Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania P380 EURO 4 - usterka silnika, gaśnie w czasie jazdy

Artur11GT 13 Sie 2013 14:31 3732 8
  • #1 13 Sie 2013 14:31
    Artur11GT
    Poziom 7  

    Odczytane błędy:
    EMS 1805268
    - 136
    - 397
    - 135
    - 4745 - ten aż 130 razy
    ICL 1775304 - 3

    Auto zgasło raz, odpalilo, kierowca zwlókł się na najbliższy parking, spał do rana. Rano praca, bez zarzutu na odcinku ok 30 km i kontrolny zjazd na serwis.

    Wymienili smok i czujnik temperatury paliwa, pokasowali błędy.
    Po przejechaniu ok. 400 km auto zgasło, słabło itp. itd.
    Po przespanej nocy kolejna trasa ok. 400 km, następnego dnia ok. 800 km i znów cuda, gaśnie słabnie. Zjechał na bazę - przegląd - nowy alternator, kasowanie błędów i po około 80 km znów te same objawy.
    Dziś rano błędy z EMS wyświetlają się jako nieaktywne, a ten z ICL jako aktywny, świeci się dymek o złym składzie spalin, natomiast usterka silnika zapalała się i gasła i auto wtedy "głupiało".
    Będę wdzięczny za sugestie.

    0 8
  • #2 14 Sie 2013 18:29
    GRISZA14
    Poziom 16  

    Brak fachowej pomocy, 99,9 % jednostka ems mieliśmy w tym roku takich dziwnych usterek ze 20.

    0
  • #3 14 Sie 2013 22:43
    satsun
    Poziom 15  

    Potwierdzam, do naprawienia przez jakiegoś ogarniętego elektromechanika, trzeba zajrzeć do EMS. Ewentualnie można komuś podesłać jednostkę i też powinien to naprawić.

    0
  • #4 14 Sie 2013 22:49
    Artur11GT
    Poziom 7  

    Dzięki, ostatnie typowanie było właśnie na jednostkę choć przyznam że nie dawałem wiary serwisantowi po tym jak niepotrzebnie (chyba) wymieniono mi parę wspomnianych wcześniej drobiazgów które w serwisie najtańsze akurat nie były.
    Koszt nowej jednostki też jest nie najniższy a co sądzisz o jej naprawianiu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    sorry, nie odświeżyłem strony. Czy w takim aucie z immobiliserem wyjęcie jednostki niesie jakieś konsekwencje? Trzeba na coś uważać itp itd...?

    0
  • #5 14 Sie 2013 22:52
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja bym rozejrzał sie za używanym ECU i włożył w miejsce starego. Oczywiście trzeba je doprogramować. Nie dalej jak 2 tygodnie temu programowałem właśnie ECU które było montowane w miejsce już wcześniej naprawianego. Niestety ale po naprawie ECU jakieś jaja się zadziały. Nie pamiętam teraz o co dokładnie chodziło ale w razie czego mogę dopytać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Artur11GT napisał:
    sorry, nie odświeżyłem strony. Czy w takim aucie z immobiliserem wyjęcie jednostki niesie jakieś konsekwencje? Trzeba na coś uważać itp itd...?


    Wyjęcie ECU niczym nie grozi.

    1
  • #6 15 Sie 2013 06:52
    GRISZA14
    Poziom 16  

    Jest firma w okolicy Warszawy koszt ok 2500 zł, wyjmujesz dajesz mu nic nie trzeba odblokowywać i zamieniać, firma ogarnia to w parę godzin montujesz kasujesz błędy i jedziesz.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie. Zdania zaczynamy z wielkiej litery a kończymy kropką, używamy również znaków przestankowych.

    1
  • #7 27 Wrz 2013 22:50
    Artur11GT
    Poziom 7  

    Witam,

    ECU naprawione, niby nic nie wyskakuje, autko śmiga, niestety sporo pali. Mam drugą identyczną i różnica około 3 - 4 l/100 km. Te same trasy, ładunki itp... filtry nowe oryginalne, intercooler szczelny, zawory i pompy ustawione, w układzie doładowania sucho (bez śladów oleju), pełna diagnostyka w serwisie i zero błędów, nic niepokojącego komputer nie pokazał.
    Czego jeszcze szukać ???

    Dodam że przed naprawą ECU też tak paliła no i to "śmiga" to za dużo powiedziane bo sporo słabsza od tej drugiej.

    0
  • #8 16 Kwi 2015 22:29
    Artur11GT
    Poziom 7  

    Witam,

    dawno nie zaglądałem ale nadszedł czas na usterkę w drugim egzemplarzu P380. Opis zachowania auta bardzo podobny do poprzedniego a z błędów wyświetla mi jako aktywny w układzie EMS 4818 z 1805268 - to chyba jednostka. Oprócz tego nieaktywne 1025, 5126, 135, 53508, 53507, 53506, 53504, 53505. Auto utknęło dziś około południa w Niemczech. Czy jest jakaś inna opcja poza wymianą /naprawą kasety? Nie chciałbym czegoś pominąć.
    Z góry dzięki za sugestie.

    Aha, zapomniałem dodać że wyświetla usterkę silnika i przy wciśnięciu pedału gazu "faluje" obrotami.

    0
  • #9 16 Kwi 2015 23:17
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Opis do aktywnego błędu.

    Nagłówek
    Zasilanie paliwem cylindrów
    Usterka
    Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku do tylnego zespołu cylindrów 4-6.
    Przyczyna
    Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego.
    Uwagi
    Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne. Wykasuj pamięć kodów usterek, uruchom silnik i zwiększ obroty. Sprawdź, czy silnik pracuje równo i prawidłowo reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia. Wymień zawór elektromagnetyczny, jeśli usterka nadal występuje.

    0