Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 1998 2.5D - Silnik traci moc przy wyższych obrotach Ford Transit

15 Sie 2013 13:59 8835 5
  • Poziom 10  
    Witam,
    mój transit 2.5D 1998 doznał dziwnej przypadłośći, mianowicie niecałe pół roku temu wymieniany był silnik, stary miał przebieg pół miliona, ale już był tak zmęczony, że postanowiłem zakupić identyczny silnik, tylko z udokumentowanym przebiegiem ok. 126 tys. Osprzęt został przełożony ze starego silnika. Przechodząc do sedna sprawy, nowy silnik po 1 tys. km miał wymianę oleju, to już mamy za sobą, ale doskwiera mu to, iż często jak się go trochę "przykatuje" tj. pociągnie na wyższych obrotach, silnik traci moc i zaczyna dziwnie pracować tak jakby 1-2 cyle nie działały, jak się stanie na poboczu to wyraźnie nim szarpie, słychać dziwne stukanie i przy próbie dodania gazu silnik z początku ma zapaść mimo, że jest na jałowym, a przy przy próbie ruszenia gaśnie, albo rozpędzi się do 10km/h i więcej nie wyciśniesz. Po wyłączeniu silnika i próbie odpalania (bo normalnie na strzała pali) słychać, że nie może przez kilka obrotów załapać, potem jakoś łapie, ale trzeba chwile postać i go podgazować, albo potrzymać na wolnych, aż przestanie go dławić. Nie wiem co może być powodem? Silnik był wymieniany w serwisie obeznanym w tych sprawach, a nie gdzieś u kumpla w garażu - przy browarku, paliwo zawsze tankuje na Orlenie, gdzie mam świadomość, że naprawdę jest paliwo dobrej jakości. Silnik nie ma turbiny, więc to na pewno nie jej wina. Dziwi mnie to, iż dawniej silnik był dużo mocniejszy niż do tej pory, do 100 się max. rozpędza i to cudem, co może być przyczyną takich wachan mocy i tego iż silnik tak osłabł? Dodam, iż nie bierze oleju wszystko wydaje się w porządku, ale nie jest. Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 27  
    Czyli masz silnik na Boschu.
    Wątpię, by sam silnik mechanicznie był przyczyną tej przypadłości.
    Kilka możliwości tu widzę:
    - pompa wtryskowa uszkodzona,
    - nie dostaje paliwa, uszkodzona pompa podająca.

    Można spróbować zasilić pompę wtryskową bezpośrednio z dodatkowego baniaka - grawitacyjnie - z pominięciem filtra paliwa. Jeżeli nie pomoże - to obstawiam pompę wtryskową.

    Raczej nie EGR, bo nawet gdyby się blokował, to na wolnych obrotach byłoby ok.
    Sprawdź może jeszcze, czy kiedy są te objawy - po otwarciu wlewu paliwa nie zasysa powietrza.
  • Poziom 10  
    Szczerze to też mi sie wydawało, iż to pompa wtryskowa, ale nie miałem żadnej pewności, jutro chciałbym podwieźć tego złoma do serwisu, myślisz, że kazać im w ciemno wymienić pompę i sprawdzić ciśnienie przy dużych obrotach na starej?
  • Poziom 27  
    Najgorsze, że stan tej pompy (?) jest chwiejny.
    Jeżeli mają chłopaki stół do sprawdzenia pompy, to powinno coś wyjść przy pomiarze wydatku na różnych obrotach.
  • Poziom 19  
    A ja bym zaślepił ten EGR tak na próbę. Niektóre miały jeszcze przepustnicę na kolektorze dolotowym która była sprzężona cięgłem z dzwignią gazu na pompie wtryskowej i ta przepustnica sie czasami nie otwierała jak należy.
    Najgorsze jest to że osprzęt silnika ma spory przebieg wiec to może być pompa wtryskowa.
  • Poziom 27  
    cybkryst napisał:
    A ja bym zaślepił ten EGR tak na próbę. Niektóre miały jeszcze przepustnicę na kolektorze dolotowym która była sprzężona cięgłem z dzwignią gazu na pompie wtryskowej i ta przepustnica sie czasami nie otwierała jak należy.
    Przepustnica - sterowana od krzywki pedałem gazu - jest tylko po to, aby wytworzyć podciśnienie w kolektorze służące do sterowania gruchą EGR-a. W przypadku jej awarii - dół (wolne obroty i trochę wyższe tak do 1000) są całkowicie ok, silnik zdycha po dodaniu gazu.
    To samo z EGR-em.