Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 8l 2002r - Adaptacja nowego licznika bez pinu starego

17 Sie 2013 23:38 22530 11
  • Poziom 10  
    Witam.

    Auto - Audi a3 1.6, 8l rocznik 2002.
    Zamierzam wymienić licznik w swoim aucie i potrzebuję Waszej pomocy.
    Problem w tym, że licznik, który obecnie mam w aucie jest uszkodzony i nie mogę odczytać pinu (licznik Jeager, złe wskazania paliwa oraz temp. na wyświetlaczu przebiegu same dziewiątki).
    W związku z tym moja prośba o pomoc w tym, jak rozwiązać problem adaptacji nowego licznika bez znajomości pinu starego zakładając, że pin nowego licznika uda mi się odczytać.
    Posiadam VAG Commandera, VAG Tacho oraz VAG kkl USB.
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 34  
    A po co ci stary pin? Jedynie co potrzebujesz to kodowanie jakie posiadał stary licznik. Łączymy się z licznikiem [17 - Instruments] i wprowadzamy spisane ze starego licznika kodowanie. Ponownie łączysz się z licznikiem [17 - Instruments] i wybierasz adaptację [10 - Adaptation].
    Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [Save], [Done, go back], [Close Controller].
    Wyłączamy zapłon i włączamy ponownie za ok pół minuty ale nie uruchamiamy silnika.
    Teraz trzeba dopasować klucze.
    Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX [11 - Login].
    Wybieramy adaptację [10 - Adaptation], kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy (obecne kluczyki skasowane).
    Następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszczamy adaptację i VAG-COM.
    Klucz w stacyjce powinien się już dopasować, lampka immo gaśnie.
    Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lampka immo znów zgaśnie i znów powtarzamy ten krok, aż dopasujemy wszystkie klucze.
    Uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem.
    To wszystko.
  • Poziom 34  
    grala1 napisał:
    Skąd kolega wie że ten licznik jest na immo2 a nie immo3?

    Niech autor się wypowie, bo w tym roczniku było właśnie przejście na immo3.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie,

    Stary licznik to jak już wspomniałem Jaeger 8L0 920 950 E
    Audi a3 8l 2002r - Adaptacja nowego licznika bez pinu starego
    ..nowy to VDO 8L0 920 980 A
    Audi a3 8l 2002r - Adaptacja nowego licznika bez pinu starego
    Domniemam, ze oba są IMMO3 ale mam wątpliwości co do VDO, bo zastanawia mnie data produkcji 2000r. Nie krzyczcie na mnie jeśli jestem wbłędzie. ;)
    VagTacho rozpoznał nowy licznik jako VDO C5 i odczytał pin, który wydaje się być poprawny.
    Niestety podana przez kolegę miler80 procedura nie działa.
    Po wykonaniu pierwszej części nie widać żadnych efektów, a przy próbie kodowania kluczy nie można usunąć starych. Rozumiem, ze to efekt niezgrania IMMO z ECU.
    Przy okazji, mam pytanie dotyczące kodowania głównego.
    W starym liczniku było to 08442 a w nowym 00444, udało mi się zmienić tylko ostatnia cyfrę, czyli mam teraz 00442. Dlaczego nie mogę zmienić drugiej i jaki ma to skutek?
    Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Stary immo3 a nowy to teoretycznie immo2.
    Login przyjmuje czy odrzuca?
    Wpisz inną liczbę zamiast zera - tyle ile będzie kluczy.
    Zobacz w blokach mierzonych czy klucz nadaje się do zakodowania.
  • Poziom 10  
    Klucze sprawdzałem. Nadają się do kodowania jeśli dobrze rozumiem, to w blokach pomiarowych na trzeciej pozycji powinna być [1] i tak własnie jest. Pin z nowego licznika przyjmuje bez problemu. Wykazuje również, ze obecnie zakodowane są 3 klucze i nie mogę tego zmienić. Przy podaniu jakiejkolwiek wartości i wciśnięciu [TEST] - wywala error. Można to skasować za pomocą innej procedury?
  • Poziom 15  
    Witam mam podobny problem z audi a3 8l 2001r 1,6avu
    Licznik jaeger 8L0920900L w któryn jest uwalony procek. Wiec kupilem drugi VDO 8L0920900A
    Posiadam vag commandera full oraz vcds.
    Lecz w tym problem ze nie wiem jak odczytac pin ze starego licznika brak polaczenia z jaegerem commanderem jak i vcds. Po wsadzeniu VDO łaczy sie i pin udało sie odczytać.
    Macie jakies pomysly jak to zrobic innym sposobem?
  • Poziom 32  
    Odczytać wsad programatorem.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Odświeżę temat:
    Mam ten sam problem z PIN-m z immobilizera, wyświetla jak koledze wyżej.
    Wymieniłem opakowanie scyzoryka i immobilizer miga, auta nie można odpalić tzn. chodzi 1-2 sec. i gaśnie.
    Audi A3 1.8T 2002 r. Liczniki z cyfrowym wyświetlaczem i pół FIS.
    Jakieś rady ?

    EDIT:
    Już wszystko jest OK.
    Pozdrawiam.