Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCIM Europe 2019
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zbudować Ładowarkę li-ion do hulajnogi elektrycznej ..

krzysiek3443 14 Sie 2013 21:56 2307 8
  • #1 14 Sie 2013 21:56
    krzysiek3443
    Poziom 15  

Witam,
    kupiłem 49 ogniw li ion zapłaciłem za nie sporo pieniędzy. Chciałbym zbudować ładowarkę i nie zbędne zabezpieczenia, aby ogniwa pośmigały jak najdłużej. Prosił bym o jakiś schemat sprawdzonej ładowarki i jakiegoś zabezpieczenia które nie pozwoliło by rozładować całkowicie akumulatorków. Bateria składa się z ogniw o pojemności 3,5Ah i napięciu 3,7V połączonych 13 ogniw szeregowo a takie co da napięcie 48,1V i takie 3 pakiety są połączone równolegle, co da pojemność 10,5 Ah. Nie mam doświadczenia w tego typu projektach, to moja pierwsza hulajnoga elektryczna. Przeglądając forum dowiedziałem się, że powinna być to ładowarka z balancerem i musi być zabezpieczenie aby nie rozładować akumulatorków poniżej 3V, chociaż mogę się mylić. Mile widziany jakiś prosty układ bez procesora, ponieważ nie mam programatora.

0 8
  • #2 14 Sie 2013 22:00
    markoz7874
    Poziom 31  

Skoro nie masz doświadczenia a na ogniwa wydałeś sporo pieniędzy, lepiej kup coś gotowego.
    Inaczej Twoje oszczędności odniosą odwrotny efekt od założonego.

0
  • #3 14 Sie 2013 22:09
    krzysiek3443
    Poziom 15  

Coś gotowego jest 10 razy droższe niż pojedyncze ogniwa Li ion to dość nowe ogniwa wiec są drogie. A poza tym nie wiadomo czy to kupione gotowe będzie dobre. chinszczyzne teraz wszędzie pakują. Jest napisane li ion a potem sie okazuję że to nawet nie lażało koło tego typu akumulatorków.

0
  • #5 14 Sie 2013 22:30
    krzysiek3443
    Poziom 15  

Dzięki za ciekawe linki. Robiłem robiłem np: wzmacniacze, zasilacze, i inne zabawki . . . jakieś pojecie o elektronice mam. O gotowca wiem ze będzie ciężko ale cos do niewielkich przeróbek by się przydało :D

0