Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

IVECO DAILY 3,0 HPT - Po wymianie turbiny dymi na niebiesko

Rzexxnik 17 Aug 2013 14:32 7920 19
  • #1
    Rzexxnik
    Level 16  
    Witam. A więc problem dotyczy IVECO DAILY 3.0 HPT 2006 rok. Przed wymontowaniem turbiny auto było trochę słabe i słychać było, że turbina aż grzechocze. Więc wymontowaliśmy turbinę i daliśmy do regeneracji. Po powrocie z regeneracji turbina została ponownie zamontowana. Po odpaleniu auta i przejechaniu się auto było bardzo ale to bardzo słabe i powyżej 3 tysięcy obrotów szarpie i prycha oraz mocno dymi jasnym kolorom raczej niebieskim. Czy przyczyną może być zła regeneracja turbiny? Przed wyjęciem turbiny auto nie dymiło ani nie szarpało. Numer turbiny to 504205349
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Czy interkoler jest opróżniony z oleju?
    Nową torbinę trzeba zalać kanał olejem, może już jest uwalona.
    Dym niebieskawy, to olej.
  • #3
    Rzexxnik
    Level 16  
    Intercooler był suchy, nie miał oleju. A czy może być zbyt gęsty olej?
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Nie zaleca się lac oleju do dyfra do silnika.
    Co to znaczy za gęsty jakie ma oznaczenie?
  • #5
    Rzexxnik
    Level 16  
    Mobil delvac 15W40 czyli mineralny
  • #7
    Rzexxnik
    Level 16  
    Nie wydaje Ci się tak na chłopski rozum, że jeśli przed wymontowaniem turbiny auto zachowywało sie normalnie tzn. nie kopciło nie szarpało to i po jej wymianie nie powinno? Czy przypadkiem w tej turbinie czegoś nie sknocono. Chłodzona jest wodą.
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Rozkręć trochę i sprawdź czy są większe ilości oleju w kolektorze ssącym.
    Mogli żle złożyć uszczelnienia wałka, albo ty je uszkodziłes, bo nie podlałeś oleju do kanału smarnego, a gdy zapaliłeś motor i dałeś pytąga, turbina kręci sie do 100000/min. więc opcje są różne jak widzisz, a nick masz jaki masz : rzeźnik :D
  • #9
    Rzexxnik
    Level 16  
    No nick jest jaki jest hehe... ale po założeniu turbiny auto chwile sobie popyrkało zanim wyjechalismy na test. No dobra czyli wyjmuje turbine i raz jeszcze daję ją do sprawdzenia.
  • #10
    skorp
    IVECO Trucks specialist
    A co z błędami, zapala się EDC lub OBD(ŻÓŁTY SILNIK)?Do tych silników nie leje się olejów mineralnych, minimum 10W40
  • #11
    Rzexxnik
    Level 16  
    Błędów nie ma, żadnych żółtych silników. To auto ma juz amputowany filtr cząstek stalych , mam pojejrzenie, że może i ktoś coś namieszał, że i kontrolki się nie wyświetlają.
  • #12
    Rzexxnik
    Level 16  
    Turbina założona kolejna i nadal to samo, biały dym i nie ma mocy.
  • #14
    Rzexxnik
    Level 16  
    No właśnie nie widać oleju. Zastanawiam się nad wtryskami.
  • #15
    kwantor
    Level 38  
    Wtryski na rozgrzanym będą dawać czarności.
  • #16
    Rzexxnik
    Level 16  
    Jak jest rozgrzany to troszkę jest lepiej, ale minimalnie, ale też wali dymem na biało.
  • #17
    kwantor
    Level 38  
    Musisz określić co to jest. Może sprawdź w jakim tempie ubywa oleju na bagnecie.
    Całkiem możliwe, że jest przyczyna w zasilaniu paliwem- totalnie późny kąt wtrysku, lub inny problem wtryskiwacza itp.
    Przyłóż rękę do wydechu, czy nie czuć jakiegoś asymetrycznego pulsowania.
    Cudów nie ma, na koniec zmierz ciśnienie w cylindrach.
  • #18
    Rzexxnik
    Level 16  
    Koledzy właśnie problem rozwiązałem. Więc założyłem turbinę nową za 4200zł i jest idealnie.
  • #20
    kwantor
    Level 38  
    melas wrote:
    turbinę dałeś do rzeźni

    A wałek założyli od maszynki do mielenia mięsa..