Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy dzial el.samochodowa

Kkuba79 27 Cze 2002 23:57 10735 57
  • #31 27 Cze 2002 23:57
    ARTI
    Poziom 13  

    ZOBACZ TU LECH MIODUSZEWSKI UL. TATARY 6a tel.(089)625-40-04
    NIDZICA

    S.SZYBOWSKI UL.KOPERNIKA 4a (089) 648-68-78 ILAWA :o



    POZDROWIENIA ****ARTI**** :lol:

  • Katalog Megger
  • #32 28 Cze 2002 03:08
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Do Nidzicy i Iławy mam niedaleko.
    Znają się ci goście na tych autach?

    Odnośnie pompy to raczej nie ponieważ na obroty wchodzi normalnie i nie dławi się.

  • Katalog Megger
  • #33 28 Cze 2002 03:44
    ARTI
    Poziom 13  

    TO SA ASO PODLEGAJACE RENAULT POLSKA :wink:

    MOZE WODA W BAKU ???? :o

  • #34 28 Cze 2002 10:21
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeden chyba z lepszych w kraju, ale drogo.

    ELEKTRONIKA GRABOWSKI
    ul. Puławska 31 Piaseczno
    tel: (0-prefix-22) 756-25-35

    ale ja bym się zajął tym zaworem który Ci wymienili, używany i nie chcieli kasy......trochę to podejrzane...

  • #35 28 Cze 2002 10:29
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli to autko jest po unfalu to pewnie chodzi w trybie awaryjnym i dlatego dużo pali......i mogą być śmieci w pamięci (patrz posty wcześniej).
    Podpięcie do takiego laptopa, na lewo ( w okolicach Łodzi =150PLN),
    na prawo >300PLN.
    Sprzedający takie auta robią taki numer, że wykręcają żarówki od kontrolek :evil:

  • #36 28 Cze 2002 12:16
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co to jest unfal?
    Samochód kupiony od znajomego - pewne ręce. Inaczej nie wziąłbym go. Żarówki od kontrolek są i świecą.
    Po włożenieu kluczyka do stacyjki i włączeniu zapłonu (SERVICE gaśnie po 5 sek., a STOP po odpaleniu silnika).
    Poduszki w tym aucie nie dziłały, także napinacze. Auto nie było puknięte.

    A wymieniali mi czujnik temperatury płynu chłodzącego a nie zawór.
    Zawór chcą wymienić.
    Jeszcze jedno. Wymieniając wtedy ten czujnik zdjęli klemę z akumulatora i gdzieś przez 15 min. samochód i jego elektronika były bez napięcia.
    Jak założyli klemę i później wyjechałem z serwisu wolne obroty były zwariowane - prawie 2000 obr.min. Dopiero po przejechaniu 70 km ustabilizowały się. I od tamtej pory (mniej więcej) mam te problemy.
    Dlatego potrzebuję pewnej informacji czy pozbawienie elektroniki zasilania jest dopuszczalne.
    Serwisanci Renault twierdzili że tak i komputer po jakimś czasie się "nauczy". Wg mnie to bzdura i powinno się samochód podłączyć do komputera w celu weryfikacji nastaw i paramerów.
    Nie jestem mechanikiem ale elektronikiem więc potrzebuję porady osoby która w tym siedzi.
    A koszty. Nie ważne jakie będą podłączając komputer do samochodu. Byle chodził dobrze.
    Dobremu fachowcowi warto zapłacić.
    Bo do tego Serwisu już nie pojadę. Chyba że sprawnym już samochodem w celu zrobienia awantury i wstydu.

  • #37 28 Cze 2002 12:39
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Unfall to wypadek a unfallwagen to samochód po wypadku.

    Zdjęcie klem z akumulatora nic nie wnosi, masz tylko do ustawienia zegar na pulpicie i datę.
    Serwisant chyba miał rację, komputer sam się uczy i ustawia po przejechaniu kilku kilometrów i ustawi się optymalnie do Twojej nogi, chyba uśrednia, dlatego wariował.

    Ale jeśli chodzi o kontrolki od np: wywalonych poduszek i inne dziwne zachowania (zupełnie podobnie jak z pamięciami w TV) to trzeba zresetować w serwisie lub dograć odpowiednie wartości.
    Tak samo się robi tuning silnika, wprowadzając inne wartości do kompa.

    Czasami francuzy (P206) się zawieszają i wówczas (przynajmniej w moim)
    pomaga odpięcie klemy na parę minut.

    Miałem też przypadek że w momencie otwierania obydwu szyb elektrycznych na raz (chyba na skutek spadku napięcia) auto zgasło i się zawiesił komp :oops:

  • #38 28 Cze 2002 12:51
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sugeruje Pan abym zdjął klemy i zobaczył co będzie potem?
    Kontrlka od poduszek jest i gaśnie w 5 sek. po załączeniu zapłonu.

  • #39 28 Cze 2002 12:54
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Arti .. też może mieć rację
    ale nie tyle woda co zwracaj uwagę gdzie tankujesz !!!
    Ja doszedłem do wniosku, że warto dać parę groszy więcej ale mieć spokój.

  • #40 28 Cze 2002 13:07
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    można spróbować, i pojeździć ale bez gazowania - spokojnie....może komp zapamięta te ustawienia i przynajmniej będzie mniej palił a może i usterka ustąpi.....

  • #41 28 Cze 2002 13:17
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z tym gazowaniem to trudno - lubię przycisnąć.
    Nie chodzi że dużo pali. W trasie mierzyłem swego czasu. I przy delitaknej jeździe spalił 8,5 l/100km. Tylko te obroty.
    Paliwo, temat rzeka. mieszkam w takim rejonie kraju gdzie ruska benzyna "wlewa" się tu z każdej strony. Nawet w CPNach mieszają.
    Boję się czasami że niechcący (przez te kombinacje CPN-iarzy) zatankuję ołowiową i załatwię katalizator.

  • #42 29 Cze 2002 02:03
    Osiem88
    Poziom 17  

    U mnie też jest taka stacja gdzie paliwo zamiast 98 octanów miało 71(przebadane) i kiedy lałem je do Fiata CC to ledwie co jeździł obroty mu wariowały i w ogóle się nie zbierał.Raz zatankowałem na Aralu i już teraz nigdzie indziej nie tankuję albo Aral albo Jet moim zdaniem dwa najlepsze koncerny.

  • #43 29 Cze 2002 07:56
    Bobi
    Poziom 11  

    Witam Wojtku napisz czy rozwiazałeś problem. Jeśli nie postaram Ci sie pomóc. "Siedze" w tych tematach kilkanaście lat. Ale najpierw potrzebuje oznaczenie sterownika silnika. Wiem że jest to wielopunkt dwa zawory na cylinder a to zawęża już poszukiwania.
    A tak na początek sprawdż sonde lambda, oraz potencjometr przepustnicy (chyba że go nie masz - były takie modele na Difigen).

  • #44 03 Lip 2002 15:53
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Potencjometr jest ok - ale dziś na wszelki wypadek sprawdzę jeszcze raz.
    Jak sprawdzić sondę Lambda?
    A typ sterownika podam później jak zobaczę.

    Byłbym wdzięczny za pomoc i sugestie Bobi.

  • #45 04 Lip 2002 08:24
    Bobi
    Poziom 11  

    Witaj Wojtku.
    sonde mozna sprawdzić przy pomocy testera lub zwykłego miernika. Zakres napięć generowanych to 0,1 do 1,2 V w zależności od typu.
    Dla wszystkich typów sondy i sterownika sonda sprawna podaje napięcie w przedziale od 0,1 do 0.9 V. Na biegu jałowym napiecie średnie wynosi ok.0,5 V (co odpowiada stechiometrycznemu składowi mieszanki paliwa) i wartośc ta dość szybko oscyluje w zakresie od 0,2 do 0,7V. Oczywiście pod warunkiem że system sterowania silnikiem jes sprawny!!!. W innych przypadkach może to być albo mieszanka uboga (0,1-0,4 V) lub bogata (0,6-1,1)V.
    A tak na marginesie sprawdź cały układ dolotowy powietrza od przepustnicy do cylindrów pod kątem szczelności jest częsta bolączka "francuzów". Jeżeli silnik krokowy zaworu regulacji powietrza dodatkowego(inaczej obrotów biegu jałowego jest sprawny) i układ dolotowy szczelny sprawdź połączenia "mas"!!!. Często o tym zapominają w serwisach. A przy "słabym" połączeniu powstaja dziwne oscylacje napięc na czujnikach i sterownik "głupieje". Ok to narazie tyle . Jak by co to pisz i bedziemy szukać do skutku. :wink:

  • #46 05 Lip 2002 02:59
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Właśnie ten silnik chyba krokowy wraz z zaworem biegu jałowego. O nim mówili w serwisie.
    W tym dniu co byłem nie mieli nowego aby sprawdzić czy jest ok.
    Mechanik rozebrał go (tj rozłączył na dwie części), przeczyścił i mówił że pochodzi jeszcze trochę. Potem sam go rozbierałem i wydaje mi się że jest sprawny. Chociaż brak jest dostępu do części elektrycznej tego silniczka (zanitowany). Sam zawór nie zacina się. Jednak zastanowiło mnie jego bardzo małe otwarcie.
    Może w błąd wprowadza mnie to ze kręcąc kierownicą lub naciskając na pedał hamulca on dodaje gazu.
    Problem jest także w tym że włączając większe obciążenie np światła, podgrzewanie szyby i lusterek silnik wyraźnie przygasa puszczając go na wolne obroty (jest takie kilkukrotne wahnięcie i obroty się stabilizują).
    Wg mnie obroty powinny być stałe bez wpływu na obciążenie.

    Najbardziej mnie martwi to, że od strony podłączenia przewodów powietrznych do serwa i innych urządzeń na podciśnienie jest jedno wolne (brak przewodu chyba od klimy - w moim aucie jej nie ma na wyposażeniu). Tam właśnie silnik dostaje lewego powietrza. W serwisie zatkali ją zaślepką twierdząć że tak musi być. Ale odetkałem ją ponieważ silnik chodził jeszcze gorzej - gasł.
    O co tu chodzi?
    Czy podłączenie komputera wykryje tę nieprawidłowość i wskaże przyczynę tych obrotów?
    Sądząc po tym lewym powietrzu to ten zawór wolnych obrotów nie otwiera się na tyle co powinien, lub jest sterowany źle.
    Chodzi mi o to czy jego wymiana to poprawi - bo kosztuje on 500 zł.
    Nie chcę tych pieniędzy wydawać na darmo.

  • #47 05 Lip 2002 13:10
    MelJey
    Spec od car audio

    Kiedyś kolega mi powiedział , że po odłączeniu akumulatora w silniku z komputerem i po ponownym jego podłączeniu , trzeba silnik uruchomić i tak zostawić. Nie wolno wtedy dodawać gazu , a silnik tak długo ma pracować na biegu jałowym , aż włączy się wentylator od chłodnicy. Nie wiem ile w tym prawdy(próbował w Golfie - i podobno spalanie znacznie mu się zmniejszyło) - ale spróbować nie zaszkodzi.

  • #48 05 Lip 2002 17:55
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Interesujące
    Chociaż o tym nie słyszałem.

  • #49 10 Lip 2002 18:36
    wijar
    Poziom 19  

    witam.czytając to co tu napisaliście ja wytypowałbym po moich doświadczeniach z naprawami kompów i innej elektroniki samochodowej dwa miejsca gdzie nalężałoby szukać błedu.pierwsze to dokładny pomiar ciśnienia w cylindrach może tu zaistniec spora różnica między nimi pomimo niedużego jeszcze przebiegu ale auto jeździ na gazie a ten swoje robi i to mi się wydaje najprawdopodobniejszą przyczyną częśto tak się dzieje w fiatach punto II(zagazowanych) i ewentualnie pozostaje sprawdzenie wtrysków,ale ja stawiałbym na to pierwsze .napisz mi co ci roboli w tym serwisie to spróbuję ci jakoś pomoc

  • #50 10 Lip 2002 18:50
    wijar
    Poziom 19  

    ja bym na twoim miejscu przedewszystkim posprawdzał ciśnienie w cylindrach tym bardziej że auto jeździ na gazie,druga rzecz to szczelność układu wtryskowego bo z tego co piszesz wynika że jest nieszczelny(jak hamujesz dodaje gazu),pózniej wtryski dokładny pomiar,a stronę elektryczną zostawiłbym w spokoju, przede wszystkim SZCZELNOŚĆ.regulator obrotów raczej będziesz miał dobry gdyż on pracuje także przy nagrzanym silniku a wtedy piszesz że jest ok.trochę styczności i jakiegoś doświadczenia z kompami i inną elektroniką samochodową posiadam zarówno sam. osob. jak i ciężarowych.w razie problemów na miarę możliwości mogę pomóc.powodzenia(aha dla świętego spokoju możesz spróbować podstawić czujnik temeperatury bo ten stanowi w układach wtryskowych bardzo ważny element.

  • #51 11 Lip 2002 22:54
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ciśnienie w cylindrach jest ok.
    Odnośnie gazu to niezgadzałbym się z twierdzeniem że szybciej zużywa się silnik.

  • #52 12 Lip 2002 18:23
    wijar
    Poziom 19  

    niestety ale tak to jest że na gazie szybciej się wypalają gniazda zaworowe jak i same zawory.po prostu gaz jest bardzie suchy i bardzie wybuchowy co wcale nie wiąże sie z wyższą mocą jakby sie mogło to wydawać, a atkże ma wyższa liczbę oktanową

  • #53 12 Lip 2002 23:42
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wypalają się szybciej ale w samochodach posiadających silniki na benzynę ołowiową. W samochodach na benzynę bezołowiową nie ma tego problemu bo zawory jak i gniazda są wzmocnione.
    Także gaz nie wypłukuje oleju ze ścianek cylindrów podczas cyklu ssania ponieważ jest gazem (w przeciwieństwie do rozpylonej benzyny we wnętrzu cylindra). Jedyną wadą gazu jest to że trzeba go więcej aby uzyskać tą samą moc. Mimo że jego liczba oktanowa jest większa niż benzyny.
    No i problem stwarzają częste przeglądy instalacji gazowych (wymiana filtrów, regulacja).
    Przy silnikach powyżej 100kM nie odczuwa się spadku mocy i dynamki silnika.

  • #54 13 Lip 2002 00:13
    qbus
    Poziom 21  

    apropo gazu - jakie wymagania musi przejsc samochod zebym mogl zainstalowac tam gaz ?? czy moge np zrobic to w starym samochodzie sportowym ktory duuuuzo pali, np porsche czy ford caprii :?:


    ________________
    pozdroffionka qba

  • #55 15 Lip 2002 10:19
    Jacekj
    Poziom 20  

    Liczba oktannowa pokazuje jedynie zdolność do spalania detonacyjnego, (im wyższa tym niższa zdolność do takiego). Natomiast nie przekłada się to na moc, jedynie na równomierność pracy i jakość.

  • #57 24 Wrz 2003 01:21
    bogucho
    Poziom 11  

    Proponuję zacząć naprawe od wyczyszczenia przepustnicy.

  • #58 16 Paź 2003 00:02
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Ja bym przeglądnął dolot powietrza. Ostatnio kumpel był na myciu silnika ze względów estetycznych (AUDI 200 2.2Turbo) i przy myciu wodą pod dużym ciśnieniem "FACHOWCY" wypłukali przewod powietrza taki o średnicy może 2mm. Gdy silnik ostygł był problem z wolnymi obrotami, przygasał i pracował bardzo nierównomiernie. Po rozgrzaniu odczuwalne było że nadal troszke kuleje ale mógł to stwierdzić tylko ten co z samochodzikiem miał troszkę do czynienia. Przeglądneliśmy dolot i znaleźliśmy usterke. Od tamtej pory kłopoty zniknęły. Acha może to śmieszne ale sprawdź czy dobrze masz dokręcony korek od dolewania oleju i czy bagnet od poziomu masz dobrze zatkany. Może to powodować ów awarie. Jak ktoś nie wierzy niech odkręci korek podczas pracy silnika i zobaczy co się stanie ;) Życzę powodzenia :!:

  Szukaj w 5mln produktów