Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R420 - Nie działa Ad-Blue

12 Sie 2013 14:23 5619 24
  • Poziom 8  
    Witam!
    Mam problem z moją scanią R420 2007 euro5 z Ad-Blue, świeci mi się dymek diagnozowałem to SDP3, błąd jaki się pojawił za wysokie ciśnienie powietrza w układzie SCR, czyściłem cały układ jest drożny wtryskiwacz wygląda ok. dozownik już przełożyłem z innego, może ktoś coś doradzić
  • Poziom 8  
    Kod z diagnostyki ( EMS 4116 )
    po wykasowaniu błędu, wyskakuje dopiero po przejechaniu 50 km.
  • Poziom 8  
    Gdzie się znajduje ogranicznik ciśnienia?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W module pompy jest ogranicznik (zwężka), są dwa czujniki ciśnienia przed i za ogranicznikiem, podaj wyniki.
  • Poziom 8  
    Te wyniki można z czytać z SDP3, jeśli tak to w którym katalogu EEC czy EMS, nie widziałem takich danych w programie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sądzę, (choć na odległość nie jest to łatwa sprawa doradzać gdy nie ma się w rękach pojazdu) iż musisz wyczyścić wtryskiwacz, o ile układ jest drożny i szczelny oraz dozownik sprawny (bo czyściłeś). Wymontuj wtryskiwacz i zobacz czy wszystkie otwory na końcówce wtryskiwacza są drożne.
  • Poziom 15  
    Z całym szacunkiem, mieć SDP3 i jeszcze z takimi problemami wyskakiwać.... :P

    Kolego niestety posiadanie SDP3 nic nie da nie mając wiedzy w temacie obsługi i możliwości Tego programu.
    Parametry te masz podane wykonując test układu SCR... a to w którym miejscu to jest ciężko mi powiedzieć od razu gdyż miejsce ulokowania tych testów zmieniało się tak jak się zmienia wersja SDP3... jeżeli masz wersje starszą czyli do 2.15 powinno być w ECC rozwijasz do SCR i wybierasz zakładkę SPRAWDZ i tak powinny być testy między innymi "Test 1-2-3" i tam masz podane ciśnienia powietrza podczas pracy układu...
  • Poziom 8  
    Przeprowadziłem "Test1-2-3" ciśnienie przed 9283 po 9272 trochę to skakało po zakończeniu testu wyświetlił niepowodzenie "Air supply, faulty air valve or blocked hose C"
  • Poziom 38  
    Sprawdź działanie elektrozaworu powietrza do dozownika i ciekawi mnie, jak to czyściłeś ten dozownik.
    Trzeba go rozebrać do zera i wydłubać krystalizację, resztę domyć gorącą wodą.
    Elektrozaworek adblue, trzeba uruchomić napięciem i też sprawdzić sprężonym powietrzem, czy otwiera się, ten otworek jest średnicy włosa w przybliżeniu raptem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kwantor napisał:
    Elektrozaworek adblue, trzeba uruchomić napięciem

    Tak nie rób, elektrozawór jest sterowany sygnałem PWM (modulacja szerokości impulsów), podanie zewnętrznego źródła prądu (bezpośrednio) bez regulatora PWM może doprowadzić do szybkiego uszkodzenia elektrozaworu.
  • Poziom 38  
    Tak, zapomniałem dopisać, że przez żarówkę 24V 2-5W.
    Na początku sterowałem 12 V bez żarówki, ale niepokojąco się grzał.
    No i PWM można wytworzyć ręcznie: jest napięcie, nie ma.. co 0.5 sek. :D
    Jeśli ograniczy prąd do wartości bezpiecznej, dla uzwojenia, to może zostać wysterowany ciągle- ale po co. SCANIA R420 - Nie działa Ad-Blue
  • Poziom 30  
    Witam skoro posiadasz SDP3 to możesz go odkręcić od dozownika podłączyć kostkę, przygotować pistolet z powietrzem w programie uruchomić test elektrozaworu dozownika i przedmuchujesz jak chcesz i ile chcesz.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kwantor napisał:
    No i PWM można wytworzyć ręcznie: jest napięcie, nie ma.. co 0.5 sek.
    To żaden PWM.

    szaman108 napisał:
    skoro posiadasz SDP3 to możesz go odkręcić od dozownika podłączyć kostkę, przygotować pistolet z powietrzem w programie uruchomić test elektrozaworu dozownika i przedmuchujesz jak chcesz i ile chcesz.
    I na tym poprzestańmy.
  • Poziom 8  
    Widzę że wszyscy wskazują na problem z dozownikiem,
    Kwantor napisał:
    Sprawdź działanie elektrozaworu powietrza do dozownika.
    Ten elektrozawór powietrza jest w dozowniku czy w jednostce sterującej.(jak sprawdzić elektrozawór powietrza)
    elektrozawór adblue uruchamiałem poprzez test i pistoletem dmuchałem w miejsce podawania mocznika, powietrze wydostawało się z niego (oczywiście w bardzo małej ilości)
  • Poziom 38  
    Z dozownika prowadzi tekelan, idź po nim i zaprowadzi cię do elektrozaworu- gdzieś tam blisko zbiornika adblu po wewnętrznej str. ramy.
  • Poziom 8  
    Szukałem elektrozaworu ale nic takiego się tam nie znajduje, tekelan z dozownika prowadzi bezpośrednio do jednostki sterującej.
  • Poziom 38  
    krzysztof scania napisał:
    dozownika prowadzi bezpośrednio do jednostki sterującej.
    Bo są dwa.
    Jeden prowadzi do jednostki i podaje adblu, z boku dozownika wychodzi drugi i prowadzi do elektrozaworu. Trochę czasu minęło od kąd z tym walczyłem, więc nie jestem za precyzyjny, nie otworzę też schematu, bo chwilowo laptop zaniemógł.

    Zresztą, jak dostaniesz ochoty do wejścia do kanału i staniesz przed zbiornikiem adblu, to zobaczysz elektrozawór nieco po prawej stronie blisko ramy, niedaleko jest drugi do ogrzewania mocznika.
  • Poziom 31  
    Witam.
    krzysztof scania napisał:
    tekelan z dozownika prowadzi bezpośrednio do jednostki sterującej

    I tam też znajduje się ten elektrozawór.
  • Poziom 8  
    Kwantor przez te szukanie tego rzekomego elektrozaworu którego nie znalazłem (on się znajduje w jednostce sterującej), odkryłem że są pomylone przewody z zasilania powietrzem. W miejsce AIR IN był wkręcony tekelan od dozownika, a w miejscu AIR OUT tekelan zasilania. Tu pewnie był problem!!!
    Jutro po przejechaniu 100km wszystko się wyjaśni, bo po tym przebiegu zapalała się lampka.
  • Poziom 38  
    krzysztof scania napisał:
    Kwantor przez te szukanie tego rzekomego elektrozaworu którego nie znalazłem (on się znajduje w jednostce sterującej), odkryłem że są pomylone przewody z zasilania powietrzem
    no to przedni magik to był, ale na pewno? przecież powietrze jest inaczej wkręcone, inne mocowanie, niż mocznik. Powietrze ma wchodzić od strony ramy.
    Ale jak będzie dobrze, to nastawiam się na profity.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    krzysztof scania napisał:
    W miejsce AIR IN był wkręcony tekelan od dozownika, a w miejscu AIR OUT tekelan zasilania. Tu pewnie był problem!!!
    Dlatego pokazywało ciśnienie 9 Bar ... raczej to będzie to, tylko kto i po co to zamienił ?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    serwisantscani1 napisał:
    krzysztof scania napisał:
    W miejsce AIR IN był wkręcony tekelan od dozownika, a w miejscu AIR OUT tekelan zasilania. Tu pewnie był problem!!!
    Dlatego pokazywało ciśnienie 9 Bar ... raczej to będzie to, tylko kto i po co to zamienił ?


    Może po prostu się pomylił. Maiłem też podobny przypadek jak kolega składał auto po rozszabrowaniu i też zamienił te przewody.
  • Poziom 30  
    Ewentualnie nie zna tych oznaczeń po Angielsku AIR IN,AIR OUT. :-)