Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy dzial el.samochodowa

Kkuba79 01 Kwi 2002 17:18 10555 57
  • #1 01 Kwi 2002 17:18
    Kkuba79
    Poziom 11  

    A moze by tak wprowadzić na forum nowy dział - elektronika samochodowa?

    0 29
  • Fibaro
  • #4 02 Kwi 2002 03:07
    Hancock
    Poziom 17  

    Bardzo ciekawa propozycja.
    Popieram.

    0
  • Fibaro
  • #6 02 Kwi 2002 10:31
    DABEK
    Poziom 15  

    POPIERAM A MOZE KTOS WIE GDZIE MOZNA JUZ POGADAC NA TEN TEMAT

    0
  • #7 02 Kwi 2002 14:17
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wszyscy popierają, a kto na tym się zna? Z poprzedniego mojego tematu "schematy instalacji elektrycznych" jasno wynika, że wszyscy chcieliby porad i schematów. Za takie chęci to chciałbym serdecznie wszystkim podziękować :sad:

    0
  • #8 04 Kwi 2002 04:10
    Hancock
    Poziom 17  

    Ci co wiedzom, nie powiedzom !
    Zapewne tacy specjaliści też tu zaglądają.

    0
  • #9 05 Kwi 2002 14:25
    Mateusz
    Poziom 15  

    Jak najbardziej podzielam zdania kolegów.Dobry pomysł i "na topie".Myślę, że jeśli utworzy się taki dział to znajdzie się też wielu fachowców mających jakieś doświadczenie w w/w temacie.Czy problem radia samochodowego będzie należał do tego działu czy nadal do "audio"?
    I co pan na to , panie Gulson??

    0
  • #10 06 Kwi 2002 13:05
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Radio samochodowe?
    To zależy w czym problem. Jeżeli montaż to samochód, a jak naprawa radyjka to Audio.

    Ciekawa propozycja z tym działem.
    Sam potrzebuję informacji na pewien temat z tej dziedziny.

    Pozdrawiam
    Wojtek

    0
  • Fibaro
  • #11 10 Kwi 2002 17:02
    amator
    Poziom 22  

    Myślę że jest to bardzo dobry pomysł bo przecież każdy z nas znający się na elektronice mógłby przy wykorzystaniu pewnych schematów,wiedzy i doświadczenia innych usprawnić swoje "4 kółka".

    0
  • #12 24 Cze 2002 11:57
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pomysł OK, i sądzę że każdy kiedyś grzebał przy swoim autku i ma jakieś doświadczenia.

    Ja mogę pomóc we Francuzach.
    a najlepiej P205, P206, RClio.
    Katalogi na CD itp....
    Jeżdżę 206 - mogę wymienić spostrzeżenia.....nie tylko elektryczno-elektroniczne...

    0
  • #13 24 Cze 2002 13:13
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Póki co temat musi pozostać w kategorii różne -jest zbyt wielu szukających pomocy a tylko nieliczni ją deklarują jak np Lucom.

    0
  • #14 24 Cze 2002 21:05
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    LUCOM co powiesz na temat Renault Laguna 2.0RT, typ B56LK rocznik '97.
    Mam pewien problem i nawet autoryzowany serwis nie wie co to jest.

    0
  • #15 24 Cze 2002 21:08
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    pisz co jest .........?

    0
  • #16 24 Cze 2002 21:32
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak silnik jest zimny, np po nocy odpalając go jest cacy. Obroty są w granicach 1100 obr/min (wg obrotomierza). Wszystko zaczyna się komplikować gdy dodam gazu, nawet na chwilkę. Zdejmując nogę z pedału gazu silnik przygasa, czasami gaśnie. Jak przygasa robi to kilka razy i obroty się ustalają. Tak jest do momentu rozgrzania silnika. Nagrzany pracuje idealnie.
    W serwisie ok 2 m-ce temu przeglądali mi wszystko. Sprawdzali regulator obrotów (taki zaworek sterowany elektrycznie na dolocie powietrza).
    Jest jeszcze jeden problem. Otóż zauważyłem że w kolektorze ssącym tam gdzie podłączone są przewody podciśnienia do serwa, klimy, itp. jedna końcówka jest wolna nie zaślepiona (średnica ok 2mm). I nią właśnie silnik bierze "lewe" powietrze (spoza filtra). Serwis Renault sprawdził w dokumentacji że ma być zaślepiona ponieważ to jest rezerwa (do innego, lepszego wyposażenia, np klimatyzacja której ja np nie mam) - zrozumiałem to i zaślepili ją.
    Na tym przejechałem jakieś 10 km - silnik pracował tak jak napisałem na początku nawet jak był gorący.

    Sam nie wiem co może być.

    0
  • #17 24 Cze 2002 21:50
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Daj więcej szczegółów o silniku... jak znajde chwilkę to coś wymyślę poszperam w dokumentacji.

    Silnik masz na wtrysku - jakim ? wileopunktowym ?
    Ile zaworów na cylinder itp...itd...
    Wygląda na to jakby się zalewał, jaki masz przebieg - może wtryski lub coś co steruje ? Może lambda........sprawdzali ci to wszystko ?

    0
  • #18 24 Cze 2002 22:03
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wielopunkt, dwa zawory na cylinder. Przebieg 105 000 km.
    Nie napisałem wcześniej że ma zamontowany gaz.
    Z tym sprawdzeniem to walczę z nimi dalej.
    Za każdym razem prosiłem aby podłączyli go do walizki diagnostycznej.
    Myślę że wtedy by wyszło na jaw co jest.
    Twierdzą że nie ma takiej potrzeby. Mechanicy stwierdzili że prawdopodobnie ten regulator obrotów o którym pisałem poprzednio. Nowy kosztuje 500PLN. Myślę że ściemniają. Ponieważ on dodaje gazu, jak np nacisnę na pedał hamulca.
    Wg mnie to jakiś czujnik temperatury silnika (oszukuje elektronikę).
    Lambda też nie jestem przekonany czy napewno (zaświeciłaby się kontrolka i prawdopodobnie straciłbym moc).
    Reasumując chciałbym wiedzieć czy podłączenie samochodu do komputera dałoby efekt? Wg mnie tak, ale szukam fachowej opinii.

    Napisałeś że wtryski. W "benzyniakach" także zużywają się wtryskiwacze?
    Także się na tym zastanawiałem. Bo jak jeżdże po mieście (krótkie trasy, często odpalany) bardzo dużo pali.

    0
  • #19 24 Cze 2002 22:25
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czy takie objawy wystepują na benzynie czy na gazie, jeśli tutaj i tutaj to
    masz coś z wtryskiwaczami i sterowaniem wtrysku, powinien tam być przekaźnik wtrysku i regulator, może coś się zawiesza.
    Wyglądami mi to na złą regulację wtrysku.
    Dziura przy kolektorze ssącym powinna być zaślepiona, popatrz gdzieś czy nie łapie fałszywego powietrza w obrębie kolektora - jeśli dodajesz gazu gwałtownie to jest duże podciśnienie, może jakaś nieszczelność.
    Jeszcze mi chodzi po głowie, ale to przy jeździe na gazie gdy nagle wciskasz pedał przyspieszenia to musi być tam jakiś zawór odcinający, może on jest źle wyregulowany lub się zacina.
    A tak na marginesie to musisz parę minut popracować na benzynie - dopiero gaz.

    Jak znajdę to podrzucę opis kilku instalacji gazowych, chyba od Reno, porównasz ze swoim, może Ci "fachowcy" czegoś nie dodali i było taniej !!!

    0
  • #20 24 Cze 2002 22:54
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Byłbym wdzięczny za wszelkiego rodzaju schematy/dokumentacje.
    Może masz schemat do Laguny?
    Gaz jest zainstalowany fachowo firmy BRC. Jest komputer, emulator wtryskiwaczy, automat.
    Samochód mam od roku. A numery z obrotami zaczęły się w lutym. A dokładniej po wizycie w serwisie gdzie podczas jazdy zapalała się kontrolka przegrzania silnika. W tym samochodzie jest także wskaźnik wychyłowy temp. silnika i nie pokazywał że jest gorący. Okazało się że to czujnik temp. płynu chłodzącego. Dokładniej jest to podwójny czujnik (wychodzą z niego trzy przewody). Na starym czujniku chodził idealnie tylko zapalała się czasami ta kontrolka. W serwisie założyli używany lecz sprawny (tak twierdzili) oczywiście nie chcieli zapłaty za ten czujnik i kazali tylko sprawdzić czy nic się nie dzieje. I po jakimś czasie mam przyjechać wymienić na nowy jak się okaże że to była wina tego czujnika.
    I była ale nie wymienili mi na nowy i został ten (mechanik powiedział że szkoda pieniędzy - tak po znajomości).

    Zawsze samochód palę na benzynie, przełączam na gaz gdy jest ciepły przeważnie w trasie. Krótkie trasy pokonuję na benzynie.
    Kupiłem go z zamontowanym gazem.
    Gaz teraz nie chodzi całkiem dobrze ponieważ 10 000 km przejechałem na jednym filtrze gazu i reduktor nie był jeszcze czyszczony - to normalne w takich przypadkach.

    Głównie chodzi mi o benzynę i pracę na niej - czujniki i wtryskiwacze.
    I ten lewy otwór w kolektorze (na zatkanym tym otworze gaśnie jak jest zimny, przygasa jak ciepły). A z odetkanym (tak mam teraz) ciepły chodzi jak nowy tylko zimny (pierwsza minuta, może mniej) pracuje nierównomiernie po zdjęciu nogi z pedału gazu.
    Może to ten regulator który nie podaje tyle powietrza na wolnych obrotach. Bo na wolnych przepustnica jest całkowicie zamknięta.
    Co Ty na to?

    0
  • #21 25 Cze 2002 09:00
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Miałem taką sytuację w 205-tce, zatkaj ten otwór i podkręć obroty silnika,
    jeśli Ci dużo pali to może kompek chodzi w trybie awaryjnym i tutaj bez diagnostyki na urządzeniu nic nie wskurasz.

    Może też być uszkodzona sonda lambda - a to trochę kosztuje.

    Takie objawy mogą też sugerować luzy w silniku - zużycie - brak odpowiedniej kompresji (100000km), dlatego jak jest zimny to pracuje nierównomiernie, a jak się rozgrzeje to jest O.K.

    Jeśli znasz kogoś w serwisie to daj na 1/2 litra i Ci to sprawdzi.

    0
  • #22 26 Cze 2002 01:05
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tych Lagunach nie ma mechanicznej regulacji obrotów silnika. Obroty są ustalane elektronicznie (wewnętrzny program komputera) - sprawdzałem wszędzie. Instrukcja pisze że nie ma regulacji obr biegu jałowego. Przepustnica musi być zamknięta i jedyne powietrze dochodzące do kolektora na jałowym płynie przez ten zawór o którym pisałem. Podejrzewam że coś ze sterowaniem nim. Tylko co powoduje że on nie podaje tyle powietrza co trzeba?
    Myślę że komputer silnika jest zmylony poprzez jakiś czujnik i myśli że tak powieniem sterować powietrzem biegu jałowego?
    Odnośnie luzów to ich nie ma. Silnik szumi i nie słyszę żadnych stuków ani na zimnym, ani na gorącym. Także się nie przegrzewa. Moc jest - da się wyczuć te 115kM.

    0
  • #23 26 Cze 2002 02:57
    ARTI
    Poziom 13  

    JAK ZAPALIRZ I NIEDODAJESZ GAZU JEST TO SAMO
    :o

    0
  • #24 26 Cze 2002 09:30
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mam nadzieję, że filtr powietrza sprawdzałeś ?

    0
  • #25 26 Cze 2002 19:07
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Do ARTI:
    Jak zapalę i nie dodaję gazu jest ok, dopiero po dodaniu nawet lekko gazu i puszczeniu nogi z pedału zaczyna przygasać. Po kilku przygaśnięciach obroty ustalają się. Gdy jest ciepły jest ok.

    Filtr powietrza jest nowy - wymieniany w serwisie.

    0
  • #26 27 Cze 2002 22:13
    ARTI
    Poziom 13  

    MYSLALEM O POMPIE CZY NIECOFA PALIWA ...A W SERWISIE NIECH CI ZRESETUJA KOMPUTER TAK JAK PO WYPADKU.......

    0
  • #27 27 Cze 2002 22:31
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak się resetuje komputer?

    0
  • #28 27 Cze 2002 22:41
    ARTI
    Poziom 13  

    ELEKTRYK MA LAPTOPA I PROGRAM ZE ZLONCZEM I RESETUJE ... BO PO WYPADKU ODPALAJA NAPINACZE PODUSZKI I TO ZOSTAJE W PAMIECI PO WSTAWIENIU NOWYCH ROBI RESET ...... MYSLE ZE TOBIE BY TO POMOGLO MOZE MASZ COS W PAMIECI .... POJEDZ DO AUTORYZOWANEGO SERWISU BO TE MALE MOGA NIEMIEC TEGO LAPTOPA (DROGI) ...........NIEWIEM SKAD JESTES JAK Z WA-WY TO POLECAM RENAULT SEPCZYNSKI MORY MAJA NAJNOWSZY SPRZET!!!!

    0
  • #29 27 Cze 2002 22:45
    Wojtek27
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mieszkam w Warmińsko-Mazurskim. Serwis mam w Olsztynie.
    Byłem tam wiele razy, a oni uparcie twierdzą że nie ma potrzeby podłączanie do walizki serwisowej (tak nazywają to urządzenie).
    Upierają się przy tym zaworze za 500PLN. Skoro on chodzi.
    Musze zmienić serwis.

    0
  • #30 27 Cze 2002 22:53
    ARTI
    Poziom 13  

    BO TA ICH WALIZKA TO JEST STARE G... PEWNO NIEMAJA NOWEGO SYSTEMU DIAGNOZY TA WALIZKA KOLORU CZARNEGO I TYMI KARTKAMI DIAGNOZY TO SE MOGA 19 , 21 , 25.... DIAGNOZOWAC NIESTAC ICH NA TEGO KOMPA DO DIAGNOZY....ALBO NIEMAJA FACHOWCA CO JEST BARDZIEJ PRAWDOPODOBNE ZMIEN SERWIS (NIEWIADOMO CZY TO NIE POMPA MOZE COFA PALIWO I JAK DASZ GAZU TO NIESTYKA ILOSC WACHY I LYKA WIATR......

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo