Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 M43B18 - Odcięcie układu wtryskowego, zamiast odcięcia pompy, przy LPG

14 Sie 2013 14:50 4992 15
  • Poziom 8  
    Witam! Mój problem, a nawet nie problem bo instalacja przecież chodzi, polega na tym, że nie podoba mi się odcięcie pompy paliwa podczas przełączenia na gaz. jak wiemy odcięcie paliwa z chodzącymi wtryskami może prowadzić do ich uszkodzenia dlatego też mam do was prośbę, mianowicie chciałbym aby ktoś mi pomógł to przerobić tzn usunąć przekaznik wyłączający pompe a wpiąć go w instalacje tak aby odcinał wtryski a pompa paliwa zataczała z paliwem obieg chłodząc wtryski.

    Centralke mam STAG 2W


    tutaj taki byle jaki schemat:
    1,2,3 to elektrozawory gazu
    na dole listwa wtryskowa i odchodzący od niej przewód będący prawdopodobnie masą od sterowania.

    PS nie moge dodac linku zewnetrznego jakby ktos chciał ten schemat lub by narysował mi drugi to bym był wdziećzny

    Chciałbym tu wpiac przekaźnik mam nadzieje że ktoś pomoże pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    odetnij + od wtrysków i po sprawie

    Dodano po 46 [sekundy]:

    czyli to co teraz odcina pompę, przełącz na + wtryskiwaczy
  • Poziom 34  
    Jak niby kolega wyobraża sobie chłodzenie zamkniętych wtryskiwaczy benzynowych podczas zasilania silnika gazem?
    Gdzie zdaniem kolegi zimne paliwo zostanie dostarczone przez pompę paliwa?

    Moim zdaniem pompa wymiesza tylko paliwo w zbiorniku przez regulator ciśnienia. Jeśli BMW ma zwrotny przewód paliwowy, czego obecne samochody na wtrysku nie posiadają bo i po co, to może schłodzi listwę wtryskową, ale do końcówki wtryskiwacza droga jeszcze daleka.

    Po drugie jakie warunki termiczne panują w kolektorze ssącym w okolicy końcówek wtryskiwaczy podczas pracy silnika? Silnik zasysa przecież dużą ilość powietrza chłodnego jak na jego warunki pracy. Moim zdaniem właśnie to powietrze skutecznie chłodzi końcówki wtryskiwaczy benzynowych.

    P. S. Poczytał sobie kolega o problemach chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i przeniósł je na silnik z wtryskiem do kolektora ssącego. Ot cała zagwozdka.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Trochę teraz zmieniłem koncepcje.

    Każdy mówi inaczej z tym odcięciem pompy i wtrysków.
    Prawdopodobnie odetnę pompę razem z wtryskami tzn do przekaźnika od odcięcia pompy dorzucę odcięcie wtrysków i tyle.

    Taki jeden przykład:
    Z odcinaniem pompy paliwa

    Jedziemy na Pb i zmieniamy na gaz. wyłącza się pompa, paliwo w listwie jest, wtryski chodzą, podają paliwo aż przestanie być w listwie.
    Czyli w momencie przełaczenia z paliwa na gaz, jest moment w którym auto chodzi na Pb i Lpg... Dobrze myśłę jak nie to niech mnie ktos poprawi?
  • Poziom 38  
    Jesteś w absolutnym błędzie. W momencie przejścia na gaz są odłączane wtryski benzynowe przez sterownik gazowy, albo poprzez odłączenie zasilania, albo poprzez odcięcie sygnału i emulację wtryskiwaczy. Ciśnienie w listwie jest cały czas, nawet jak masz odłączoną pompę, o ile zawór w pompie trzyma.
  • Poziom 10  
    przecinasz czerwono biały przewód który idzie do wtrysków wstawiasz przekaźnik sygnał bierzesz z cewek lpg , gdy jedziesz na lpg masz wsio wyłączone a ze pompa jest odłączana to jeszcze lepiej bo po co ma na pusto hulać
  • Poziom 43  
    tomasxr napisał:
    przecinasz czerwono biały przewód który idzie do wtrysków

    Już raz padło pytanie-po co odcinać już raz odcięte wtryski(które nie pracują po przejściu na gaz),co???
  • Poziom 10  
    nie zawsze widziałem przypadki pseudo gaziarzy którzy zamiast odcinać wtryski odcinali pompę paliwa i po sprawie, wtryski chodziły na sucho o dziwo u kolegi przez 6 lat od wbicia w dowód było tak zrobione i nie padły , po kupnie przerobiłem mu to na normalne <odcięcie wtrysku>
  • Poziom 43  
    tomasxr napisał:
    nie zawsze widziałem przypadki pseudo gaziarzy którzy zamiast odcinać wtryski odcinali pompę paliwa i po sprawie

    Takich powinno się gazować w specjalnych komorach LPG.
    Bo to partactwo i kiła, jak sobie można wyobrazic przejście z benzyny na LPG, to całkowite zalewanie silnika dwoma paliwami.
    A w druga strone trzeba czekać aż układ paliwowy się napełni, cofanie się do prehistorycznych czasów gaźnikowców. Szkoda że ssania na LPG nie zakłądają żeby na zimnym odpalać z gazu.
  • Poziom 30  
    Pewnie było to w układzie K-Jetronik gdzie nie ma elektrycznych wtrysków.
  • Poziom 2  
    rozwiązanie kolegów jest dobre, a tak przy okazji dla tych co myślą że odcięcie pompy paliwa na lpg to zło to tak dla jasności, odcina się pompe i wtrysk i wtedy nic się nie grzeje i nie wymaga chłodzenia, odcięcie to dobry pomysł bo pompa niepracując nie zużywa się i głupotą jest że sie zaciera, bo jak może się zatrzeć element który nie pracuje, owszem powinno być tyle paliwa aby była w nim zanużona bo wtedy nie sparcieją jej gumowe uszczelki, po drugie wtryski(jeśli nawet nie są odcięte) nie zacierają się bo średnio kilka razy na dzień i tak są uruchamiane przy starcie silnika( a przynajmniej powinny być) a jeśli chodzi o ich chłodzenie to logiczne że jak iglica wtryskiwacza jest zamknięta( a powinna bo na lpg powinny być odcinane) to paliwo przez nią nie przechodzi chłodząc go bo wtedy dostało by się do komory spalania i po co sens jazdy na lpg ale ten temat już kiedyś był i został zamknięty.
  • Poziom 43  
    bogus01 napisał:
    a tak przy okazji dla tych co myślą że odcięcie pompy paliwa na lpg to zło to tak dla jasności,

    Przy sekwencyjnym przechodzeniu pompy od razu nie odetniesz, trzeba wykminić zwłokę aż wszystkie wtryski gazowe zaczną pracować.
  • Poziom 2  
    zgadza się ale jest to tak krótki czas że jest nieistotny
  • Poziom 43  
    Ja w dwóch samochodach nie mam odcięcia pompy w jednym mam odcięcie pompy.
    I ten z odcięciem zawsze mnie wku.......... tak że nie polecam odcinania pompy.
    W każdym samochodzie fabryczna pompa od nowości.
  • Poziom 43  
    bogus01 napisał:
    zgadza się ale jest to tak krótki czas że jest nieistotny

    Co 2 sekundy kolejny wtrysk benzynowy zastępowany gazowym to nie wiem, czy taki nieistotny.