Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda GX160 - Luz dźwigienek zaworowych, czy nie za duży?

15 Sie 2013 20:31 26025 15
  • Poziom 35  
    Witam.
    Mam silnik Hondy, bardzo ładnie odpala, wszystko ładnie, nawet ładnie trzymał obroty. Pytanie jest jednak inne, zdjąłem pokrywę zaworów i wydaje mi się, że dźwigienki zaworów mogą być zbyt luźne. Dodam, że stanu silnika nie znam, ale wiem, że pracował równo na niskich obrotach w tym stanie. Zdaje mi się jednak, że słyszę stuki zaworów, więc chciałbym zapytać, czy na pewno tak ma być.
    Poniżej załączam filmik, obrazujący w skrócie, w czym problem. Ogólnie zawory na filmie są w punkcie, w którym ustawia się luz zaworowy, więc nie są dociskane. Luz zresztą zaworów wydaje się być poprawny, ale nie sprawdzę tego bez zdjęcia wydechu.



    Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie wskazówki.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To pytanie to żart jakiś?!? Zabierasz się za silnik nie znając podstawowych nastaw? I nie dziwi cię to, że dźwigienki latają tak, że niemal wypadają? Nic dziwnego, że słyszysz zawory, bo tutaj albo olbrzymia regulacja, albo wymiana totalnie zużytego rozrządu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ture11 napisał:
    Luz zresztą zaworów wydaje się być poprawny, ale nie sprawdzę tego bez zdjęcia wydechu.

    Po co ściągać wydech do pomiaru luzu zaworowego w tym wypadku? I w innych zresztą też.
  • Poziom 35  
    Witam.
    Przyznaję, że temat to nie żart, luzy zaworowe w tym silniku cięzko jest sprawdzić, bo manewrowanie szczelinomierzem między gaźnikiem a wydechem jest nie takie proste. Mimo tego próbowałem sprawdzić, czy luzy wynoszą 0,20 i 0,15 no i by się zgadzało. Natomiast co do luzów bocznych dźwigienek, nie mam pojęcia, jak to ma wyglądać w takim silniku, wiem jak wygląda w maluchu czy polonezie, natomiast tu, nie mam pojęcia. Wydawało mi się, że tak nie powinno być, więc zapytałem tutaj.

    Może warto dodać, że po przesunięciu wału dźwigienki przylegają poprawnie i luz nie jest wyczuwalny... Ale na zluzowanych zaworach przyznaje, sam się przeraziłem...
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Błażej napisał:
    To pytanie to żart jakiś?!? Zabierasz się za silnik nie znając podstawowych nastaw? I nie dziwi cię to, że dźwigienki latają tak, że niemal wypadają? Nic dziwnego, że słyszysz zawory, bo tutaj albo olbrzymia regulacja, albo wymiana totalnie zużytego rozrządu.
    Luzik, jest luźno ale bez tragedii. Błażej, to lata niewiele mniej nawet poprawnie ustawione - taka budowa tego ustrojstwa. Luz bodaj 0,2 i 0,25mm.
  • Poziom 35  
    No dobrze, koledzy, to teraz mi powiedzcie, czy mam wymieniać, jak sądzę, wsporniki dźwigienek i dźwigienki, czy szukać czegoś w rozrządzie? Nie rozumiem zresztą, co ma rozrząd, gdy zawory są zluzowane?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Czy może w ogóle się z tym nie bawić? Silnik pracował bardzo ładnie i równo, z tymi luzami.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    A czego masz szukać i po co wymieniać? Sprawdź luzy i załóż dekiel z powrotem. Dźwigienki są osadzone na kulistych nakrętkach, więc latają na boki. Dopiero w momencie dociśnięcia popychaczem usztywniają się we właściwych pozycjach. Tyle.
    http://www.agregaty-czesci.pl/silnik-honda/111-sruba-regulacji-dzwigienki-zaworowej.html
    http://www.agregaty-czesci.pl/silnik-honda/112-dzwigienka-zaworowa-.html
  • Poziom 35  
    Dobrze, dziękuje Wam, sprawdzę te luzy, ale wydają mi się odpowiednie. Wolałbym jednak mieć możliwość włożyć szczelinomierz nie trzymając wszystkich kabli i rurek... Zresztą itak silnik do czyszczenia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Lata dużo mniej jak ustawione. Tam są wytrzepane gniazda w dźwigniach. I podejrzewam, że skończy się ich wymianą.
    Przecież masz dojście do zaworów.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    No dobrze, do znaku już doszedłem, dzięki innemu tematowi na elektrodzie, gdzie zresztą chyba kolega Rycho się wypowiadał :-). Co do dźwigienek, w zasadzie podejrzewam, że na nie czas, ale będę sprawdzał dalej, co jest źle i czy coś jest źle. Na pierwszy rzut oka, spoglądając na filmy z YouTube, luzy te są wiele mniejsze, no ale nie wiadomo, w jakiej pozycji był wał na filmie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeszcze jedno pytanie mam, przy okazji, czy w tym silniku dźwignia regulacji "gazu" ma wracać na sprężynie, czy pozostawać w ustalonej pozycji? Moja dźwignia chodzi bardzo ciężko, bo brudna, ale ma sprężyny, więc pewnie w zamyśle miała powracać... Dodam, że nie znam zastosowania silnika, nie wiem, w czym był użyty, czy w stopie, czy w agregacie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Nie, mam na myśli dźwignię użytkownika, tą którą reguluje się obroty, dźwignia wychodzi poza silnik, no i wiem, że w wersji ze sprzęgłem odśrodkowym raczej odbijała na sprężynie, a moja wersja nie ma sprzęgła i nie wiem, czy kiedyś miała... Nie znam pochodzenia silnika..
    Zresztą może mi się wydaje, może ona nie powinna wracać do pozycji wyjściowej?
  • Poziom 9  
    Witam. Temat jest trochę starawy ale nigdzie nie ma informacji na temat gx120, ustawienie zaworów pewnie to samo tylko gdzie ten znak, na kielichu jest trójkąt ale gdzie go ustawić nie wiem
  • Poziom 11  
    Poniżej ustawienia zaworów dla silników gx160, gx120, gx200 - są identyczne czyli 0,15 IN i 0,20 EX. Znak ma być do góry w osi z otworem śruby.
    Dla sprawdzenia można odkręcić świecę i czystym śrubokrętem sprawdzić czy tłok jest w górnym położeniu.
    Honda GX160 - Luz dźwigienek zaworowych, czy nie za duży?