Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2,5crd - Falują obroty

kolacz1 14 Aug 2013 09:34 5889 14
  • #1
    kolacz1
    Level 10  
    Witam posiadam Voyagera 2,5crd z 2001r problem jak w temacie falują obroty silnika na biegu jałowym , podczas jazdy wszystko ok, wszystkie filtry oraz płyny wymienione , paliwo tankowane tylko na dobrych sprawdzonych stacjach, po spięciu pompki zasilającej na krótko jest dużo lepiej. Co może być przyczyną tej usterki ??
  • #2
    gori92
    Level 13  
    Sprawdź regulator ciśnienia na pompie.
  • #3
    jokerro
    Level 34  
    Faluje cisnienie na rampie.
  • #4
    kolacz1
    Level 10  
    W jaki sposób mogę sprawdzić regulator ciśnienia na pompie ?
  • #5
    jokerro
    Level 34  
    Nawiazac polaczenie ze sterownikiem i tam bedzie widac co sie dzieje z cisnieniem.
  • #6
    Zbychul
    Level 22  
    Ze sterownikiem połączysz się DRB III, a w warunkach domowych podepnij się pod czujnik ciśnienia na listwie CR i obserwuj napięcie.
    Chrysler Voyager 2,5crd - Falują obroty
    Są jakieś inne objawy np. trudne odpalanie , siwy dym po odpaleniu , stabilizacja wolnych obrotów po włączeniu klimy ?
  • #7
    kolacz1
    Level 10  
    Gdy odpalam auto po całonocnym postoju przez chwile kopci na niebiesko, z odpalaniem nie ma najmniejszych problemów , po włączeniu klimy delikatnie spadną na chwile obroty lecz od razu się ustabilizują , napięcie sprawdzę jak tylko zakupię baterię do multimetru ... dziś lub jutro przyjdzie kabel obd II i będę próbował połączyć sie ze sterownikiem
  • #8
    Zbychul
    Level 22  
    Obd się napewno nie połączysz, tylko jak wcześniej pisałem DRB3 (sprzętowy).
    Czyli po włączeniu klimy falowanie ustępuje ? jeśli tak to zrób próbę przelewową wtrysków (na Youtube jest pełno filmików). Nie chcę krakać, ale duże prawdopodobieństwo padniętych wtrysków (z autopsji).
  • #9
    kolacz1
    Level 10  
    2 wtryskiwacze były padnięte przelewem lały , zostały zregenerowane lecz samochód nadal nie odpala jak trzeba (za 2-4 razem) nie zapala się kontrolka grzania świec oraz abs dodam iż w liczniku nie ma żarówek tylko diody , co może być przyczyną ?
  • #10
    Zbychul
    Level 22  
    Czyli tak jak przypuszczałem - wtryski. We wcześniejszym poście pisałeś że z odpalaniem nie ma problemu, a teraz jest gorzej bo za 2-4 razem ?
    Coś zostało nagrzebane i jeszcze te kontrolki. Robił to warsztat, czy domowymi sposobami ?
    Trzeba prześledzić gdzie były łapy wsadzane i co mogły popsuć. Inaczej to wróżenie z fusów.
    Inna sprawa, że poprzednio pisałeś w sierpniu, a wtedy było ciepło i świece nie potrzebne; a wtedy kontrolka się świeciła ? prąd do świec dochodził ?
  • #11
    kolacz1
    Level 10  
    kontrolki świecą .. po wyjęciu licznika oraz rozłożeniu go okazało sie , że były pozaślepiane taśmą izolacyjną , prąd na świece dochodzi około 15s. (kontrolka świeci ok. 2s.) , świece jeszcze nie sprawdzone z powodu dość ciężkiego dostępu , napięcie na reg. ciś. na listwie 5v , wtryskiwacze regenerowane w serwisie bosch , zawór na liswie ok

    Dodano po 17 [minuty]:

    dodam że voyager na biegu jałowym (luzie) trzyma 500 obr/ min nie wiem czy to normalne ...?
  • #12
    Zbychul
    Level 22  
    Niezłą "padakę" kupiłeś.
    Kontrolki pozaślepiane taśmą - MASAKRA !
    Jedyne co przychodzi do głowy to, że świeciły się w czasie jazdy. ABS to w miarę jasne, ale kontrolka świec ? Fakt, że jak piszesz czasy to 2/15 sek wskazuje na błąd odczytu temperatury silnika (niby nagrzany). Tu masz czasy:
    Chrysler Voyager 2,5crd - Falują obroty
    Do sprawdzenia: czujnik temperatury, do przedzwonienia przewody (wszystkie trzy) czujnika.
    Napięcie na listwie które nas interesuje to nie 5V, bo to jest jego zasilanie, tylko to zmieniające się w granicach +- 1,2 V - ok. 4 V.
    Świece wstępnie sprawdź np. żarówką od kierunkowskazu, każdą z osobna łącząc z "+", albo przez miernik o zakresie do 20 Amper - prąd ok 17A na jedną świecę.
    Obroty 500 ??? (powinno być coś około 850 obr/min ) - Daj go najlepiej do jakiegoś speca od tych aut, bo sam z tym całym baizlem chyba sobie nie poradzisz.
    A swoją drogą za takie podpicowywanie auta powinni łapy w imadło wkręcać.

    A na zegarach pokazuje normalnie temperaturę silnika ? tzn. rosnąco od zera do podwójnej środkowej kreski ? Bo jeśli tak to stawiam na uszkodzony komputer silnika (jest tylko jeden czujnik).
  • #13
    kolacz1
    Level 10  
    czy za wskazania obrotomierza odpowiada czujnik położenia wału ? podłączyłem się elmem i na kilku programach pokazuje 212rpm
  • #14
    Zbychul
    Level 22  
    W ustalaniu położenia biorą udział dwa czujniki - wału korbowego i wałka rozrządu. Usterka któregokolwiek powoduje błąd. Podobnie może być z przetwarzaniem danych na wskazanie obrotomierza. Czyli ... nie ma możliwości pracy silnika z błędnymi danymi z czujników.
    LMy nie nadają się do silników CRD Chryslera - do diagnostyki używa się sprzętowych DRB3.
  • #15
    catwasyl
    Level 2  
    kolacz1 wrote:
    Witam posiadam Voyagera 2,5crd z 2001r problem jak w temacie falują obroty silnika na biegu jałowym , podczas jazdy wszystko ok, wszystkie filtry oraz płyny wymienione , paliwo tankowane tylko na dobrych sprawdzonych stacjach, po spięciu pompki zasilającej na krótko jest dużo lepiej. Co może być przyczyną tej usterki ??

    Cześć. Mi po 2 latach temat się wyjaśnił. Przełożyłem silnik i miałem takie same objawy jak w poprzednim. Po konkretnym przegonieniu silnik szarpał a z z wydechu było widać dymienie. Wina była czujnika wału. Założyłem z poprzedniego,gdyż był 3 pin a w dawcy 2 pin. I ostatnio zaczął mi gasnąć po rozgrzaniu. Swoją drogą postanowiłem założyć 2 pin(może się uda) i dało radę, gdyż wystarczy pominąć ten przewód " goły drut". Kolorami nie podpowiem bo mam 2 czarne od instalacji, ale wiadomo albo tak albo tak. Dlatego jeśli układ wtryskowy jest ok proponuję podmienić ten czujnik od kogoś kto ma takie auto i temat się wyjaśni. I można założyć czujnik o 50 zł tańszy. Cieszę się jeśli pomogłem.