Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linksys WRT54G2 V1.5 - Router zrywa / gubi połączenie z modemem dostawcy

14 Sie 2013 07:38 5085 11
  • Poziom 10  
    Witam,

    Mam od kilku tygodni problem z moim routerem Linksys WRT54G2. Problem zaczął się przed urlopem i po powrocie z wypoczynku czas się nim zająć. Poniżej link do producenta: Linksys WRT54G2

    Opis problemu:

    Router traci dostęp do internetu. Nie mam problemu z połączeniem komputer - router czy to przez WiFi czy po kablu. Połączenie jest zawsze. Problemem jest połączenie router - modem dostawcy internetu. Po odłączeniu prądu od routera, router nawiązuje połączenie z modemem i dostęp jest stabilny przez różny okres czasu, od 1 minuty do 1 doby. Naprawienie problemu polega na odłączeniem routera od zasilania na kilkanaście sekund. Reset routera do ustawień fabrycznych nie pomaga, ustawień żadnych nie zmieniałem odkąd mam ten router (od 3 lat). Oprogramowanie jest prawie najnowsze (nowsze wprowadza jakąś bzdurę: "Resolved PPPoE connectivity issue with Bell Canada and Etisalat (UAE)"). Połączenie komputer-modem z pominięciem routera nawiązywane jest od razu bez żadnych problemów.

    Gdzieś czytałem, że problemem jest często zasilacz. Mam zasilacz do innego urządzenia o takich samych parametrach, niestety wymiana nie pomogła. Znalazłem temat z podobnym problemem na forum Linksysa. Niestety nie pomogło gdyż instrukcja: odłącz modem i router na 5 minut, podłącz modem, po 5 minutach podłącz router i zadziała jest średnim tłumaczeniem. Link do forum Linksys

    Co może być przyczyną? Przegrzewanie się routera? Gdy były upały problemy były nasilone a od paru dni gdy jest chłodniej router wymaga resetowania raz dziennie, niekiedy 2-3 razy. Ciężko jednoznacznie stwierdzić czy temperatura jest przyczyną ze względu na losowość gubienia połączenia.

    Pozdrawiam
  • Specjalista Sieci, Internet
    Co z LED-ami na modemie i routerze przy kablu modem-router ?

    Puść "tracert -d 8.8.8.8", co pokazuje ?

    W czasie rozłączenia:
    tracert -d 8.8.8.8
    ping IP_1szego_routera_dostawcy

    pokaż wydruki.

    Czy w czasie zwisu ping działa ?

    Zmień MTU w routerze na mniejszy, 1492, 1400, Ile teraz masz ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://www.tp-link.com.pl/article/?id=190
  • Poziom 10  
    Jeżeli problem wystąpi, natychmiast sprawdzę i odpowiem na Twoje pytania.

    MTU mam teraz 1500.

    Edit:
    Optymalne MTU wynosi u mnie 1500 wg tego poradnika.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Problem wystąpił jak na zawołanie:

    Co z LED-ami na modemie i routerze przy kablu modem-router ?
    1. Router
    a) "Zawieszony": świeci się LED od połączenia z komputerem po kablu oraz od WiFi, miga szybko nieregularnie (podobnie jak dioda przy sieciówkach w komputerze) od połączenia z modemem
    b) "Połączony": miga szybko nieregularnie LED od połączenia z komputerem po kablu, WiFi i od połączenia z modemem

    2. Modem
    a) "Zawieszony": świeci się LED dla PC i Cable, rzadko miga LED od date/receive
    b) "Połączony": miga szybko i nieregularnie LED dla PC oraz dla date (wysyłanie i ściąganie), świeci się dla Cable,

    Puść "tracert -d 8.8.8.8", co pokazuje ?

    W czasie rozłączenia:
    tracert -d 8.8.8.8
    ping IP_1szego_routera_dostawcy

    pokaż wydruki.

    Czy w czasie zwisu ping działa ?

    Zrzut ekranu: Linksys WRT54G2 V1.5 - Router zrywa / gubi połączenie z modemem dostawcy

    Ping nie działa.

    Zmień MTU w routerze na mniejszy, 1492, 1400, Ile teraz masz ?
    Mam 1500. Zmieniłem na 1400, zobaczę czy coś się zmieni.
  • Specjalista Sieci, Internet
    W routerze będzie brama domyślna dostawcy. Czy da się ją pingąć jak działa i wczasie zwiechu ?
  • Poziom 10  
    Gdy działa:
    Linksys WRT54G2 V1.5 - Router zrywa / gubi połączenie z modemem dostawcy

    W jaki sposób sprawdzić adres bramy dostawcy?
  • Specjalista Sieci, Internet
    W logach routera jest może coś ciekawego ?

    SPróbuj innego kabla, kabel kupiony czy zaciskany w domu ?
  • Poziom 10  
    Logi w routerze były wyłączone. Włączyłem je więc jeżeli wystąpi usterka dam znać czy coś się pojawi.

    Router łączy się z komputerem stacjonarnym po kablu, z konsolą PS3 po kablu a z laptopem przez WiFi. Każde z urządzeń traci dostęp do sieci jeżeli router się zawiesza.

    Wymieniłem kabel łączący router z modemem na wszelki wypadek. Oba kable (poprzedni jak i nowy) nie są zaciskane w domu. Jeden pochodzi (był w pudełku) od modemu dostawcy netu a drugi od dekodera TV.

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    Edit:
    Po kolejnym zawieszeniu. Logi nic nie wykazują, jedynie IP i rodzaj połączenia (WWW itp.). Nie ma innych logów.

    O ile pamiętam to raz miałem sytuację w której zawieszony router zaczął samoczynnie działać ponownie. Korzystałem w tym czasie z iPlusa a laptop sam się połączył z siecią (połączenie z routerem było cały czas nawiązane). Router nawiązał wtedy połączenie po ok. 4h zawieszenia.

    bogiebog, masz jeszcze jakieś rady? Czy czeka mnie wymiana routera?
  • Poziom 10  
    Problem wydaje się być rozwiązany. Po prawie 2 dobach połączenie jest stabilne, nie było żadnych rozłączeń oraz wydaje się, że działa tak jak wcześniej płynniej niż podczas okresu z problemami (trudno to określić, ale nie ma jakby minimalnej pauzy zanim np. przeglądarka "załapie" połączenie).

    Pewnie komuś się przyda rozwiązanie więc zamieszczam je poniżej. Znalazłem je na forum Linksysa, które byłem zmuszony przekopać :)

    Here's what to do:

    1. Reset the router first. Press the reset button for a few seconds then unplug it from power for a few seconds after resetting it.

    2. Plug the computer to any of the router's LAN ports (port 1-4) but do not plug the router to the modem yet. Be sure that the computer you use to configure the router is a computer that can get online when plugged straight to the motorola modem.

    3. login to the router's page at http://192.168.1.1 leave the username blank/empty and the password is admin.

    4. Go to the MAC Address Clone tab and enable it and clone the MAC and click save settings

    5. Go back to the setup tab and change the router's LAN IP Address to 192.168.2.1 and save the settings.

    6. Reboot the router first before you plug it to the modem.


    Link do oryginalnego tematu: TUTAJ

    Dziękuję za pomoc!
  • Poziom 10  
    Po 8 dniach stałej bezawaryjnej pracy problem powrócił. Nie działa już sposób przedstawiony wyżej, router rozłącza się w różnych odstępach czasu, najczęściej do godziny, czasami 1 doba.

    Wymieniłem modem u dostawcy na nowy (Cisco). Problem bez żadnych zmian w routerze został rozwiązany na kolejne 2 dni po których ponownie powrócił. Dziś po dłuższej rozmowie z dostawcą oraz potwierdzeniu braku zmian po ich stronie w ciągu ostatnich miesięcy czeka mnie wymiana routera ze względu na utratę cierpliwości do tego urządzenia.
  • Poziom 10  
    Witam,
    Jeżeli ktoś śledzi temat to chciałbym poinformować, że od miesiąca nie mam żadnych problemów z routerem. Podejrzewałem, że przyczyną był mój laptop lub wifi (przestałem używać wifi przez 2 tygodnie), ale po włączeniu wifi oraz laptopa, wszystko dalej działa bezawaryjnie. Czyżby jednak temperatura?
  • Poziom 10  
    Informacyjnie.
    Po ponad 1,5 miesiąca w miarę ciągłego działania routera w końcu zaczął sprawiać problemy, które ciężko było tolerować. W związku z tym nowy router tym razem TP-Link TL-WR842ND już kupiony i działa elegancko.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Jak masz jeszcze tego Linksysa, to zdejmij obudowę i zobacz, czy nie ma spuchniętych kondensatorów, one dawały podobne objawy.