniec.

Wzmacniacz oparłem na bardzo znanych fakt że nie najlepszych układach scalonych TDA7294 w zastosowaniu w kitach AVT 2153. Przedwzmacniacz zbudowałem na układzie TDA1524A w kicie AVT1634. Układ wskaźników wysterowania składa się z kitu AVT2375 na układzie scalonym KA2281=TA7666.

Zacznę może od zasilania.
    Do zasilania układów AVT2153 zastosowałem transformator toroidalny TST200VA 2x24V 2x 4.16A, z niezależnymi uzwojeniami połączonymi szeregowo (stąd wziąłem masę), zabezpieczony bezpiecznikiem 15A/250V.

Zasilacz zbudowany jest na mostku prostowniczym 35A i dwóch kondensatorach 10000uF/50V każdy,na płytce uniweralnej punktowej, wg tego schematu: