Witam posiadam Voyagera 2,5crd z 2001r problem jak w temacie falują obroty silnika na biegu jałowym , podczas jazdy wszystko ok, wszystkie filtry oraz płyny wymienione , paliwo tankowane tylko na dobrych sprawdzonych stacjach, po spięciu pompki zasilającej na krótko jest dużo lepiej. Co może być przyczyną tej usterki ??
Niezależny Serwis OPEL
Sterowniki AC DELCO E37,E38,E39,E39A,E67,E78,E83,E87,E98,E92,E80,E82,E84
Programowanie BCM OPEL,FORD
Serwis IMMOBILIZERÓW
AUTO KLUCZE,Programowanie,Naprawa,Frezowanie
Elektronika Samochodowa.DPF,EGR,Chiptuning HAMOWNIA,Liczniki.HotStart VAG,Naprawa i programowanie sterowników.
TRANSPONDERY z pliku
PSG16 i PSG5 Diagnoza bezpośrednia i edycja
KESS V3 Slave oferta urządzenia z podpięciem pod Mastera+serwis plików
SERWIS PLIKÓW BINARNYCH
gsm:505541309
Nawiazac polaczenie ze sterownikiem i tam bedzie widac co sie dzieje z cisnieniem.
Niezależny Serwis OPEL
Sterowniki AC DELCO E37,E38,E39,E39A,E67,E78,E83,E87,E98,E92,E80,E82,E84
Programowanie BCM OPEL,FORD
Serwis IMMOBILIZERÓW
AUTO KLUCZE,Programowanie,Naprawa,Frezowanie
Elektronika Samochodowa.DPF,EGR,Chiptuning HAMOWNIA,Liczniki.HotStart VAG,Naprawa i programowanie sterowników.
TRANSPONDERY z pliku
PSG16 i PSG5 Diagnoza bezpośrednia i edycja
KESS V3 Slave oferta urządzenia z podpięciem pod Mastera+serwis plików
SERWIS PLIKÓW BINARNYCH
gsm:505541309
Ze sterownikiem połączysz się DRB III, a w warunkach domowych podepnij się pod czujnik ciśnienia na listwie CR i obserwuj napięcie.
Są jakieś inne objawy np. trudne odpalanie , siwy dym po odpaleniu , stabilizacja wolnych obrotów po włączeniu klimy ?
Gdy odpalam auto po całonocnym postoju przez chwile kopci na niebiesko, z odpalaniem nie ma najmniejszych problemów , po włączeniu klimy delikatnie spadną na chwile obroty lecz od razu się ustabilizują , napięcie sprawdzę jak tylko zakupię baterię do multimetru ... dziś lub jutro przyjdzie kabel obd II i będę próbował połączyć sie ze sterownikiem
Obd się napewno nie połączysz, tylko jak wcześniej pisałem DRB3 (sprzętowy).
Czyli po włączeniu klimy falowanie ustępuje ? jeśli tak to zrób próbę przelewową wtrysków (na Youtube jest pełno filmików). Nie chcę krakać, ale duże prawdopodobieństwo padniętych wtrysków (z autopsji).
2 wtryskiwacze były padnięte przelewem lały , zostały zregenerowane lecz samochód nadal nie odpala jak trzeba (za 2-4 razem) nie zapala się kontrolka grzania świec oraz abs dodam iż w liczniku nie ma żarówek tylko diody , co może być przyczyną ?
Czyli tak jak przypuszczałem - wtryski. We wcześniejszym poście pisałeś że z odpalaniem nie ma problemu, a teraz jest gorzej bo za 2-4 razem ?
Coś zostało nagrzebane i jeszcze te kontrolki. Robił to warsztat, czy domowymi sposobami ?
Trzeba prześledzić gdzie były łapy wsadzane i co mogły popsuć. Inaczej to wróżenie z fusów.
Inna sprawa, że poprzednio pisałeś w sierpniu, a wtedy było ciepło i świece nie potrzebne; a wtedy kontrolka się świeciła ? prąd do świec dochodził ?
kontrolki świecą .. po wyjęciu licznika oraz rozłożeniu go okazało sie , że były pozaślepiane taśmą izolacyjną , prąd na świece dochodzi około 15s. (kontrolka świeci ok. 2s.) , świece jeszcze nie sprawdzone z powodu dość ciężkiego dostępu , napięcie na reg. ciś. na listwie 5v , wtryskiwacze regenerowane w serwisie bosch , zawór na liswie ok
Dodano po 17 [minuty]:
dodam że voyager na biegu jałowym (luzie) trzyma 500 obr/ min nie wiem czy to normalne ...?
Niezłą "padakę" kupiłeś.
Kontrolki pozaślepiane taśmą - MASAKRA !
Jedyne co przychodzi do głowy to, że świeciły się w czasie jazdy. ABS to w miarę jasne, ale kontrolka świec ? Fakt, że jak piszesz czasy to 2/15 sek wskazuje na błąd odczytu temperatury silnika (niby nagrzany). Tu masz czasy:
Do sprawdzenia: czujnik temperatury, do przedzwonienia przewody (wszystkie trzy) czujnika.
Napięcie na listwie które nas interesuje to nie 5V, bo to jest jego zasilanie, tylko to zmieniające się w granicach +- 1,2 V - ok. 4 V.
Świece wstępnie sprawdź np. żarówką od kierunkowskazu, każdą z osobna łącząc z "+", albo przez miernik o zakresie do 20 Amper - prąd ok 17A na jedną świecę.
Obroty 500 ??? (powinno być coś około 850 obr/min ) - Daj go najlepiej do jakiegoś speca od tych aut, bo sam z tym całym baizlem chyba sobie nie poradzisz.
A swoją drogą za takie podpicowywanie auta powinni łapy w imadło wkręcać.
A na zegarach pokazuje normalnie temperaturę silnika ? tzn. rosnąco od zera do podwójnej środkowej kreski ? Bo jeśli tak to stawiam na uszkodzony komputer silnika (jest tylko jeden czujnik).
W ustalaniu położenia biorą udział dwa czujniki - wału korbowego i wałka rozrządu. Usterka któregokolwiek powoduje błąd. Podobnie może być z przetwarzaniem danych na wskazanie obrotomierza. Czyli ... nie ma możliwości pracy silnika z błędnymi danymi z czujników.
LMy nie nadają się do silników CRD Chryslera - do diagnostyki używa się sprzętowych DRB3.
Witam posiadam Voyagera 2,5crd z 2001r problem jak w temacie falują obroty silnika na biegu jałowym , podczas jazdy wszystko ok, wszystkie filtry oraz płyny wymienione , paliwo tankowane tylko na dobrych sprawdzonych stacjach, po spięciu pompki zasilającej na krótko jest dużo lepiej. Co może być przyczyną tej usterki ??
Cześć. Mi po 2 latach temat się wyjaśnił. Przełożyłem silnik i miałem takie same objawy jak w poprzednim. Po konkretnym przegonieniu silnik szarpał a z z wydechu było widać dymienie. Wina była czujnika wału. Założyłem z poprzedniego,gdyż był 3 pin a w dawcy 2 pin. I ostatnio zaczął mi gasnąć po rozgrzaniu. Swoją drogą postanowiłem założyć 2 pin(może się uda) i dało radę, gdyż wystarczy pominąć ten przewód " goły drut". Kolorami nie podpowiem bo mam 2 czarne od instalacji, ale wiadomo albo tak albo tak. Dlatego jeśli układ wtryskowy jest ok proponuję podmienić ten czujnik od kogoś kto ma takie auto i temat się wyjaśni. I można założyć czujnik o 50 zł tańszy. Cieszę się jeśli pomogłem.