Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[VW PASSAT B5 1.9 TDI {AHU} AUTOMAT 1997] ]Dziwne zachowanie się klimatyzacji

ketyn92 12 Aug 2013 01:59 6375 10
  • #1
    ketyn92
    Level 9  
    Witam.
    Parę dni temu pojechałem do serwisu klimatyzacji, bo zaczęła nie chłodzić. Koleś posprawdzał wszystko i stwierdził, że problem jest po stronie wyświetlacza, ponieważ po podłączeniu pod VAGa czujnik temperatury w samochodzie wskazywał o wiele więcej niż aktualnie było. Po odpaleniu samochodu i włączeniu klimatyzacji na rurce pojawił się szron, czyli, że ciśnienie, ilość czynnika itp. jest w porządku, to dlaczego nawet przy opcji LO i na 3 kreskach dmuchające powietrze nie idzie nazwać chłodnym? Facet od klimatyzacji zalecił mi wyciągnięcie wyświetlacza i dokładne wyczyszczenie. Tak też zrobiłem, odkręciłem, wyczyściłem na błysk, z wiatraczka usunąłem kurz, włożyłem na nowo i niestety to nie pomogło. Zrobiłem autodiagnozę climatronika i oczywiście moim oczom ukazała się liczba 444 02, czyli "brak błędów". I teraz jestem w ciemnej d.... :( kompletnie nie wiem co robić? Czy kupić na alledrogo.pl inny climatronic? W sumie to 70 zł, ale też piechotą nie chodzi, czy znowu jechać do niego żeby dalej usterki szukał, czy może Wujek Dobra Rada ma jakiś inny pomysł? Bardzo bym prosił o pomoc.
    Aha, zapomniałem o podaniu kilku ważnych informacji, bez których mój post byłby usunięty:
    Wynik kontroli szczelności układu - Szczelnie.
    Ilość czynnika która jest w układzie - tyle ile powinno być czyli 700g.
    Ciśnienie HP oraz LP panujące w układzie (wartości a nie "ciśnienie jest ok"). Oj, tego to nie wiem :'( , ale pracownik serwisu powiedział, że jest w porządku.
    Stan wentylatora skraplacza (pracuje lub nie) - pracuje.
    Stan kompresora klimatyzacji (pracuje lub nie) - pracuje.
  • #2
    beru
    Level 14  
    Jeśli szron robi się na rurce, to masz zapchany osuszacz lub niedrożną instalację klimatyzacji. Reszty trzeba szukać na samochodzie.
  • #3
    ketyn92
    Level 9  
    No nie wydaje mi się, żeby to był zapchany osuszacz, bo zapomniałem dopisać że jak byłem w tym serwisie to powiedzieli, że to jednak może być wina czujnika temperatury, a dokładniej jak znalazłem w jednym z opisów "czujnik G56 temperatury tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury" (steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od temperatury. (Przebieg w razie awarii czujnika G56: tryb przebiega dalej z przyjętą wartością +24°C). A szron na rurce pojawia się dlatego, że właśnie ten czujnik pokazuje wyższą temperaturę i klimatyzacja chodzi na maksymalnych obrotach i przy okazji nie wyrabia i zamarza.
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Podpiąć pod komputer i sprawdzić jaką temperaturę pokazuje ten czujnik. Proste.
  • #5
    ketyn92
    Level 9  
    Przecież napisałem, że podpinane było pod komputer i ten czujnik wskazywał znacznie więcej niż było w rzeczywistości, jakieś 7-8 st C więcej.
  • #6
    Ireneo
    Level 42  
    Pada sprężarka i masz zapchany zawór opiłkami prawdopodobnie. Wykręć kawałek rurki z zaworkiem do podłączenia klimy w pobliżu filtra kabiny, wystukaj, obejrzyj a po wystukaniu, jak sprężarka całkiem nie padła, będziesz miał odpowiedź, którą podzielisz się na forum. No i zmień faceta od klimatyzacji, bo na pewno ciśnienie nie było dobre, niskie pewnie było za niskie!
  • Helpful post
    #8
    benyy1
    Level 17  
    W tym aucie nie ma zaworu rozpreżnego, jest dysza, którą też wypadałoby wymienić. Jeżeli panel wewnątrz widzi wyższą temperaturę, to klima powinna lepiej chłodzić, bo klimatronik dąży do uzyskanią żądanej temperatury w jak najkrótszym czasie. Więc pojedź do serwisu w którym byłeś, niech odciągną czynnik, wymienią dysze i osuszacz, a klima ożyje!
  • Helpful post
    #9
    Ireneo
    Level 42  
    Faktycznie źle nazwałem,nie zmienia to faktu co należy rozkręcić i na co spojrzeć.I niekoniecznie trzeba nowy kupić.Podstawa to zobaczyć co dyszę zapchało.
    A na marginesie skoro serwis widział gdzie rurka lodowacieje i widział przewężenie a ciśnienia widział w normie to niech lepiej tam nie wraca,chyba że na reklamację podpartą wiedzą z forum ale to raczej mu nie pomoże...
  • #10
    ketyn92
    Level 9  
    Jutro jadę do profesjonalnego serwisu, którzy zajmują się tylko klimą i chłodzeniem. Nie wiem ile zapłacę ale mam już tego dosyć, i chcę mieć klimę, niby lato się kończy ale za rok nie będę się jeb....ł z naprawą. Jeżeli ktoś chcę luknąć gdzie to daję adres www.sniezkagoleniow.pl/
    Jak przyjadę to się podzielę z Wami co tak naprawdę zawiniło, może ktoś mieć podobny problem w przyszłości.
  • #11
    ketyn92
    Level 9  
    Przybyłem, poczekałem, zapłaciłem i wyjechałem uśmiechnięty od Śnieżki. okazało się, że to faktycznie kompletnie zapchała się dysza. wymienili mi ją a klima zaczęła mrozić a nie chłodzić. wyjechałem z lekkim bananem na ustach. Piszę lekkim bo za ową wymianę zapłaciłem bagatela 300 zł, ale okazało się jeszcze, że jest tylko 350g zamiast 700g czynnika tak więc jeszcze mi go dobili. Szkoda tylko, że się obudziłem dopiero pod koniec wakacji ale nie będę się denerwował za rok tylko nacisnę AUTO i poczuje chłód wydostający się z nawiewów.

    Tak dla ciekawskich, tak wyglądała moja dysza:
    [VW PASSAT B5 1.9 TDI {AHU} AUTOMAT 1997] ]Dziwne zachowanie się klimatyzacji
    A tak nowa:
    [VW PASSAT B5 1.9 TDI {AHU} AUTOMAT 1997] ]Dziwne zachowanie się klimatyzacji
    :D :D
    BTW koleś z serwisu powiedział, że te opiłki co widać na tej dyszy mogą pochodzić ze sprężarki. :/ ale na razie mam się nie przejmować, zalali ją olejem i chłodzi i oby chłodziła jak najdłużej :D
    Dzięki wszystkim forumowiczom za odpowiedzi.
    Temat do zamknięcia :)