Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 2.3 M102 KE-Jetr - Wysokie spalanie, błąd czujnika temperatury

stachu_22 14 Sie 2013 18:56 10524 0
  • #1 14 Sie 2013 18:56
    stachu_22
    Poziom 17  

    Problem wygląda tak, że samochód pali 15l/100 przy mega ekonomicznej jeździe, automat. To trochę za dużo.. Silnik w fajnym stanie, pali czy zimno czy cieplo, nie bierze ani grama oleju, ciśnienie oleju na rozgrzanym 1,5, wtryski ok, żaden nie leje, obroty nie falują, wszystko szczelne.

    Zaczynamy: Silnik zimny, brak błyskanych błędów na KE. Odpalam auto. Wypełnienie ok 55% (7,5V) i stałe co by dawało uszkodzoną sonde lambda. Gdy ją odpinam w tym czasie to wartość wypełnienia się nie zmienia. Silnik sobie chodzi, schodzi ze ssania i nagrzewa. W pewnym momencie z wypełnienia 55% robi się 25% (3,5V) oczywiście stałe co oznaczałoby albo uszkodzony włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy (jest sprawny, sprawdzałem) albo czujnik temperatury. Który to jest czujnik temperatury? Czteropinowy, trójpinowy czy ten jednopinowy z boku? czujnik czteropinowy jak i trójpinowy wymienione i bez zmian.
    Wypełnienie 25% zostaje dopóki nie wypnę kabla z sondy lambda. Wtedy zmienia się od razu na ok 55% i zostaje. Jak kabel do sondy wepnę to wypełnienie wraca na 25%. Co więcej, jak przy pracującym silniku wypnę przewód idący do czteropinowego czujnika temperatury to wypełnienie robi się na 35% (4,9V), przy wypinaniu innych czujników nie ma żadnych zmian. Oczywiście po ponownym.Czy moze być to wina sondy lambda? Jak mogę sprawdzić sondę lambda? Da się multimetrem?
    Mam jeszcze mały problem z okablowaniem silnika i to też może jest powód. Otóż jedna wtyczka, widoczna na foto jest sobie luźna, nie jest do niczego wpięta. Wychodzi z wiązki razem z wtyczkami do czujnika temperatury trójpinowego. Czy ma być gdzieś wpięta? Kolor przewodu to brązowo-różowy.
    Mercedes W124 2.3 M102 KE-Jetr - Wysokie spalanie, błąd czujnika temperatury

    Druga sprawa, wtyczka z przewodem czarno-czerwonym w białe paski (notabene taka sama jak jeden z sondy) jest połączona z czarnym przewodem. Na końcu czarnego przewodu, swojego czasu była wtyczka umożliwiająca wpięcie w niego kabla czar-czer-biał. Czy to tak ma wyglądać? Bo mi to nie wygląda na oryginalne połaczenie. Czarny kabel idzie w wiązce z masą a drugi we wiązce do czujnika 3pinowego

    Mercedes W124 2.3 M102 KE-Jetr - Wysokie spalanie, błąd czujnika temperatury


    Co do lambdy: Jest oryginalna, tylko jedna. Wychodzą z niej trzy przewody: dwa białe i czarny. W pudełeczku na wtyczki, białe wchodzą w brązowy i czano-czerwony w białe ciapki a czarny wchodzi w gruby zielony, z tym, że ten zielony jest jakoś pokombinowany. Jakieś 3 cm za wtyczką gruby zielony kabel jest przecięty. Widać przez to, że w środku ma tak jakby drugi zielony kabelek, cieńszy który jest w miedzianym oplocie. Są tak jakby dwa kable w jednym. Ale połączony mam tylko ten środkowy, cieńki z tym czarnym z sondy. Ten oplot to jakiś ekran? Oba zielone idą do wtyczki z jednym bolcem.. Jak sprawdzić tą sonde?
    Mercedes W124 2.3 M102 KE-Jetr - Wysokie spalanie, błąd czujnika temperatury


    I zapomniałem dodać, błąd czujnika temperatury można także wymrygać diodą, miga 3 razy

    0 0