Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 2 Wentylator chłodnicy

16 Sie 2013 12:39 10632 14
  • Poziom 6  
    Witam, od pewnego czasu mam problem z wentylatorem chłodnicy, standardowo wentylator powinien się załączyć gdy silnik osiągnie 90 stopni, lecz niestety się nie załącza. Na innym forum przeczytałem, że gdy odłączymy kostkę od czujnika temperatury i na włączonym zapłonie wentylator zacznie działać to czujnik jest dobry. Tak jest, ale to nie rozwiązuje problemu, że wentylator nadal nie załącza się normalnie gdy powinień. Dodam, że gdy na odpalonym silniku kostka od czujnika jest odczepiona to wiatrak chodzi, ale nagle temperatura silnika wskazuje 0 i po chwili zaczyna się świecić kontrolka immobilizer/a.


    Jakieś pomysły?
  • Poziom 31  
    opel_astra2 napisał:
    standardowo wentylator powinien się załączyć gdy silnik osiągnie 90 stopni

    Czyli w trasie powinien pracować cały czas. Poczytaj książki na temat działania układu chłodzenia w samochodach i potem wróć tutaj.
  • Poziom 6  
    y w trasie? Nie, nigdy cały czas w trasie nie był właczony, tylko jak łapał odpowiednią temperaturę w tym przypadku 90 stopni to dopiero się uruchamiał.
  • Poziom 30  
    Nie masz żadnego problemu z wentylatorem.
    Czy temperaturę mierzyłeś miernikiem? czy też ten wskaźnik na desce?
  • Poziom 6  
    Raczej tu jest wszystko ok, może jakiś błędy, może go podpiąć pod komputer i zobaczyć ?
  • Poziom 31  
    Nie, jak masz na zegarze 90 stopni to wentylator nie musi pracować, załącza się on od 97 stopni wg książki ( +/- 2 st ) i tyle. Temperaturę sprawdzasz termometrem w zbiorniczku. W trasie podczas jazdy też masz 90 stopni więc wg Twoich śmiesznych teorii powinien on pracować.
    Temperatura wrzenia w układzie chłodzenia jest wyższa od 100 stopni nawet w przypadku wody, gdyż występuje tam wyższe ciśnienie. Więc jeszcze raz Ci napiszę, abyś poczytał sobie książki o układach chłodzenia w samochodach.
  • Poziom 43  
    opel_astra2 napisał:
    może go podpiąć pod komputer i zobaczyć ?

    Tego nikt Ci nie zabroni.
    Szukasz sobie problemów, standardowo to prawidłowa/optymalna temperatura pracy silnika wynosi 90*C, po co wentylator ma się włączać i ją zbijać, co, nadążasz teraz???
  • Poziom 6  
    90 stopni to moze sobie mieć, chodzi mi gdy silnik przekroczy 100 stopni to powinień się załączyć prawda? A sie nie załącza.
  • Poziom 30  
    Jakim miernikiem mierzyłeś temperaturę?
    Wskaźnik na desce?
    Czy silnik Pb, czy D?
  • Poziom 6  
    wskaźnik na desce, silnik Pb
  • Poziom 30  
    To jest tylko wskaźnik, (5-8)% błędu pomiaru.
    Czy cała chłodnica robi się gorąca, czyli czy termostat włącza duży obieg?
  • Poziom 31  
    Termometrem to sprawdź a nie wskaźnikiem... Ludzie kiedy wy zaczniecie myśleć?
  • Poziom 8  
    Ponawiam temat :) Otóż mam Astre 1,6 8V i tez mi się wentylator nie włącza. Jeżdżę dużo po mieście i rozworze towar i kiedyś wentylator działał, bo było słychać, a teraz to jest tak, że jak odpalę i ujadę kawałek to temperatura rośnie do 90 stopni potem nagle od 90 zaczyna maleć i w trasie utrzymuje się w okolicy 90 stopni ale jak staje gdzieś w korku to temperatura rośnie i ostatnio dobiła do 100 i musiałam zjechać na bok bo wentylator się nie włączył i odczekać aż ochłonie... Teraz przy tych upałach mały korek i zagotuje auto...
    Moim zdaniem termostat jest ok ale wiatrak się nie włącza... Co to może być?
  • Poziom 8  
    Dzięki :) po przejrzeniu wielu forów i tematu wiem chyba już wszystko o chłodnicy, klimie i wentylatorach :D

    Ale u mnie okazuje się, że to prawdopodobnie czujnik termiczny wentylatora chłodnicy - włącznik, wkręcony do chłodnicy po prawej stronie i podpinany do wtyczki :) Teraz tylko muszę to kupić, wymienić i zobaczyć czy to faktycznie było to :)

    Jak zacznie działać to napiszę, żeby potwierdzić :)

    Ale dzięki za tak obszerne objaśnienie jak to działa ;) "Babie za kierownicą" na bank to się przyda :)