Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 100 2,6 V6 ABC - Nie odpala po wypięciu kabla zapłonowego

17 Sie 2013 07:38 4098 21
  • Poziom 12  
    Witam.
    Wczorajszego dnia wymieniłem w samochodzie:
    filtr paliwa, oleju, powietrza, czujnik temp, olej, świece NGK.
    Po odpaleniu samochód chodził bez problemu. Gdy naprawiałem wydech w trakcie pracy silnika na LPG, mój mechanik odpiął kabel zapłonowy od cewki (w celu sprawdzenia "czegoś"). Samochód zgasł. W tym momencie zaczęły sie problemy. Samochód nie chce palić na benzynie. Na gaz się nie przełączy, bo to sekwencja BRC.

    Więc:
    odpiąłem klemy z akumulatora i zwarłem klemy na ponad 30 minut. Brak poprawy.
    Ostatkiem nadziei bardzo szybko przekręcałem kluczyk uruchamiając zapłon. Po czym zapaliłem auto. Działał na benzynie i na gazie tak jak przed usterką. Po zgaszeniu samochodu dalej ten sam problem. Co to może być? Może coś się wiesza? Cewka zapłonowa?

    P.S Szybkie kręcenie rozrusznikiem działa. Samochód pali.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    Czemu mechanika nie pociagniesz do odpowiedzialnosci?
  • Poziom 12  
    Bo to brat. Pomaga za free. Dużo pomógł.
  • Poziom 12  
    Paliwo jest na 100%. Iskra jest skoro pali po paru próbach odpalenia. Dzis przyjedzie elektromechanik z komputerem. Zobaczymy co pokaże.
  • Poziom 42  
    Kolmax1992 napisał:
    Dzis przyjedzie elektromechanik z komputerem

    Czyli przyjedzie trzeci "grzebajło" skoro w ogóle chce z komputerem przyjechać, ...bez urazy ale do takiej "setki" wystarczy probówka i miernik i wiedza i może książka typu "SAM NAPRAWIAM..."
    Sprawdzić konsekwentnie czego brakuje jak nie chce odpalić i tak się zastanawiam o jakim kablu zapłonowym piszesz w przypadku tego silnika...
  • Poziom 12  
    O kablu numer 4 który idzie do świecy. Kable sprawdzone miernikiem.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    kolego krytykujesz tzw grzebajłe z komputerem Dla twojej wiadomosci ksiazki do tego modelu auta sa w jezyku niemieckim czeskim i rosyjskim a pl nie wiec lepiej sie podpiac i czytac po polsku
  • Poziom 31  
    To skoro z bratem mechanikiem i kolegą od komputera jesteście mądrzejsi to po co pytasz amatorów na tym forum? W tym Twoim audi nie ma nic co trzeba diagnozowac komputerem.
    Tylu was speców a żaden obcego języka nie zna. Postawienie diagnozy moim zdaniem to 30 minut patrzenia pod maskę, ale wg Ciebie paliwo jest i iskra jest bo po paru próbach opala to... nie ma sensu Tobie pomagać bo w końcu jak na początku nie opala to czegoś mu brakuje.
    Napisz co komputer za błędy wywalil.
  • Poziom 12  
    Brak odczytu z czujnika Halla.



    Rozebrałem moduł zapłonowy. Okazało się, że jest uszkodzony. Dwa druciki zostały upalone. Dziś jadę po używkę. Dam znać co i jak.


    Po zmianie modułu to samo. Brak iskry.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tam jest jeden hall, czujnik wałka i wału.
    Brak sygnału z halla i od razu wymiana czujnika - może by tak kolega sprawdził ciągłość przewodów.
    Chyba że nie ten czujnik wymieniamy.
  • Poziom 22  
    a świece jak wyglądaja ? sprawdzałeś chociaż ?
  • Poziom 12  
    Świece nówki NGK. Co do halla ponoć każde auto z hallem pokazuje ten błąd oczywiście w czasie postoju bo przecież koło nie pracuje.


    Przewody sprawdzone miernikiem. Sprawdzona cewka, działa daje iskry.
    Dziś dowiem się czegoś nowego od mojego elektromechanika.
  • Poziom 37  
    Kolmax1992 napisał:
    wiec lepiej sie podpiac i czytac po polsku

    I działać po polsku. I to jest istota sprawy: podpięcie, czy w ogóle - działanie "po polsku"...
    I nie zważając na 3.1.11 regulaminu, nie mogłem się powstrzymać :sm9:
  • Poziom 42  
    Kolmax1992 napisał:
    Dziś jadę po używkę. Dam znać co i jak
    Kolmax1992 napisał:
    Po zmianie modułu to samo. Brak iskry.

    Więc dalej pewności nie ma i brak konkretnej diagnozy...
  • Poziom 22  
    jeszcze raz Ty spawałeś tłumik na odpalonym silniku ?
  • Poziom 37  
    Kolmax1992 napisał:
    Gdy naprawiałem wydech w trakcie pracy silnika

    Czytałem, ale w spawanie to nie wierzę - chyba była to tylko poprawa zawieszek :wink:
  • Poziom 31  
    Nie no może odpalił bo chciał sprawdzić po naprawie a znajomy "mechanik" chciał zobaczyć co się stanie jak zrobi "to to i to"
  • Poziom 12  
    Reperowałem nie na odpalonym. Zgaszony. Jeszcze ci powiem, że nawet ściągłem obie klemy. Okazało się że sterownik silnika jest przegnity w połowie (zielony nalot). Prawdopodobnie coś kapało z klimy i teraz to wyszło. Dam wam znać czy auto pali.
  • Poziom 12  
    Znaleziona następna usterka. Zły czujnik halla. Samochód zaczął palic na okolo 1,5 sek po czym gaśnie. Brak sygnału z halla. + i - jest. Hall zakupiony oryginał. Dziś sprawdzam.

    Okazało się ze tez czujnik połozenia wału jest zły.
    Dopiero po tych zabiegach auto pali ale gaśnie jeśli przekroczy się wartość 3 tys obrotów. Gaz nie reaguje, po przełączeniu dławi go i gaśnie.
  • Poziom 12  
    Piszę ostatni post. Moze któraś osoba też bedzie miała podobny problem. Jeśli wymianiłeś te rzeczy co ja:
    kable zaplonowe, swiece, modul zaplonowy, komputer sterujacy, czujnik halla, czujnik polozenia wału, czujnik temperatury, filtry paliwa oleju, olej.

    i twoje auto nie chce jechać.
    Zobacz czy ktoś nie dorobił ręcznie jakiegoś przekaźnika tak jak w moim przypadku. Do elektromagnesu gazu był dorobiony przekaźnik który zmniejszał napięcie na pompce paliwa. Dlatego auto nie wskakiwało powyżej 3 tysięcy. Do tego trzeba sprawdzić sondy czy są dobre i czy maja dobre połączenie z kostkami. Gdy silnik był ciepły szarpało gasło cudowało. Okazało się ze kostka od sondy była odpięta.
    Pozdrawiam