Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 313 - Dymi po zapaleniu. Z obciążeniem dymi pod górkę

14 Sie 2013 17:53 5496 7
  • Poziom 7  
    Witam. Mam w swoim sprinterze pewną dolegliwość, otóż czasami po odpaleniu za samochodem pojawia się chmura i to dość potężna dymu która już po chwili znika i jest spokój.(tak jakby gdzieś podczas postoju zebrał się olej? i przy zapłonie dochodzi do saplania?) a druga sprawa moim zdaniem powiązana z pierwszą to przy ładunku ok tony jadąc pod górkę w lusterku widzę sporą ilość dymu. Wymiana oleju co ok 20 tys.km a w tym czasie oleju nie ubywa no może z 2-setki. Filtry wymienione. Paliwo tylko z shell'a. A 2 miesiące temu wymiana 2 wtrysków. Dym podczas jazdy pod górkę zaobserwowałem juz ok rok temu ale teraz pojawił się również ten dym przy odpaleniu co wzbudziło mój niepokój. Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi co z tym fantem dalej zrobić.
  • Poziom 27  
    Jaki kolor tego dymu po odpaleniu?

    Jak czarny to winą układ wtryskowy, nie spalone w pełni paliwo.

    Jak ostro niebieski to spala olej silnikowy = winny silnik, uszczelniacze zaworów, pierścienie.
  • Poziom 12  
    sprawdz vacu pompe
    miałem podobny przypadek i ona była wyinowajca

    Dodano po 25 [sekundy]:

    sprawdz vacu pompe
    miałem podobny przypadek i ona była wyinowajca

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    własnie przez nia zle pracował mi zawór EGR

    Dodano po 14 [sekundy]:

    własnie przez nia zle pracował mi zawór EGR
  • Poziom 17  
    Autor nie podał rocznika, więc nie wiadomo czy ten model posiada EGR, a jeśli posiada to też w nim szukał bym przyczyny.
  • Poziom 12  
    napewno posiada ponieważ 313 były produkowane od 2000r. z silnikiem 2,2CDI 127km.
  • Poziom 34  
    markslew napisał:
    Jak czarny to winą układ wtryskowy, nie spalone w pełni paliwo.


    Przeczytaj i przeanalizuj to co napisałes,niewprowadzaj w bład goscia.
    Napisał autor wyraznie ze niebierze mu oleju.
    Swoja droga to niech kolega troche czesciej wymienia ten olej,20tys. to delikatny morderca jestes,to nie MB123 ze mozna bylo robic 50tysiakow na jednym oleju.
  • Poziom 17  
    gumijagoda12345 napisał:
    napewno posiada ponieważ 313 były produkowane od 2000r. z silnikiem 2,2CDI 127km.
    Zwracam honor, wszystkie Cdi posiadały EGR, ale objawem jego zepsucia jest niska moc, i nie wkręcanie się na maksymalne obroty (3.5 tyś obrotów, a powinno być +/- 4 tyś), awaria waku pompy objawiała by się też słabym wspomaganiem hamulców, niemożnością włączenia zamkniętego obiegu powietrza w kabinie, i brak regulacji położenia świateł mijania .

    Dodano po 8 [minuty]:

    Moim zdaniem winne są wtryskiwacze, jeśli nie bierze oleju, ma odpowiednią moc, a objawem jest tylko dymienie, i to szczególnie przy obciążeniu, to ja osobiście stawiał bym na wtryskiwacze. Podpięcie pod odpowiedni komputer może wiele powiedzieć o kondycji wtryskiwaczy, bo inaczej to tylko u fachowca, po uprzednim wymontowaniu, co nie zawsze jest takie proste ( czasami bardzo ciężko wyciągnąć je z głowicy, a czasem w ogóle jest to nie możliwe bez ściągnięcia głowicy)
  • Poziom 12  
    zgadzam sie lecz jak powiedziałem w moim przypadku winowajca była vacu pompa, aczkolwiek moze to byc jakas nieszczelnosc w polaczeniu vacu z EGR i spadek mocy przy ladunku jaki wozi ok. 1t nie jest zbyt odczuwalny...........