Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1.9 TDI - Wymiana wezykow podcisnienia.

kuba426 13 Sie 2013 19:33 23295 10
  • #1 13 Sie 2013 19:33
    kuba426
    Poziom 13  

    Witam, niedawno w/w autku dopadl mnie slynny "notlauf", jak wiadomo w tym przypadku wlacza sie tryb serwisowy i odlacza turbinke(chyba).
    Po podlaczeniu do Vag'a i zrobieniu logow dynamicznych i statycznych, wyszlo, ze, cos jest nie tak z cisnieniem. Powiedziano mi, zebym sprawdzil najpierw wezyki podcisnienia, jako, ze nie znam sie na tym, a wezyki sa w otulinie, nie wiem czy na 100% bede mogl wykluczyc, ze wezyki sa wporzadku lub nie. A zatem postanowilem wymienic wszystkie na nowe, koszty nieduze, a przynajmniej jedna mozliwosc zostanie wykluczona.
    Dochodzac do sedna mam kilka pytan zwiazanych z wezykami wlasnie:
    1.Wezyki, ktore sa w golfie sa w takiej otulinie na zewnatrz (plecionka), prosze mi powiedziec czy normalne wezyki paliwowe, bez tej otuliny, ale zbrojone w srodku tez moga byc, czy musze kupic identyczne?
    2.Kolejna sprawa to srednica, czy musze sugerowac sie taka sama, czy wystarczy, ze poprostu dobiore tak, ze beda ciasno nachodzic?
    3.Albo najlepiej jesli ktos wie jakie tam sa srednice to bardzo prosilbym o wskazowke.
    4.Widac, ze sa dwie, dzisiaj mierzylem suwmiarka i mam dobierac do tego, czy koniecznie takie same? jaka roznica powinna byc zachowana miedzy srednica wezyka w srodku, a ta rurka na, ktora wezyk ma byc zalozony?
    Mysle, ze jasno opisalem o co chodzi, z gory dziekuje za poswiecony mi czas, Pozdrawiam.

    0 10
  • #2 13 Sie 2013 20:48
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    W sklepie motoryzacyjnym bez problemu dobiorą takie jak były wcześniej.

    4
  • #3 13 Sie 2013 23:11
    kuba426
    Poziom 13  

    Nie tak bez problemu, u mnie wezykow w tej otulinie nie ma w 5 sklepach, wiec pytam czy moga byc bez tej otuliny itd.

    2
  • #4 14 Sie 2013 00:08
    MartBan
    Poziom 21  

    Te cieńsze to standardowe 3.2 powszechnie stosowane w przelewach diesla, najlepiej kupić w takim samym oplocie bo będzie pasować idealnie do wszystkich przelotek i spinek.

    Dodano po 6 [sekundy]:

    Te cieńsze to standardowe 3.2 powszechnie stosowane w przelewach diesla, najlepiej kupić w takim samym oplocie bo będzie pasować idealnie do wszystkich przelotek i spinek.

    0
  • #5 14 Sie 2013 00:32
    T5
    Moderator Samochody

    Widzisz i nie grzmisz.Podjedź do mnie to Ci to wymienię.Mogą być bez otuliny. Średnica 3.2 mm te cieńsze a te grubsze to 4mm.

    0
  • #6 14 Sie 2013 04:57
    kuba426
    Poziom 13  

    T5 napisał:
    Widzisz i nie grzmisz.Podjedź do mnie to Ci to wymienię.Mogą być bez otuliny. Średnica 3.2 mm te cieńsze a te grubsze to 4mm.

    Nie grzmi, bo wie, ze wy zajmiecie sie sprawa. Mam ten 3.2mm i strasznie ciezko wchodzi.
    Panowie u mnie w aucie, na wyjsciu z zaworka n75, zalozone jest jakies 10cm grubszego wezyka (juz wiem, ze 4mm;)), potem jest "redukcja" na mniejsza srednice i zalozono ten 3,2. Tak ma byc? Czy to jakis "fachura" sobie wymyslil?

    1
  • #7 14 Sie 2013 07:25
    T5
    Moderator Samochody

    Tak ma być.

    kuba426 napisał:
    Panowie u mnie w aucie, na wyjsciu z zaworka n75, zalozone jest jakies 10cm grubszego wezyka (juz wiem, ze 4mm;)), potem jest "redukcja" na mniejsza srednice i zalozono ten 3,2. Tak ma byc? Czy to jakis "fachura" sobie wymyslil?
    kuba426 napisał:
    Mam ten 3.2mm i strasznie ciezko wchodzi.
    Naśliń.Na sucho też nic z kobietą nie zdziałasz, zgadza się?

    2
  • #8 14 Sie 2013 11:18
    Zloty60
    Poziom 21  

    Zazwyczaj przy sciąganiu (nie ruszanych od nowości) wężyków, coś się lubi urwać, np przy zaworku sterującym klapką gaszącą.Niby moco nie ciągniesz, zejść nie chce, a w końcu coś puszcza (i wężyk odchodzi razem z króćcem zaworka) i się robi ciepło.

    Więc tak jak kolega wyżej radził a ja dodam jeszcze ,że delikatnie :)

    To i tak pewnie nie wina wężyków.
    Sztanga się rusza ? Zbadaj sztangę najpierw. Badanie sztangi wyjdzie jeszcze taniej niż wężyki.

    0
  • #9 14 Sie 2013 14:33
    kuba426
    Poziom 13  

    T5 napisał:
    Tak ma być.
    kuba426 napisał:
    Panowie u mnie w aucie, na wyjsciu z zaworka n75, zalozone jest jakies 10cm grubszego wezyka (juz wiem, ze 4mm;)), potem jest "redukcja" na mniejsza srednice i zalozono ten 3,2. Tak ma byc? Czy to jakis "fachura" sobie wymyslil?
    kuba426 napisał:
    Mam ten 3.2mm i strasznie ciezko wchodzi.
    Naśliń.Na sucho też nic z kobietą nie zdziałasz, zgadza się?


    Zgadza sie:)
    Czyli kupuje normalne paliwowe i jutro akcja, sprawdze tez sztange itp.

    0
  • #10 24 Sie 2013 21:26
    kuba426
    Poziom 13  

    Witam, panowie dzisiaj (dopiero dzisiaj sie wzialem za to bo czasu nie mialem) powymienialem z kuzynem te wezyki i powiem szczerze, ze nie jestem pewien czy dobrze je podlaczylismy :? Kuzyn mowi, ze na bank, ale ja cos nie jestem pewny. Ma ktos schemat podcisnienia do silnika ASV?

    2
  • #11 24 Sie 2013 22:02
    melas
    Poziom 26  

    Masz opisy na zaworkach co tam można jeszcze sknocić to nie jest dział dla początkujących.

    2