Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 450DXI - Spadek mocy- serwis rozkłada ręce....

iko01 20 Nov 2013 19:40 39831 58
Bosch
  • #31
    coralgol1976
    Level 16  
    Po 2008r Unia nałożyła obowiązek okrojenia mocy w przypadku braku wskazanej normy emisji spalin. Przed szereg pierwsza wyszła scania, która ograniczenie mocy wprowadziła seryjnie przed wymaganym terminem. Zdarzają się Volva z II połowy 2007, gdzie już moment obrotowy jest ograniczony, ale miałem pod ręką Volvo z początku 2008, które momentu nie ograniczało przy usterce układu dozowania mocznika.
  • Bosch
  • #32
    iko01
    Level 11  
    Powiem tak. Obecnie męcze się z pompą wody. Auto dalej jeździ , ale problem z mocą nie został rozwiązany (darowałem sobie wszystkie servisy ASO) i szukam pomocy dalej. Mam ochote jechaćna hamownie do 44tunning.pl do opola, tam niby robią dokładną diagnostykę a czujnik doładowania juz też wymieniłem.
  • #33
    a-di
    Level 11  
    Sprawdź czy z wiązki zasilania pompowtrysków nie poszedł olej do kasety silnika, wiązkę AdBlue z prawej strony ramy, APM musi być sprawny bez błędów elektrycznych i przepuszczania powietrza odpowietrznikiem i sprawdź czy się katalizator nie wysunął. Ważna rzecz to prawidłowe wartości poziomu wody, oleju i temp. oleju.
  • #34
    keicam1991
    Level 18  
    Kolego bo nie pojechałeś do dobrego aso. Pierwsza zasadnicza sprawa to czy ktoś sprawdził ciśnienie w układzie wydechowym i czy nie jest przestawiony wkład katalizatora, jak dla mnie objawy pasują. Odkręć końcówkę w układzie wydechowym i sprawdź czy wkład nie jest wysunięty (ma być na równo z tym pierścieniem nie może wystawać ) , a to że ktoś go dopalił nie świadczy o tym że on musi być dobry ;d.

    I jeszcze jedno sprawdźcie jakość ad blue !! :D
  • #35
    iko01
    Level 11  
    Powiem tak podmieniliśmy czujnik NOX- 0 efektu, zdjąłem tą opaskę od katalizatora (czysto równo i nic nie znalazłem niepokojącego). Dodam jeszcze, że przeciwciśnienie mierzyli w 2 ASO i nie znaleźli nic niepokojącego. Zwiedziłem juz z tym autem serwisy ASO ( VOLVO-REnault - KARPIN, VOLVO-REnault - Młochów/Nadarzyn, ASO REnault OSTrołęka, ASo REnault Stojadła), więc juz naprawdę mam dość ASO bo tylko kasują nie ważne, że efektów naprawy nie ma... :((

    Dodano po 26 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że od czasu do czasu wywala komunikat na desce ODPOWIETRZENIE NIEMOŻlIWE i symbol dystrybutora od paliwa z takimi 3 kroplami oleju napędowego/ ew. oleju silnikowego.

    Kod błedu MID 128 SID 18 FMI 5 - szukałem na forum ale nie znalazlem.
  • Bosch
  • #36
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MID 128 SID 18 FMI 5 zawór spustowy odwadniacza ... przerwa między elektrozaworem i jednostką sterującą silnika, przerwa w przewodzie zasilającym zawór spustu wody, przerwa w elektrozaworze, zasilanie.
  • #37
    iko01
    Level 11  
    Kolego pomierzyliśmy opór na tym elektrozaworze wynik 11omów, dobra to wartość?

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze drobne pytanie : samochodzik wywalil błąd odnośnie temperatury mid 128 ppid 386 FMI 2 wystąpił 1 raz - pytanie jest gdzie ten czujnik się znajduje (bo temperatura na desce wachała się od 20 do -20 na odcinku 10 km .. ) wymieniliśmy czujnik temperatury w prawym lusterku i problem ustał (bynajmniej na desce jest ok)
  • #38
    RafałZak
    Level 11  
    keicam1991 - dokładnie to trzeba odkręcić rurę (harmonijkę) przed katalizatorem czy za katalizatorem (tzw końcówkę), pytam ponieważ na innym forum pisali o rurze przed katalizatorem (niby harmonijka)
  • #39
    norrbi
    Level 18  
    Ciekawa sprawa ze nikt nie wie o co chodzi ,jak będziesz w okolicach Wroclawia załadowany to chętnie się zmierzę ,bo ciekawość mnie zabija.
  • #40
    keicam1991
    Level 18  
    Odkręcasz za katalizatorem , harmonijkę też możesz odkręcić i zobaczyć czy nie ma tam dużej ilości skrystalizowanego mocznika .
  • #41
    iko01
    Level 11  
    norrbi a w jakie dni pracujesz? sobota - niedziela wchodzą w grę ? Ja czasami jeżdzę na zgorzelec przez wrocław więc myślę to niedaleko od Ciebie.
    Zostawiam tel. do mnie 792515513.
    Po 1 moge bryknąć na niemca :>
  • #42
    iko01
    Level 11  
    Witam.
    Dalszy ciąg historii auta.
    Zgodnie z umówieniem.. bylem u Norbiego. (Jego diagnoza turbina do wymiany) - została założona inna turbina ze sprawnego auta (0 efektu). Katalizator został rozcięty przemyty i sprawdzony (BRAK WYSUNIĘCIA WKŁADU) - przeciwciśnienie zmierzone i jest w NORMIE!! wtryskiwacz ad-blue drożny i sprawny, czujnik NOX nowy. Zawór dwudrożny (nie wiem czy dobra nazwa, ale chodzi o ten co steruje pracą turbiny (WASTGATE) i pracą hamulca górskiego )wymieniony na inny (nie nowy, ale sprawny) . Auto jak nie chodziło tak nie chodzi. Dodatkowo wyrzuca błąd :
    MID 128 Psid 45 FMI 0.
    Jakieś podpowiedzi co dalej ?
  • #43
    iko01
    Level 11  
    Odnośnie tego błędu : wyskoczył przewód z zapięcia od powrotu adblue z wtryskiwacza . Problem rozwiązano. Problemy z adblue ustały. POZOSTAJE PROBLEM BRAKU MOCY. Spalanie jest w normie (do 32l) jeśli płasko to 28 . Jeśli duże góry to niestety 36 bo brakuje mocy i trzeba redukować...
    W planach mam wyjęcie wtrysków aczkolwiek test zrównoważenia wychodzi równo min max 7 odchyłek. Po zapaleniu zimnego sprawdzałem ręką czy cieple są kolektory wylotowe z cylindrów i wszystkie równo nagrzane, więc nie wiem czy jest sens wyjmować te wtryski do sprawdzenia. Błąd mid 128 psid 98 fmi łapie tylko wtedy gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 10 stopni C.
  • Helpful post
    #44
    hubert04
    Level 24  
    A mnie zastanawia to wyrównoważanie cylindrów +-7 podaj cały rozpis z testu z cylindrów??
  • #45
    norrbi
    Level 18  
    Mówisz jedno piszesz co innego.Dzwonisz jak jesteś u kogoś na diagnostyce jak się sprawdza vcadsem zawór westgate.A mam pytanie ile tras zrobiłeś na tej innej turbinie?

    Dodano po 5 [minuty]:

    I proponuje zdecydować się na jedno miejsce w którym się naprawia auto ,bo jazda z warsztatu do warsztatu nic nie da .
  • #46
    koparkiewicz
    Level 8  
    Jak dla mnie to kolega juz chyba wczesniej musiał mieć "motane" adbluei pewnie nawet o tym nie wie
  • #47
    Bańka w nosie
    Level 10  
    Mam to samo. Volvo fhD13a 2007 rok łapie błąd MID128 PSID FMI1 OBD tylko powyżej 10 - 14 stopni.
    Auto pali w normie, jest tylko troszkę ospałe. Mam drugie takie tylko z 2008 roku, tamto jest żywsze.

    Czujniki cisnienia na kolektorze wyczyszczone i podmienione - bez zmian.

    Odkrył ktoś co jest przyczyną?
  • #48
    cino123b
    Level 10  
    kolego sprawdzałeś zawór vcb? miałem juz kilka takich przypadków z mocą które autoryzowane serwisy nieogarniały... po wymianie zaworu vcb moc powróciła
  • #49
    iko01
    Level 11  
    Panowie potrzebuje jeszcze małej pomocy.
    Potrzebuje przerobić kabelek volvo na OBD. I teraz takie moje pytanie : zgodnie ze schematem zamieszczonym pod spodem

    Pin 12 - to +
    Pin 13 - to -
    Pin 14 - to CAN L
    Pin 6 - to CAN H

    Dobrze to rozszyfrowałem ?

    Renault Premium 450DXI - Spadek mocy- serwis rozkłada ręce....
  • #51
    User removed account
    User removed account  
  • #52
    Wieslaw.truck
    Level 11  
    Witam zobacz APM i zza niego tez mozesz stracic moc . cisnienie na przyczepe nie powinno przekraczac 8.5 bar.
  • #53
    keicam1991
    Level 18  
    Zawory regulował ktoś :D ??? i jakie jest ciśnienie na niskim to jest bardzo ważne :).
  • #54
    iko01
    Level 11  
    Koledzy problem rozwiązano w postaci: wymiana wszystkich pompowtryskiwaczy na nowe!! Nie regenerowane tylko nowe.
    Turbo ładuje do 2,2bara
    Test zrównoważania wychodzi +- 4. Sprężanie pokazuje na poziomie 97-100%. Auto jest silne pali mało... ale pojawił się inny problem. Po wymianie wtryskiwaczy Regina rzuca białym dymem. Po długiej jeździe w górach 24 tony potrafi rzucic białym dymem. Nie jest tego jakoś strasznie dużo, ale spód auta okopcony na biało. Od razu mówię płynu nie ubywa, oleju też jakoś więcej nie bierze niż zwykle. Jakieś sugestie?
    Pojawiają się takie błędy.
    mid 128 ppid 270 fmi 2
    mid 128 psid 45 fmi 14
    mid 128 psid 46 fmi 2 sztuk 217
    mid 128 psid 90 fmi 1
    mid 128 psid 106 fmi 12
    mid 128 psid 115 fmi 1
    Ciśnienie zasilania na zimnym silniku około 4 barów. Na ciepłym 3,3 - 3.7
    Wcześniej wymienione czujnik NOX (nowego typu - dostrojony do auta), wtryskiwacz adblue (nowy), pompa adblue (regenerowana)
    Ciśnienie w katalizatorze jest poniżej 0,15 bar.
    Zawory regulowane 30tys temu.
    Pozdrawiam
  • #55
    keicam1991
    Level 18  
    iko01 wrote:
    Koledzy problem rozwiązano w postaci: wymiana wszystkich pompowtryskiwaczy na nowe!! Nie regenerowane tylko nowe.
    Turbo ładuje do 2,2bara
    Test zrównoważania wychodzi +- 4. Sprężanie pokazuje na poziomie 97-100%. Auto jest silne pali mało... ale pojawił się inny problem. Po wymianie wtryskiwaczy Regina rzuca białym dymem. Po długiej jeździe w górach 24 tony potrafi rzucic białym dymem. Nie jest tego jakoś strasznie dużo, ale spód auta okopcony na biało. Od razu mówię płynu nie ubywa, oleju też jakoś więcej nie bierze niż zwykle. Jakieś sugestie?
    Pojawiają się takie błędy.
    mid 128 ppid 270 fmi 2
    mid 128 psid 45 fmi 14
    mid 128 psid 46 fmi 2 sztuk 217
    mid 128 psid 90 fmi 1
    mid 128 psid 106 fmi 12
    mid 128 psid 115 fmi 1
    Ciśnienie zasilania na zimnym silniku około 4 barów. Na ciepłym 3,3 - 3.7
    Wcześniej wymienione czujnik NOX (nowego typu - dostrojony do auta), wtryskiwacz adblue (nowy), pompa adblue (regenerowana)
    Ciśnienie w katalizatorze jest poniżej 0,15 bar.
    Zawory regulowane 30tys temu.
    Pozdrawiam



    Wszystko powiązane z Ad-blue do sprawdzenia cały układ, jakość ad-blue itp.
  • #56
    hubert04
    Level 24  
    tulejki pod pompowtryskami były wymieniane?
  • #57
    iko01
    Level 11  
    Tak kolego tulejki były wymieniane....A z tym adblue to się już poddaję bo naprawdę nie wiem co tutaj jeszcze można zrobić. Układ przepłukany ciepłą wodą , założone nowe filtry adblue i dalej to samo. Podczas jazdy wyrzuca komunikat ze ograniczy moc za 50h, a po przejechaniu kilku godzin 2-3 krotnym zgaszeniu auta komunikat gaśnie razem z kontrolką i tak w kółko... Jakość adblue jest dobra - inne auta bez problemu chodzą a ta wredna małpa nie....
  • Helpful post
    #58
    rafi1378
    Level 1  
    w mojej renacie podobne objawy i też wycieczka po serwisach problem został rozwiązany po wymianie katalizatora płyty ceramiczne straciły właściwości ciśnienie tezbyło ok, kat.regenerowany
  • #59
    iko01
    Level 11  
    Zgadza się . My dla próby odłączyliśmy adblue i 0 dymu..... Co utwierdziło mnie ,że problem jest na pewno z tym układem. Wymieniliśmy katalizator z 2 sztuki i Eureka - nie dymi błędów nie ma itd. Tak wiec tylko wymiana kata.