Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara 1.8 z 1999r. Nie dzaiła nadmuch dmuchawy

11 Sie 2013 22:11 6942 21
  • Poziom 7  
    Mam problem z dmuchawą. Od niedawna przestał działać nadmuch. Wcześniej jak włączałem a przełącznik ustawiony był na którykolwiek bieg czasami się nie załączała ale wystarczyło wyłącznik silnik ustawić przełącznik na 0 i ponownie uruchomić i wszystko wracało do normy . Teraz przestało to działać i silnik dmuchawy w ogóle się nie załącza. Klima działa ale silnik nie dmucha. Wyjąłem schowek w miejscu gdzie powinien być opornik termiczny ( w zespole klimy) jest tylko żółta przetyczka z dwoma kablami, które wchodzą gdzieś głębiej. Gdzie mam szukać przyczyny awarii. Bezpieczniki już posprawdzałem i wszystko gra. Proszę o pomoc bo w aucie idzie się usmażyć pomimo tego że klima działa ale nie działa nadmuch.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    Bierzesz kontrolkę i sprawdzasz. A opornik nie jest przyczyną.
  • Poziom 7  
    Ale konkretnie co mam sprawdzić.
  • Poziom 34  
    Wyciag wentylator,masz tam wkrecona taka opornice i porob pomiary napiec na zapalonym aucie(jak bedziesz miał stałe 12V na jednym z grubszych przewodow t juz bedzie dobrze-uwalona opornica).Jak sie nieogarniesz to wpadnij bo masz niedaleko,mam rozpiske wszystkich napiec co chodzi o ten temat bo robie to czesto ewentualnie to zrobie ci to za kilka minut na poczekaniu bo mam czesci zamienne do opornicy i nawet druga sprawna opornice po regeneracji na miejscu
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 7  
    Ok wyciągnę i posprawdzam. Ale powiedz czy jest możliwość wyciągnięcia samego wentylatora bez rozbierania całego przedniego kokpitu, bo patrząc na dmuchawę od spodu pod schowkiem i przez otwór po schowku widzę tylko część śrub mocujących a reszta jest niedostępna. Proszę też powiedz czy ta opornica o której piszesz jest w środku tego silnika wentylatora?. Może masz jakieś zdjęcia z opisem jak to zrobić krok po kroku. Z góry dziękuję za pomoc
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Moge ci tylko tyle powiedziec,wyciagniesz to w 5 minut i opornice odkrecisz od wentylatora w minute.Zdjecia jakies mam z opisami ale to juz po zdemontowaniu ale badzmy odrobine powazni,zaingeruj osobiscie troche sam.
  • Poziom 7  
    Rozumiem więc, że istnieje możliwość wyjęcia samego silnika wentylatora bez rozkręcania kokpitu (przedniej tapicerki) Idę do autka i spróbuję wyciągnąć wentylator a potem sprawdzę te napięcia. A zdjęcia możesz przesłać na pewno pomogą . Dzięki. Jak będą jakieś problemy to się odezwię
  • Poziom 7  
    To nie opornik ani też silnik przyczyna leży gdzieś indziej. Do kabli zasilających dmuchawę nie dochodzi prąd. Rozmontowałem silnik i sprawdziłem próbnikiem z żarówką na dwóch kablach czerwony gruby i czarny gruby czy jest prąd i nic. Co dalej gdzie sprawdzać ?

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    Podłączyłem silnik wentylatora bezpośrednio do akumulatora i działa. Ale dlaczego w kablach zasilających kostkę silnika nie ma prądu? gdzie należy sprawdzać w następnej kolejności. patrzyłem skąd idą przewody zasilające ale pod tapicerką nic nie widać . Może ktoś podpowie gdzie mam teraz szukać bo nie mam żadnych schematów.
  • Poziom 39  
    A to dobre, myślisz, że my mamy schematy do twojej xsary? A niby skąd jak nawet nie wiadomo co tam masz za samochód? Rocznik nic nie mówi ze wzgl. na wprowadzane właśnie wtedy zmiany. Podaj VIN.
  • Poziom 7  
    Przyjrzałem się bliżej kablom z kostki zasilającej silnik i doszedłem że dwa z nich oznaczone cyframi 41 ( gruby czerwony) i 42 (gruby czarny) dochodzą do kostki pod kierownicą ( koło pedału hamulca) i następnie przechodzą w kolor zielony z żółtym paskiem i biały skąd wchodzą gdzieś w wiązkę pod zegar i dalej nic nie widać. W każdym razie gdy rozłączyłem kostkę i próbowałem odpalić auto to nic z tego kręcił rozrusznik ale nie zaskoczyło. Wnioskuję, że mają coś wspólnego z zapłonem. Co do VIN to jeżeli to chyba nie jest potrzebny bo nie jest w tej sytuacji ważny. Ważne że jest to Xsara II : 1.8 , 16 V benzyna w nadwoziu hadchback rok 99. posiada klimę manualną (ten nowszy typ).

    Dodano po 16 [minuty]:

    Poprawka klima półautomat. Posiada pozycję Auto , 0, i 4 biegi

    Dodano po 12 [minuty]:

    regulator obrotów elektroniczny

    Dodano po 6 [minuty]:

    kybernetes no to co teraz coś doradzisz, albo lepiej powiedz jakie są oznaczenia przekaźników i bezpieczników odpowiedzialnych za klimę i gdzie są zlokalizowane

    Dodano po 26 [minuty]:

    rozumiem że jeszcze nikt z obecnych na forum sam nie rozgryzł tematu
  • Poziom 39  
    Kpisz sobie? Nie potrafisz nawet określić jaki masz samochód i co w nim siedzi a wołasz o pomoc na forum? Prosiłem o VIN - nie dałeś, w opisie pojazdu jakieś bzdury wypisałeś. Czy myślisz, że tu jakieś wróżki siedzą czy jak?
    To dam ci jeszcze jedna szansę - zrób ładne fotki panela klimatyzacji, skrzynek bezpieczników, okablowania przestrzeni pod nogami kierowcy, wentylatora dmuchawy od dołu i podaj producenta bloku nagrzewnicy. Jak jutro wrócę z pracy to się przyjrzę i może coś doradzę. Ale jak nie chcesz i tego z siebie dać to sobie sam szukaj.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 7  
    Dzięki georgesgr (grzesiek) Faktycznie jest to Xsara I. Silnik 1.8 Z 1999R. Jako pierwszy zwróciłeś na ten oczywisty błąd uwagę. Klima półautomat, z regulatorem obrotów elektronicznym. Twoje sugestie są bardzo pomocne . Alternator sprawdziłem już wcześniej- ładuje. Przekaźniki nie wiedziałem które - idę sprawdzić. Jeszcze raz dzięki. Ale zanim pójdę to powiedz w jaki sposób powinienem to zrobić. Jeszcze raz dzięki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    u mnie te przekaźniki mają inne oznaczenia ale funkcje spełniają te same 1038 to u mnie 03.601 a 8048 czarny to 03.501 ale jak sprawdzić czy działają prawidłowo

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    sprawdziłem oba przekaźniki działają. Zielony steruje między innymi załączaniem sprężarki klimy i działa właściwie. Czarny też działa ale na wszelki wypadek znalazłem żółty przekaźnik od świateł przeciwmgielnych - z tymi samymi pinami i tymi samym schematem - podłączyłem zamiast czarnego przekaźnika ale niestety nawiew dalej nie działał. Pomierzyłem oporności na oby i wy wgląda na to że wszystko gra . Więc co dalej regulator obrotów? czy coś innego.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    przekaźniki sprawdzone ( oba ) jest napięcie na pinach tak jak na schematach zamieszczonych na obudowach przekaźników, na kostce pod kierownicą nad pedałem przyspieszenia napięcie też jest, ale przy silniku wentylatora nie ma i nie wiem co jest grane. Nie wiem też skąd idzie napięcie na regulator obrotów (pokrętło z potencjometrem) i jak go sprawdzić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    bezpiecznik też dobry
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Wykręć wiatrak który prawdopodobnie jest w nogach pasażera. Podłącz na krótko pod akumulator jeśli zakręci szukasz dalej jeśli nie zakręci problem z głowy(chyba, że na oko stwierdzisz, że zalicza się do śmietnika np przez wytarte łożysko i wiatrak ma luzy). Praca zajmuje około 30min.
  • Poziom 7  
    O jakim "wiatraku" pisze Tasyuki. Czy to znaczy że oprócz tego który jest w zespole klimy jest jeszcze jakiś inny?
    Georgesgr proszę o wypowiedź bo widzę że jesteś zorientowany w tych sprawach.
  • Poziom 7  
    rozwiązałem problem- tkwił w jednym z kabli ( kostka stacyjki). To tam należało szukać