Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 zbyt niskie HP, za wysokie LP, po wymianie elementów

14 Sie 2013 20:19 3816 18
  • Poziom 15  
    Witam,
    Po wymianie zaworu rozprężnego, skraplacza i osuszacza, HP jest na granicy zielonego pola (trochę za niskie) natomiast LP jest za wysokie, powyżej normy. Wartości ciśnień niestety nie znam. Klimatyzacja chłodzi, ale słabo. Sprężarka chodzi cicho, wentylatory pracują. Przed wymianą w/w elementów parametry były ok, jedynie czynnik uciekał. W instalacji jest 720g czynnika, instalacja szczelna. Klimatyzacja manualna.
  • Poziom 16  
    Podaj ciśnienia oraz ile Ci oleju dolali a ile odzyskali. Te "nowe" częsci są fabrycznie nowe czy nowe używane??
  • Poziom 15  
    Oryginalny, nowy Nissens. Nie wiem ile odessali, dolali 10ml
  • Poziom 16  
    Odessali coś ze starym czynnikiem, później wraz z osuszaczem i skraplaczem wyrzucili Ci kolejną ilość oleju którą ciężko określić przez forum :) więc za dużo oleju w układzie raczej nie masz prędzej za mało.
    Jeżeli wykluczymy za dużo oleju i jesteś pewien że zawór rozprężny jest odpowiedni do tego modelu to pozostaje Ci się rozejrzeć za nową sprężarką.
  • Poziom 15  
    zawór dobrany po OE. Przed wymianą w/w elementów układ działał poprawnie więc raczej sprężarka nie umarłaby ot tak z dnia na dzień. Po drugim zrobieniu próżni na 10 min. odczyty były lepsze lecz nadal LP za wysokie.
  • Poziom 16  
    To zrób próżnie 30min 10 min to za mało ja robie min 20-30min
    Co do spręzarki i oleju to nie wiem ile wchodzi w układ ale po ściągnięciu czynnika wymianie skraplacza i osuszacza wydaje mi się że powinni dać 30-40ml.
    Poczekaj może ktoś inny coś podpowie ale dla mnie z powyższych danych kończy się spręzarka
    Podaj jeszcze dokładne HP i LP
    I oczywiście zakładam że te 720g to ilosc zalecana przez producenta bo mie mam teraz autodaty i nie wiem ile wchodzi.
  • Poziom 12  
    Po co był wymieniany zawór rozprężny?
    Z tego co opisujesz,wynika,że układ jest przytkany.Nie napisałeś z jakiego powodu był wymieniany skraplacz z powodu korozji czy braku wydajności?Jeśli skraplacz słabo odbierał ciepło,to mogła się przytrzeć sprężarka i teraz opiłki zatykają zawór rozprężny i masz wysokie ciśnienie z jednej,a za niskie z drugiej strony (zbyt duże dławienie na zaworze).Robienie próżni nawet przez 10h w Twoim przypadku nic nie zmieni.
  • Poziom 39  
    Po pierwsze - jakie tam jest naprawdę ciśnienie (bo "za wysokie" to żaden parametr), przy jakiej temperaturze mierzone i jak była ustawiona regulacja temperatury, nadmuchy i dmuchawa przy pomiarze.
  • Poziom 15  
    skraplacz był skorodowany, zawór rozpreżny wymieniany był z powodu nieszczelności na przyłączach. Wartości znać będę w poniedziałek dopiero, była połowa czerwonego pola. Klimatyzacja manualna, więc nie ma regulacji, dmuchawa na max, temp. otoczenia ok. 25*C
  • Poziom 12  
    Czy może widziałeś jak wyglądał olej,który był w układzie?
    Czy był czysty i klarowny?
  • Poziom 15  
    klarowny, zielony od kontrastu
  • Poziom 12  
    Może być przytkany zawór rozprężny.
    Sprawdź ciśnienia na wolnych obrotach i zobacz ich wartość przy dodawania gazu
    (dmuchawa na 2 bieg,włączony obieg wewnętrzny)
  • Poziom 15  
    robiłem taki test i LP rosło, po zmniejszeniu obrotów malało.

    A może tak ten zawór ma regulację? Zdjęcie bardzo podobnego do mojego, od czego jest ta śruba na imbus?
    Peugeot 306 zbyt niskie HP, za wysokie LP, po wymianie elementów
  • Poziom 12  
    Może o świadczyć o słabej wydajności sprężarki . Czyli przytarte tłoki sprężarki lub uszkodzony zawór wydajności w sprężarce(sprężarka chyba sd7v16)
  • Poziom 12  
    Tą śrubą reguluje się przepływ gazu.
    Jeśli masz stary zawór to dmuchnij w niego od strony tłocznej i porównaj z nowym.Jeśli nowy nie przepuszcza tzn.jest źle ustawiony.
  • Poziom 15  
    To może tu jest pies pogrzebany? Zawór został po prostu założony, nic w nim nie było regulowane. Jak już pisałem, przed wymianą 3 elementów klima miała prawidłowe wyniki.
  • Poziom 12  
    W tych sandenach zdarza się ,że pada zawór wydajności znajdujący się wewnątrz sprężarki
  • Poziom 15  
    Problem jak sam się pojawił, sam zniknął. Obstawiam, że nowy zawór rozprężny był zacięty i w miarę jazdy się rozruszał. Cały sezon klimatyzacja działała prawidłowo.