Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf V 1.6 FSI - Problem z czujnikiem NOx i silnikiem/elektryką

Poczta561 15 Sie 2013 20:41 28839 14
  • #1 15 Sie 2013 20:41
    Poczta561
    Poziom 10  

    Witam,
    mam problem z moim Golfem V 1.6 FSI Sportline z 2003/2004 roku.

    Autko z Włoch, pełen serwis (historia sprawdzona w bazie VW), przebieg autentyk - 109 425 km (zrobiłem w 2 mies. ponad 1000 km).

    Problem ogólnie taki, że - pozwolę sobie zamieścić moją historie z innego forum:

    21 lip 2013
    Dziś wyjechałem autem i myślę "Przełączę kompa na średnie spalanie dzienne"... i stoję na światłach (200-250 metrów od garażu, silnik zimny był od dnia poprzedniego) i patrze jak spalanie rośnie...22 litry, później co kilka sekund o 0,2-0,3 litra na 100....aż światło się zmieniło na zielone i miałem 26-27 litrów.
    Myśle coś dużo ale może tak ma być, bo średnie dzienne z jazdy po mieście to ok. 6,9 l (noc, brak ruchu) - 7,8 (dziś, niedziela, ruch nieduży). Więc ogólnie spalanie przyzwoite - leję PB 98 na Orlenie - zawsze ta sama stacja w mieście, tankowałem tam poprzednie auto, Policja tam tankuje radiowozy (więc mają dobre paliwo).

    Zgasiłem auto od wyjazdu z garażu po ok.2 km (było z 80 stopni na wskaźniku i poszedłem na szybkie zakupy - góra 15 minut).
    Wróciłem, odpaliłem i...sk****n zgasł :/ (strasznie wnerwia mnie to auto; moja Corsa B mimo 203 tys.km nigdy mnie nie zawiodła, sprzedałem bo skorodowały podłużnice) - ale drugi raz odpaliłem, też jakby chciał zgasnąć ale dałem mu trochę gazu i było ok.
    Obroty nie falują (przed wymianą świec falowały - założyłem NGK ZFR6S-Q).

    Przejechałem później drogami miejskimi (70-80 km/h) z ok. 6 km i... kontrolka spalin :shock:

    Jak odpalę i gaśnie to równomiernie, ale szybko - zawsze jak jest silnik ciepły - nigdy na zimnym. Musi być zawsze okolice 90 st.na wskaźniku.


    Zmieniając świece zrobiłem fotki przepustnicy (wg mechanika nie wygląda jeszcze źle, ale trzeba przeczyścić, ale znowu On nie ma kompa by zrobić adaptację... ):

    VW Golf V 1.6 FSI - Problem z czujnikiem NOx i silnikiem/elektryką VW Golf V 1.6 FSI - Problem z czujnikiem NOx i silnikiem/elektryką VW Golf V 1.6 FSI - Problem z czujnikiem NOx i silnikiem/elektryką






    Nie mam kabelka, ale chyba sobie kupię...nie wyrobie na podłączanie po 90 zł (ostatnio NOx, jakiś błąd). Kiedyś tez gasł, ale wymieniłem akumulator i to samo (2 km po zmianie akumulatora, poprzedni miał już 9V i był bardzo stary... być może oryginalny z 2003 roku. Ładowanie mam w porządku. NIE MÓWILI ILE - powiedzieli tylko że OK.Świece - było ok do dziś (ze 2 tyg. temu).

    5 sie 2013
    około 80-85 km od wykasowania NOx (tydzień po mieście) i się zaświecił jak wjeżdżałem do garażu.. Późno już więc nie jechałem do mechanika (po 21)


    EDIT: P1033 (Czujnik NOx - sygnał za mały)- zawsze ten sam. Mechanik stawia na nieszczelność w układzie wydechowym (zaciąga powietrze)... Sonda druga głupieje ma na wolnych rezystancję 0,00 a po dodaniu gazu skacze z 0,00 na 2,00 (różne odczyty są) i ta w kółko...

    Dodatkowo pokazało: P1914 - czujnik ciśnienia wspomagania hamulca - sygnał niezrozumiały. Czemu ? auto jeździ normalnie, a jeszcze w czwartek nie było żadnego błędu. Miałem izolowane kabelki pod maską - na wysokości pokrywy plastikowej silnika, za nim - widać żółtą taśmę. Mechanik miesiąc temu przy wymianie świec mi powiedział, że to coś było ruszane, ale się nie dotykał.

    11 sie 2013
    Znowu zaświecił się check...

    Od wykasowania zrobiłem ok. 180-190 km (ostatnio trasa 155 km w jeden dzień, umiarkowanie 80-120km/h, klima prawie ciągle i drogi boczne 30km/h, średnie spalanie z kompa 7 litrów. Kiedyś bez klimy to 5,4 l/100 km, ale i bez tych bocznych dróg - czy 1,6 litra na 100 to nie za duża różnica ?).

    Pewnie ten sam błąd co ostatnio - przyjdzie kabel to napisze więcej.


    Zgasiłem pod garażem i zapaliłem i zgasł od razu. Jak odpaliłem drugi raz to dałem mu gazu lekko to nie zgasł. Wjechałem do garażu i obroty ok. 950, to myślę za dużo...i przegazowałem do ok. 3-3,5 tys. obrotów i po puszczeniu gazu spadło na 700. Silnik wiadomo, rozgrzany 90 stopni po przejechaniu 12 km.

    Wszystko się dzieje, gdy przekroczę w czasie jazdy 3 - 3,5 tys. obrotów... W dodatku w garażu dziś (gdy przypiłowałem) śmierdziało zgniłymi jajkami ze spalin - lekko, ale po prostu jestem wyczulony na zapachy :lol: Ewidentnie spaliny bo czuć było za autem, w komorze silnika zero zapachu. Zapach delikatny ale czuć.

    Coś myślę, że to wszystko to wina brudnej przepustnicy, brudnego dolotu, i może mam małą dziurkę w wydechu (gdzieś przed drugim katalizatorem)... Jeszcze nic nie sprawdzałem



    LOG:

    Wrzucam swój log, kabel mi z e-service przyszedł,

    Miałem przebieg 109 397 a vcds pokazuje 109 390, tak ma być ?


    • Thursday,15,August,2013,10:18:45:10074
      VCDS Version: Beta 11.3.0
      Data version: 20110801



      --------------------------------------------------------------------------------
      --------------------------------------------------------------------------------


      Chassis Type: 1K0
      Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72

      VIN: WVWZZZ1KZ4W0**** Mileage: 109390km/67971miles

      00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
      01-Engine -- Status: Malfunction 0010
      03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
      08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
      09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
      15-Airbags -- Status: OK 0000
      16-Steering wheel -- Status: OK 0000
      17-Instruments -- Status: OK 0000
      19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
      25-Immobilizer -- Status: OK 0000
      42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
      44-Steering Assist -- Status: OK 0000
      46-Central Conv. -- Status: OK 0000
      52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
      56-Radio -- Status: Malfunction 0010
      62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
      72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 01: Engine Labels: 03C-906-056-BAG.lbl
      Part No SW: 03C 997 056 M HW: Hardware No
      Component: MED9.5.10 00 9265
      Revision: 00000000 Serial number: VWZ7Z0C8715883
      Coding: 0000072
      Shop #: WSC 01722 264 93767
      VCID: 37792FEF3A69

      3 Faults Found:
      17441 - Sensor for NOx (G295): Signal too Low
      P1033 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
      18321 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294): Short to Ground
      P1913 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
      18322 - Pressure Sensor for Brake Boost (G294): Implausible Signal
      P1914 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
      Readiness: 0000 0001

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
      Part No: 1K0 907 379 K
      Component: ESP FRONT MK60 0103
      Coding: 0019074
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 3A7F36DB097B

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
      Part No: 1K0 907 044 BD
      Component: ClimatronicPQ35 090 0808
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 6ADFC69B395B

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
      Part No SW: 1K0 937 049 L HW: 1K0 937 049 L*
      Component: Bordnetz-SG 1.0 H29 0701
      Revision: 00029000 Serial number: 00000000315705
      Coding: 018D0F0600041800001400001400000000
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 387B2CD33777

      Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 A
      Component: Wischer VW350 011 0301
      Coding: 00065493
      Shop #: WSC 00000

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
      Part No SW: 1K0 909 605 A HW: 1K0 909 605 A
      Component: 0L AIRBAG VW8 022 0500
      Revision: 04022000 Serial number: 0033FD05PRCH
      Coding: 0012364
      Shop #: WSC 01371 785 00200
      VCID: 2A5F069BF9DB

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
      Part No SW: 1K0 953 549 A HW: 1K0 953 549 A
      Component: Lenksäulenmodul 012 0030
      Coding: 0000012
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
      Part No: 1K0 920 860 K
      Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 3350
      Coding: 0003101
      Shop #: WSC 00011 888 96745
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
      Part No SW: 1K0 907 530 C HW: 1K0 907 951
      Component: Gateway H08 0080
      Revision: 08 Serial number: 2100103B08C9AD
      Coding: 3D3F0340070002
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 2759FFAFEAC9

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
      Part No: 1K0 920 860 K
      Component: IMMO 3350
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX2.lbl
      Part No: 1K0 959 701 L
      Component: Tuer-SG 024 2467
      Coding: 0000182
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 37792FEF3A69

      2 Faults Found:
      01044 - Control Module Incorrectly Coded
      005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
      00131 - Outside Door Handle Illumination/mirror Light Driver Side
      012 - Electrical Fault in Circuit

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
      Part No: 1K1 909 144 E
      Component: EPS_ZFLS Kl.1 1202
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 2D550D87C835

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
      Part No: 1K0 959 433 C
      Component: KSG 0545
      Coding: 00E802087F2D8404084F0100
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN1.lbl
      Part No: 1K0 959 702 E
      Component: Tuersteuergeraet 09 0115
      Coding: 0000052
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 316D11F7D40D

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
      Part No: 1K0 035 186 G
      Component: Radio BNO 0013
      Coding: 0040400
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 2A5F069BF9DB

      2 Faults Found:
      00874 - Treble Speaker Front Left (R20)
      011 - Open Circuit
      00870 - Bass Speaker Front Left (R21)
      011 - Open Circuit

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN1.lbl
      Part No: 1K0 959 703 C
      Component: Tuersteuergeraet 05 0108
      Coding: 0000016
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN1.lbl
      Part No: 1K0 959 704 C
      Component: Tuersteuergeraet 05 0108
      Coding: 0000016
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 316D11F7D40D

      No fault code found.

      End ---------------------------------------------------------------------
      Thursday,15,August,2013,10:24:16:10074
      VCDS Version: Beta 11.3.0
      Data version: 20110801


      Chassis Type: 1K0
      Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72

      VIN: WVWZZZ1KZ4W044051 Mileage: 109390km/67971miles

      00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
      01-Engine -- Status: Malfunction 0010
      03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
      08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
      09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
      15-Airbags -- Status: OK 0000
      16-Steering wheel -- Status: OK 0000
      17-Instruments -- Status: OK 0000
      19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
      25-Immobilizer -- Status: OK 0000
      42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
      44-Steering Assist -- Status: OK 0000
      46-Central Conv. -- Status: OK 0000
      52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
      56-Radio -- Status: Malfunction 0010
      62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
      72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 01: Engine Labels: 03C-906-056-BAG.lbl
      Part No SW: 03C 997 056 M HW: Hardware No
      Component: MED9.5.10 00 9265
      Revision: 00000000 Serial number: VWZ7Z0C8715883
      Coding: 0000072
      Shop #: WSC 01722 264 93767
      VCID: 37792FEF3A69

      No fault code found.
      Readiness: 1110 0101

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
      Part No: 1K0 907 379 K
      Component: ESP FRONT MK60 0103
      Coding: 0019074
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 3A7F36DB097B

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
      Part No: 1K0 907 044 BD
      Component: ClimatronicPQ35 090 0808
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 6ADFC69B395B

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
      Part No SW: 1K0 937 049 L HW: 1K0 937 049 L*
      Component: Bordnetz-SG 1.0 H29 0701
      Revision: 00029000 Serial number: 00000000315705
      Coding: 018D0F0600041800001400001400000000
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 387B2CD33777

      Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 A
      Component: Wischer VW350 011 0301
      Coding: 00065493
      Shop #: WSC 00000

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
      Part No SW: 1K0 909 605 A HW: 1K0 909 605 A
      Component: 0L AIRBAG VW8 022 0500
      Revision: 04022000 Serial number: 0033FD05PRCH
      Coding: 0012364
      Shop #: WSC 01371 785 00200
      VCID: 2A5F069BF9DB

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
      Part No SW: 1K0 953 549 A HW: 1K0 953 549 A
      Component: Lenksäulenmodul 012 0030
      Coding: 0000012
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
      Part No: 1K0 920 860 K
      Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 3350
      Coding: 0003101
      Shop #: WSC 00011 888 96745
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
      Part No SW: 1K0 907 530 C HW: 1K0 907 951
      Component: Gateway H08 0080
      Revision: 08 Serial number: 2100103B08C9AD
      Coding: 3D3F0340070002
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 2759FFAFEAC9

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 25: Immobilizer Labels: 1K0-920-xxx-25.lbl
      Part No: 1K0 920 860 K
      Component: IMMO 3350
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX2.lbl
      Part No: 1K0 959 701 L
      Component: Tuer-SG 024 2467
      Coding: 0000182
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 37792FEF3A69

      1 Fault Found:
      01044 - Control Module Incorrectly Coded
      005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
      Part No: 1K1 909 144 E
      Component: EPS_ZFLS Kl.1 1202
      Shop #: WSC 00000 000 00000
      VCID: 2D550D87C835

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
      Part No: 1K0 959 433 C
      Component: KSG 0545
      Coding: 00E802087F2D8404084F0100
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN1.lbl
      Part No: 1K0 959 702 E
      Component: Tuersteuergeraet 09 0115
      Coding: 0000052
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 316D11F7D40D

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
      Part No: 1K0 035 186 G
      Component: Radio BNO 0013
      Coding: 0040400
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 2A5F069BF9DB

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN1.lbl
      Part No: 1K0 959 703 C
      Component: Tuersteuergeraet 05 0108
      Coding: 0000016
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 306B14F3DF07

      No fault code found.

      -------------------------------------------------------------------------------
      Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN1.lbl
      Part No: 1K0 959 704 C
      Component: Tuersteuergeraet 05 0108
      Coding: 0000016
      Shop #: WSC 01392 785 00200
      VCID: 316D11F7D40D

      No fault code found.

      End ---------------------------------------------------------------------


    Męczy mnie ten NOx, ostatnio doszedł czujnik ciśnienia hamulców - mam zaizolowany kabel koło pokrywy silnika, podobno to to ? Auto jeździ normalnie, pali na trasie 6-7 litrów (zależnie czy klima i czy depcze), miasto ok.6,6 (noc) - 7,8 l/100.

    Edit: po przejechaniu ok 25 km (spalanie z kompa 7,5 litra w mieście) sprawdziłem ELMem 327 BT czy coś "oczekuje" - pisze tak: P2202 (oczekujący DTC) NOx sensor Circuit Low Input (Bank 1).

    Sprawa nr 2 - myślę na wolnych w garażu (po wjeździe, silnik miał 80 stopni - tak pokazało w ELMie) przy gazuję go i... jak wziełem na ok. 3 tys obrotów i puściłem nogę z gazu to bywały momenty, iż silnik jakby gasł (paliła się na ułamek sekundy kontrolka akumulatora) i od razu jakby załapywał... Obroty falowały delikatnie. Świece mam nowe, aku nowy, co to może być ? Może to jest problem tego NOxa? Czasem gaśnie po rozgrzaniu na wolnych obrotach (jak odpalam na gorącym lub przy skrzyżowaniu).


    Mam dostęp do VCDSa, co sprawdzić i w jaki sposób ?
    Co to może być ?

    1 14
  • #2 15 Sie 2013 23:06
    autoas
    Poziom 42  

    Tak czytam ten "pamiętnik" i stwierdzam, że nie stać cię na takie auto, a na serwisowanie porządne, to już wcale, a normalnie to auto się powinno regularnie oddawać do warsztatu...


    To co napisałem to taka aluzja....miałem na myśli, że się nie znasz, twoja diagnoza nie gwarantuje prawidłowej interpretacji błędów i problemów, zamiast wydawać kasę na "czytanie" błędów i kupowanie "kabelków" to miałbyś już auto naprawione...

    0
  • #3 15 Sie 2013 23:59
    cobraa
    Poziom 27  

    Domorosły mechanior z kabelkiem nam rośnie :)

    1
  • #4 16 Sie 2013 01:08
    coperfild
    Poziom 33  

    Widzę że prowadzisz dziennik pokładowy , ale tak na poważnie to masz chyba nieszczelny ten zaworek na rurze do filtra powietrza , na niego wchodzi taki wężyk z przepustnicy.

    0
  • #5 16 Sie 2013 08:02
    Poczta561
    Poziom 10  

    coperfild napisał:
    Widzę że prowadzisz dziennik pokładowy , ale tak na poważnie to masz chyba nieszczelny ten zaworek na rurze do filtra powietrza , na niego wchodzi taki wężyk z przepustnicy.


    Nie wiem czy dobrze myślę. Możesz kolego zaznaczyć na zdjęciu - jeśli widać?

    Jakie są objawy nieszczelności tego zaworku?

    0
  • #6 16 Sie 2013 10:25
    coperfild
    Poziom 33  

    na zdjęciu nie widać , do tej rury od filtra leci taki krótki cienki wężyk , zaślep go na próbę , objawy to nierówne obroty , czasem gaśnie albo zostają na 1.5 tyś.

    0
  • #7 16 Sie 2013 13:03
    Poczta561
    Poziom 10  

    Tak wiem który, od pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza tej nad silnikiem...


    W jaki sposób go zaślepić (korek, guma) ? Obie strony czy od którejś (układ zamknięty zostawić czy otwarty jak zaślepię którąś stronę) ?


    Zaślepić go na stałe i pojeździć, czy tylko prze gazować w garażu na jałowych ?

    0
  • #8 16 Sie 2013 22:39
    coperfild
    Poziom 33  

    czym ? - śrubką
    jak ? - z obu stron
    co ? - to zrób zdjęcie tego co chcesz zaślepić

    0
  • #9 17 Sie 2013 11:21
    Poczta561
    Poziom 10  

    coperfild napisał:

    co ? - to zrób zdjęcie tego co chcesz zaślepić


    Krótki gumowy wężyk idący od pokrywy zaworów do pokrywy silnika (w niej jest filtr powietrza od spodu, oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego).

    Pokrywa wygląda tak: (zdjęcie poglądowe)
    VW Golf V 1.6 FSI - Problem z czujnikiem NOx i silnikiem/elektryką VW Golf V 1.6 FSI - Problem z czujnikiem NOx i silnikiem/elektryką

    tu gdzie zaznaczyłem wychodzi kabelek z czujnika temperatury i wchodzi jakby odpowietrzenie pokrywy zaworów.

    Czy to to ?
    Jak to zatkać - śrubka i mam tak jeździć ? Jak ma reagować na zatkanie silnik ?


    Aha i brakuje u mnie conajmniej jednej gumki (mocowania) - takie okrągłe na filtrem powietrza na drugim zdjęciu (nie da sie kupić nawet w ASO...) - by nie dolegała pokrywa do końca i zaciągało lewe powietrze ?


    EDIT: Tutaj widać wszystkie kabelki - widać nawet rurkę gdzie idzie:
    VW Golf V 1.6 FSI - Problem z czujnikiem NOx i silnikiem/elektryką

    -1
  • #10 17 Sie 2013 22:07
    p1212
    Poziom 13  

    jutro zdejme pokrywe zobaczę to ci odpisze

    1
  • #11 17 Sie 2013 22:10
    Poczta561
    Poziom 10  

    p1212 napisał:
    jutro zdejme pokrywe zobaczę to ci odpisze


    To czekam ;)

    1
  • #12 17 Sie 2013 22:14
    p1212
    Poziom 13  

    trudny motor ... jakbym nie miał vcds to bym go nie rozpykał... ale jak jest sprawny, majstersztyk kultury pracy

    0
  • #13 19 Sie 2013 19:27
    Poczta561
    Poziom 10  

    p1212 napisał:
    trudny motor ... jakbym nie miał vcds to bym go nie rozpykał... ale jak jest sprawny, majstersztyk kultury pracy


    U mnie jakby czasem głośniej chodziły wtryskiwacze.

    Jestem przed czyszczeniem (na wszelki wypadek) - dolotu i wtryskiwaczy urządzeniem Liqui Moly - Jet Clean Tronic i wymianą filtra paliwa. Myślę, że wtryski się uciszą (innym pomogło). No i ten Oil Catch z innego tematu (zapobiegawczo) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2630536.html

    Może mnie jakoś nakierujesz, widać masz doświadczenie z tym motorem ;) Co robić, co sprawdzać w VCDS ? Screeny dawałbym na forum, wraz z Twoim rozwiązaniem problemu, służyłby przyszłym pokoleniom użytkowników i mechaników :)

    1
  • #14 27 Wrz 2013 04:19
    Andrz3j
    Poziom 12  

    I co udało się rozwiązać problem z NOX?

    0
  • #15 12 Paź 2013 22:06
    Poczta561
    Poziom 10  

    Andrz3j napisał:
    I co udało się rozwiązać problem z NOX?


    Miałem dziurę w wydechu - już zaklejona (łączenie rur za katalizatorem nr 2 - tam gdzie sonda) - poprawa - CHECK teraz zaświeca sie nie po 80-100 km a po około 200 km.

    Płukania nie robiłem jeszcze.

    -2