Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 450DXI - Spadek mocy- serwis rozkłada ręce....

12 Sie 2013 11:59 31422 58
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem ze swoją Renatką - mianowicie od jakichś 2 miesięcy nastąpił stopniowy spadek mocy. W ramach naprawy było już zrobione : regulacja zaworów, dekrystalizacja katalizatora, programowanie kasety, wymienione zaworki zwrotne niskiego ciśnienia (2szt), intelcooler sprawdzono i cały układ doładowania, turbo tez... Niestety nic nie pomaga wyświetlają się kody błędów podane poniżej i autko jak nie miało mocy tak niema.
    Z objawów to dodam jeszcze,że jak jest długi podjazd pod górkę to autko się grzeje (wszystko w zakresie białego pola) i męczy się strasznie pod górkę. Na ciepłym silniku "inaczej pali" tzn. silnik "rozbieguje" się. Parametry pracy są w normie - ciśnienie zasilania 340kPa, doładowanie około 2,5bar, test sprężania wszystko po 97-99%, test zrównoważenia -+ 7. Po włączeniu hamulca VEB w okolicy 1600rpm samochód przestaje na moment hamować i po spadku obrotów do poziomu 1500rpm znowu działa normalnie. Występuje przy tym (przy 1600rpm) dziwny dźwięk w postaci upuszczania powietrza z prawej strony silnika. Przy pustym samochodzie problem nie występuje,
    Katalizator nie jest zapchany!!!

    MID 128 PID 224 FMI 12 ;
    MID 128 PPID 273 FMI 7 ;
    MID 128 PSID 46 FMI 2;
    MID 128 PSID 98 FMI 1

    Co jeszcze może być przyczyna? Usterka czujnika NOx? Wtryski?
    Dodam jeszcze ,że spadek mocy nie nastąpił z dnia na dzień. Obecnie autko stoi na serwisie VOLVO - Renault w Karpinie i chcą tam wyjmować wtryskiwacze...
    Spadek mocy wynosi około 50-60KM i nie jest związany z ograniczeniem mocy spowodowanym usterką układu ad-blue.

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
    Mogę prosić o rozszyfrowanie kodów błędów?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam jeszcze ,że wszystkie filtry (paliwa, powietrza, olejowe, ad-blue) są wymienione 3tys. km temu.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Spalanie jest normalne ( 27-33 l/100km) smoki czyszczone, zbiorniki też. PLEASE HELP ME!!!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    iko01 napisał:
    Spadek mocy wynosi około 50-60KM i nie jest związany z ograniczeniem mocy spowodowanym usterką układu ad-blue.
    Po czym Kolega to stwierdził ??

    PSID46 Awaria monitoringu NOx FMI 2 Dane nieważne, sporadyczne lub nieprawidłowe.

    PSID98 Układ doładowania FMI 1 Dane ważne, ale poniżej normalnego zakresu roboczego.

    PPID273 Ciśnienie odczynnika obróbki końcowej FMI 7 Układ mechaniczny nie daje właściwej odpowiedzi.

    PID224 Kod bezpieczeństwa pojazdu FMI 12 Uszkodzone urządzenie lub komponent.
  • Poziom 10  
    Np ładunek podobny powiedzmy 24t i premium 380 pod górkę nie weźmie mnie, a volvo fh 400 już tak. Wiem ,że ta metoda mało miarodajna jest ,ale na hamowni auto nie było póki co. Kolego z tymi błędami co mogę jeszcze sprawdzić?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A w związku z ad-blue to chodziło mi o to, że nie zapala się komunikat usterka SCR - ograniczenie mocy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam, dziwny dzwięk moze się wiązac z uruchomieniem dogrzewnia silnika, który powinien występowac przy zaciągniętym ręcznym, sprawdzaliście wiązke pod tym kątem pozdrawiam,
  • Poziom 10  
    Powiem tak: w poniedziałek wracam na servwis jeszcze raz z załadowaną naczepą. Zmierzymy jeszcze raz ciśnienie doładowania i przeciw ciśnienie katalizatora. Wtedy powiem co i jak. A co do kolegi mówiącego o tym dziwnym dźwięku - tak to występuje podczas nagrzewania silnika, ale nie tylko. Martwi mnie ten dźwięk tak jakby przepuszczania hamulca górskiego podczas hamowania w okolicach 1600- 1700rpm
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Kolega Reno max ma rację masz nieszczelny kolektor wydechowy bardzo popularne w tych renówkach

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co serwis powiedział na te błędy związane z nox psid 46 i na układ powietrza doładowania psid 98 przecież te błędy zapalą kontrolkę obd i co ograniczy moc .
  • Poziom 10  
    Zrobili tak. Wyjęli wtryskiwacz od ad-blue zrobili test 300ml (wszystko ok) porobił testy wtryskiwacza, pomierzył ciśnienie 500 kPa. I kazali przelecieć trasę i wrócić.
  • Poziom 17  
    300 to jest dobra wartość ale dla magnum dxi 13 a nie premium dxi 11. Sprawdzali czy wejście do kata nie jest zapchane Adblue .
  • Poziom 10  
    Błędy od adblue były pojedyncze tzn. wystąpiły 1-2 razy na miesiąc. Błąd układu doładowania 58 razy wystąpił. Wlot do katalizatora od strony wtryskiwacza wyglądał na drożny (sam zaglądałem). A co do testu 300ml to robione było na oko tzn. wykapało z tego wtryskiwacza cały i tak z 1/4 kubka taki do picia wody z dystrybutora. Przewrócę dzisiaj kabinkę jeszcze i sam zobaczę jak wyglądają te uszczelki, aczkolwiek nigdzie nie widać "przedmuchów".
  • Poziom 10  
    No więc tak: dziś wymieniłem uszczelki od kolektora wydechowego (jedna okazała się nieszczelna). Z niecierpliwością czekam do poniedziałku aż pauza wyjdzie i będzie można normalnie się przejechać.

    Pozdrawiam i na razie nie dziękuje za pomoc żeby nie zapeszyć.
  • Poziom 10  
    Witam.
    No wiec po przejażdżce efektów poprawy brak. Tzn hamulec jak przerywał tak przerywa, może ciut mniej. Wzrostu mocy nie ma. Co do samochodu to wystąpiły nowe błędy które wczesniej się nie pojawiały.

    Podaje numer błędu:
    mid 128
    ppid 385
    fmi 4
    Co oznacza ten błąd i jakie macie jeszcze sugestie gdzie zajrzeć?
  • Poziom 10  
    Może ktoś rozszyfrować ten błąd podany powyżej. ?

    Dodano po 4 [godziny] 40 [minuty]:

    Panowie, a może to zawór WESTGATE na turbinie? Czy wywaliło by wtedy jakieś błędy na kompie czy tylko niskie ciśnienie doładowania?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    iko01 napisał:
    Może ktoś rozszyfrować ten błąd podany powyżej. ?
    Zasilanie układu ADS-SCR AdBlue, zbyt niskie napięcie lub zwarcie z obwodem o niższym napięciu lub masą.
  • Poziom 10  
    Wyjęliśmy intercooler i zrobiliśmy test szczelności (pozytywnie) brak oleju w IC . Jedyne co zrobiliśmy to umyliśmy IC z zewnątrz i od razu chłodnice też. Brak efektów poprawy (auto jak sie grzało tak się grzeje pod górkę i mocy jak nie było tak nie ma) Komputer wciąż wskazuję niskie ciśnienie doładowania. Jakieś sugestie?
  • Poziom 12  
    Klasyczny błąd w tej Renówce , do usunięcia.
    Masz problem z oprogramowanie w sterowniku. Byś musiał podjechać do mnie pod Bydgoszcz.
    Czas operacji do 4 godzin.
  • Poziom 16  
    SCR jak nic, nie ma mocnych.
  • Poziom 12  
    A jeśli to okaże się to co kolega pisze SCR ogranicza to też nie problem ....
    Zrobimy tak że nie będzie jej nic ograniczało.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Hehe, MAX-iu - masz zapewne też i takich klientów którzy zamiast owce paść, zajeli się transportem i w budżecie nie ma na wymianę DPF, czy katalizatora :) Kombinują jak mogą ... nic na to nie poradzisz. Naprawa układu jest wykonalna, ale kosztowna... Sam nie naprawiam tego niewdzięcznego ukladu, tzn wcale się tym nie zajmuję, ale co się dziwisz chłopakom ? Jest popyt "na obejście" to jest i podaż :)
  • Poziom 12  
    RENO-MAX napisał:
    Dziwne ,ale wszyscy potrafią wyłączyć a nikt nie umie naprawić.
    Takich mamy super fachowców, no i się jeszcze obrażają.



    Jak kolega "coralgol1976" wspomniał koszt naprawy jest drogi wiem bo naprawiam te systemy też (przez 5 lat jak to robie to tylko raz klienat zdecydował się na nowy tłumik, a używek zakładałem już sporo i zależy jak trafisz) i nikt się nie obraża jak masz kolego za dużo kasy aby pakować w ten system twoja sprawa. Czasy mamy jakie mamy i trzeba sobie jakoś radzić.
    A naprawa sytemu SCR to nie tylko wymiana gumek,przetkanie przewodów czy wymiana sondy to w 90% katalizator/DPF do wymiany a to koszty używka dobra około 6 tyś. a nowy to już zabawa ponad 20 tyś.zł ....
  • Poziom 10  
    Powiem tak mam juz dość tego auta!
    Nowa porcja błędów to :
    MID 128 pid 98 fmi 1 sztuk 4
    MID 128 PID 111 FMI 1 sztuk 10
    MID 128 PID 224 FMI 12 sztuk 1
    MID 128 PPID 270 FMI 2 sztuk 8
    MID 128 PSID 46 FMI 2 sztuk 4
    MID 128 PSID 98 FMI 1 sztuk 66

    Są jeszcze jakieś błędy w apm, ale to juz inna bajka.

    Ten błąd o niskim poziomie coolanta to juz naprawiony, ale za choler..... nie mogę dojść co dalej biega z tą renią odnośnie mocy itd... a juz napewno nie jestem skłonny jechać do tych "tunerów" co wyłączą ad-blue, ewentualnie sterownik przeprogramują (chip tuning) i bedzie "super". Macie jakiegoś sprawdzonego mechanika/elektryka okolice warszawy/białegostoku.
    Pozdrawiam
    Czekam z utęsknieniem kiedy ta moja renia wróci do formy :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    MID 128 PID 98 Poziom oleju silnikowego
    Poziom oleju zbyt niski (poziom OSTRZEŻENIA).

    MID 128 PID 111 Poziom płynu chłodzącego
    Zbyt niski poziom.

    MID 128 PID 224 Immobilizer
    Brak odpowiedzi z immobilizera.
    Nie funkcjonuje komunikacja między jednostką sterującą silnika i immobilizerem.

    MID 128 PPID 270 Czujnik NOx
    Nieprawidłowy poziom NOx


    MID 128 PSID 46 Awaria monitorowania NOx
    Wygenerowano jeden lub więcej kodów usterek obróbki wtórnej spalin.

    MID 128 PSID 98 Układ powietrza doładowującego
    Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego.
  • Poziom 16  
    Wiązka pod kabiną lub kostka immo za licznikiem, poziom oleju i płynu chłodzącego, oraz czujnik ciśnienia doładowania - problem z zasilaniem najpewniej tych czujników (5V) więc kabloteka do przejrzenia. Zły odczyt z czujnika poziomu oleju , to wystarczający powód dla sterownika do ograniczenia momentu obrotowego (błędne dane z czujnika doładowania podobnie, z tym że cz. doładowania wymienia się na potęgę). Do wymiany najprawdopodobniej cz. nox, ale do sprawdzenia.
  • Poziom 11  
    iko01 i jak kolego znalazłeś przyczynę spadku mocy. Bo "chyba" u mojej 500dxi też to występuję. Czyli spadek o jakieś 50-60KM. Spalanie w normie, do 10ton, prędkość śr. 85km/h wychodzi 29-30l (nie wskazania kompa), 20-24tony to pali do 33,5l, jazda po Polsce. Mam porównanie z dafem 430 manual i Volvo 400 automat.
    Co można sprawdzić samemu zanim pojadę na serwis?
  • Poziom 16  
    W zasadzie bez dobrej diagnostyki komputerowej i analizy parametrów niczego sam zdziałasz jeśli na blacie nie występują błędy o usterkach...., co mogło by pozwolić Ci pomóc online.
  • Poziom 11  
    Czy jest możliwość spadku mocy o ok 50km przez nie pobieranie adblue, magnum z lutego 2008.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Rozumiem, u mnie uwalona jest pompa adblue (zalało główną komorę doszło do zwarcia i przepaliło płytę, wyświetla się dymek pomarańczowy z wykrzyknikiem) ale o 40% nie mam redukcji mocy, ale też nie zachowuje się jak 500km.