Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

internet kablowy - zrywanie połączenia

12 Sie 2013 18:34 3435 5
  • Poziom 7  
    Witam.

    Założyłem sobie internet z telewizja i telefonem przez łącze kablowe. Co do telewizji i telefonu - wszystko działa sprawnie, natomiast jeżeli chodzi o internet to pojawiają się problemy. Co jakiś czas nagle tracę połączenie a mianowicie nie mogę korzystać z internetu mimo że ikona połączenia wifi wskazuje dostęp do internetu (tak samo jak modem). Problem pojawia się na wszystkich urządzeniach które korzystają z internetu więc wątpię żeby problem leżał po stronie sprzętu. Mimo to próbowałem zmieniać protokół TCP/IP na stały jednak wtedy w ogóle nie mogłem się połączyć.
    Proszę o jakieś sugestie oraz pomoc.

    Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Na początku napisz kto jest twoim dostawcą.

    Jaki masz router - model, firma. Jaki masz modem kablowy. Czy router dostałeś skonfigurowany od dostawcy i czy tylko połączenie z internetem jest zrywane na łączu WiFi ? Próbowałeś podłączyć skrętkę i testować internet czy na kablu też zrywa połączenie.

    Moim zdaniem zmiana protokołu TCP/IP nic nie da gdyż jest on ustawiony u operatora i nie ma co go zmieniać.
  • Poziom 7  
    Siedzę w Niemczech więc mam Unitymedia (w Polsce UPC).

    Modem Technicolor TC 7200U.

    Router bez konfiguracji. Sam leciałem konfigurację z płytki.

    Co do skrętki nie zauważyłem różnic.

    internet kablowy - zrywanie połączenia
  • Poziom 32  
    Skoro na skrętce i na WiFi nie zauważyłeś żadnej różnicy to moim zdaniem zgłoś problem do służb technicznych operatora. Powinni przysłać technika , który powinien dokonać odpowiednich pomiarów bo może być wina po stronie operatora i nic z tym sam nie zrobisz. Może być coś z instalacją albo u ciebie w domu albo w szafie operatora i ty nic nie zrobisz.

    Takie jest moje zdanie. Może ktoś bardziej zorientowany w tym temacie będzie miał inne zdanie.

    A możesz wejść do modemu i podać na forum logi z tego modemu.
  • Poziom 33  
    treve napisał:
    Witam.

    Założyłem sobie internet z telewizja i telefonem przez łącze kablowe. Co do telewizji i telefonu - wszystko działa sprawnie, natomiast jeżeli chodzi o internet to pojawiają się problemy.[...]
    Domyślam się, że masz VOIP-a na tym modemie, a to oznaczałoby , ze usługa internetowa MUSI pracować dobrze, skoro telefon działa poprawnie. Kontroluj status lampek w chwili zaniku dostępu, zapuść pinga do jakiegoś serwera, do bramy i do modemu - wtedy będziesz mógł określić, gdzie leży problem. Zdecydowanie najwięcej problemów jest po stronie sprzętów abonenckich (system, konfiguracja, firewalle, antywiry itp itd) ;)
  • Poziom 7  
    VooVoo w momencie zerwania status diód pozostaje taki jaki powinien być przy normalnym działaniu. Co do pingowania to przy zerwaniu przestaje wysyłać pakiety tak jak by zerwało połączenie. Jeżeli chodzi o konfiguracje i firewalle to raczej wątpie ponieważ na telefonie nie posiadam żadnych zabezpieczeń a mimo to też traci połączenie.