Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault/Laguna III - FM53 Teltonika podłączenie do CAN

12 Aug 2013 23:02 6135 8
  • Level 10  
    Mam zainstalowany GPS FM53. podłączyłem zgodnie z instrukcją producenta do szyny CAN. Niestety FM nie widzi sygnałów lub nie potrafi odpowiednio zinterpretować. Wg producenta podłączenie do CAN umożliwi śledzenie spalania, ECO Driving, oraz zbierania wielu innych informacji.

    Czy może ktoś już instalował urządzenia Teltoniki do Renówek i podłączał je do CAN. Jakie zastosować ustawienia? Szybkość transmisji danych itp. Renówki osobowe wspierają FMS

    Nie mogę też wymusić na urządzeniu przesyłania danych z akcelerometru. Analizowałem przychodzące pakiety na serwer i danych z akcelerometru nie ma.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 10  
    @carrier dzięki. Przedtem podłączałem do innego CAN'a, co powodowało zakłócenia. Wariowała deska oraz wyświetlały się różne awarie.
  • Level 10  
    Niestety ale wygląda na to że ten schemat dotyczy silników benzynowych lub innej wersji niż ja posiadam. Mój samochód nie ma różowo-białego kabelka, lecz ma cały różowy i to aż 4 sztuki biegnące obok siebie. Posiadam wersję Diesel 2.0 150KM

  • Level 11  
    "podłączyłem zgodnie z instrukcją producenta do szyny CAN"
    to znaczy Teltoniki czy Renault?

    "Renówki osobowe wspierają FMS"
    -a skąd taka informacja że w osobówkach? (w ciężarówkach Volvo-Renault też w FMS brak info o paliwie)

    Kolega carrier podesłał instrukcje jednego z producentów konwerterów który można by było zastosować

    Jakie zastosować ustawienia?
    -w FM5 są ustawienia autocana wiec chyba najprościej

  • Level 11  
    carrier wrote:
    tropicielgps wrote:
    (w ciężarówkach Volvo-Renault też w FMS brak info o paliwie)


    jest

    Chodziło mi w sensie że w J1939 nie ma informacji o paliwie, dlatego używamy konwertery do podłączenia dodatkowo J1708

    A propo tematu to nie słyszałem żeby sam FM5300 bez konwertera czytał w osobówkach informacje o paliwie
  • Level 10  
    Ostatecznie sprzedałem samochód a FM 53 zamontowałem w Mazdzie, w której nie podłączyłem CAN'a