Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda 954 - Pali regulator napięcia

Jarko1988 17 Sie 2013 20:43 2667 13
  • #1 17 Sie 2013 20:43
    Jarko1988
    Poziom 9  

    Problem polega na tym, że po podłączeniu nowego regulatora motor przez jakiś czas ma ładowanie, ciężko stwierdzić jak długo. Ostatnio był około 3 dni, dzisiaj założyłem nowy i pochodził 30 min, na postoju i około 20 min, w trasie i po ładowaniu. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora, bo były już ponadpalane. Między alternatorem a regulatorem jest kostka i kable wychodzące z regulatora są troszkę, moim zdaniem "cieńkie", przez co się chyba grzeją, w sumie regulatora nie da się dotknąć od gorąca. Mierzyłem napięcie miedzy fazami i jest prawie, że idealne różnica około 1V także według serw.. Co może być przyczyną tego, że non stop regulatory? Wszystko zaczęło się od tego, jak kiedyś się spaliły styki w kostce miedzy alternatorem a regulatorem.

    0 13
  • #2 18 Sie 2013 20:38
    Staszek49
    Poziom 34  

    Ja szukałbym zwarć w kostkach i w łączących je przewodach. Sprawdziłbym też poprawność połączeń tj. wg kolorów kabli i schematu.

    0
  • #3 18 Sie 2013 20:54
    Jarko1988
    Poziom 9  

    zwarcia ale w których kostkach bo ogólnie instalacja wygląda ok przeglądałem voltomierzem czy wszystko jest ok i już nie wiem co robić ... a może poprostu podłaczyć ładowanie bezpośrednio do akumulatora ? czy będzie to odpowiednio działało ?

    0
  • #4 18 Sie 2013 21:04
    maniutex
    Poziom 10  

    kolego jak było by zwarcie to raczej by w ogóle nie ładowało przewody mogą się też grzać jak są źle podłączone albo za słabo najpierw sprawdz styki czy czasem nie zaśniedziały podokrecaj je mocno sprawdź czy akumulator ma też prawidłowo zamocowane klemy

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak nie pomoże to raczej jedź do elektryka problemem może być sam alternator

    0
  • #5 18 Sie 2013 21:30
    Jarko1988
    Poziom 9  

    kable od alternatora do kostki regulatora są nowe trochę grubsze niż te oryginalne, po podłączeniu regulatora i odpalaniu ten odcinek oryginalnych kabli regulatora grzeje się i to bardzo tak jakby były zbyt słabe... alternator pomierzony według serwis....

    0
  • #6 19 Sie 2013 07:24
    maniutex
    Poziom 10  

    może i ładuje a czy nie są upalone np diody w nim? są tam 2 rodzaje tak zwane plusowe oraz prostownicze

    Dodano po 5 [minuty]:

    jak możesz to podjedź lepiej do elektryka narazie teoretyzujemy tylko a możesz wyrządzić szkody jeszcze skoro wszystko dobrze zamocowane i dalej się grzeje to problem jest dalej może ten regulator jest źle dobrany??? a tam jest alternator czy prądnica ?????

    0
  • #7 19 Sie 2013 11:30
    Jarko1988
    Poziom 9  

    Alternator i był mierzony wychodzi ze jest dobry według manualna

    0
  • #8 19 Sie 2013 17:38
    Jarko1988
    Poziom 9  

    dziś zrobiłem kolejną fazę pomiarów, przy max obrotach około 12tyś napięcie między fazami wynosiło około 130v, podłączyłem stary regulator tzn ten oryginalny i na wyjściach miał 19v ale po podłączeniu do akumulatora pokazywał już tylko 12v i wahało się +/- 0.5v a po dodaniu gazu spadało. Podłączyłem te kabel wyjściowe z regulatora do trochę innego i mniejszego akumulatora i tam dziwne zjawisko bo na wolnych obrotach akumulator ładował się cały czas aż do około 14v ale po dodaniu gazu napięcie w akumulatorze spadało o około 0.2v

    0
  • #9 19 Sie 2013 18:49
    maniutex
    Poziom 10  

    prawidłowe ładowanie 13.6 - 14.2

    0
  • #10 20 Sie 2013 19:28
    Jarko1988
    Poziom 9  

    Wiem że takie powinno być ale nie jest i nie wiadomo dlaczego .. .

    0
  • #11 20 Sie 2013 20:20
    noczesiek
    Poziom 10  

    Proponował bym sprawdzić oporność cewek.Mierzy się ją sprawdzając opór pomiędzy przewodami z prądnicy(żółte).Powinno wynosić od 0.1 do 1 Ohma.Oraz ciągłość do masy(żółte przewody do masy).Jeśli jest przejście to uzwojenie ma przebicie.A ładowanie może wynosić maksymalnie 15.5 V przy 5000 obr/min.

    0
  • #12 20 Sie 2013 20:26
    Jarko1988
    Poziom 9  

    Pomiar oporności wykonany wszystkie pokazywały około 0.5-0.6, pomiar do masy także wykonany i nie ma przebicia.

    0
  • #13 12 Kwi 2015 21:15
    buulee
    Poziom 11  

    Odgrzewam kotleta bo problem identyczny.
    Czy poradziłeś sobie z problemem palącego się alternatora? - mam to samo w 929.

    0
  • #14 13 Paź 2016 00:36
    Jarko1988
    Poziom 9  

    Dawno mnie nie było ale problem z ładowanie i paleniem się regulatora i alternatora rozwiązany. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora oraz zrobiłem porządne połączenie miedzy tymi dwoma urządzeniami do tego wyczyściłem dokładnie mostek pod siedzenie i wszystkie problemy zniknęły. Jak narazie motocykl lata bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o prąd.

    0