Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 2.2 PB - kopcenie na biało

marek1185 18 Sie 2013 18:27 6876 13
  • #1 18 Sie 2013 18:27
    marek1185
    Poziom 9  

    Witam

    Może ktoś mnie naprowadzi co może być przyczyną kopcenia na biało przy dodawaniu gazu? Niedawno kupiłem samochód pojechałem w trasę i zaświeciła się kontrolka oleju. Po powrocie wymieniłem olej i filtr jako że i tak trzeba było to zrobić po kupnie. Kopcenie zostało a jeśli chodzi o sam silnik nie zauważyłem niczego niepokojącego chodzi ok, nie ma spadku mocy. Znajomy podpinał pod kompa nie było żadnych ważniejszych błędów (3 pierdoły po skasowaniu później już nie było). Nie zauważyłem oleju w płynie chłodzącym.

    Pozdrawiam

    0 13
  • #2 18 Sie 2013 19:12
    elemen_th
    Poziom 29  

    Kopcił zanim zaświeciło się smarowanie czy nie?

    0
  • #3 18 Sie 2013 19:49
    marek1185
    Poziom 9  

    Szczerze to nie wiem nie widziałem tego bo w lusterku tak nie widać jak się jeździ dopiero jak podjechałem pod blok z trasy i przygazowałem to zauważyłem a potem to już kazałem patrzeć jak jadę.

    0
  • #4 19 Sie 2013 13:24
    hellfireCC
    Poziom 11  

    A śmierdzą te spaliny palonym olejem (taki charakterystyczny zapach starego diesla)?

    Jeśli tak, to oznacza że Twój silnik spala duże ilości oleju - albo rozpadł Ci się uszczelniacz zaworowy, albo rozpadł się pierścień zgarniający olej.
    W każdym razie do sprawdzenia głowica - tak czy owak wymień wszystkie uszczelniacze (bo to tanie). A jeżeli to nie problem głowicy, no to trzeba wyjąć tłok, sprawdzić geometrie cylindra i jeżeli ta jest jeszcze w tolerancji, no to wymieniasz pierścienie.

    Bo kontrolka oleju to zakładam (znając Vectrę), że zapalił się na wyświetlaczu ŻÓŁTY symbol poziomu oleju (zapala się przy minimalnym poziomie) - zgadzałoby się to z pewnie mocno nadmiernym zużyciem oleju.
    Bo jeżeli w czasie jazdy zapaliła Ci się CZERWONA "lampa alladyna" Vectra C 2.2 PB - kopcenie na biało to pewnie nie dał byś rady dokończyć swojej trasy.


    Natomiast jeżeli białe spaliny nie śmierdzą, no to jest to para wodna.
    W niektórych sytuacjach pogodowych jest to normalne (ale wtedy inne samochody też zostawiają za sobą obłoki pary), ale jeżeli robi tak tylko Twój, to oznacza że woda dostaje się do cylindrów - zazwyczaj nieszczelną uszczelką głowicy cylindrów.

    0
  • #5 19 Sie 2013 19:30
    marek1185
    Poziom 9  

    hellfireCC dokładnie zapaliła mi się zółta kontrolka po czym jeszcze 10 km na niej pojechałem bo nie było innego wyjścia. Wymieniłem olej na VALVOLINE MAXLIFE 10W40 i do dziś nie zauważyłem na razie by olej wsysało a w większości jeżdżę teraz po mieście. Jutro po pracy obejrzę go jeszcze dokładnie ale czy może to być jeszcze coś innego np za bogata mieszanka paliwa? Nie wiem czy uda mi się zapachowo rozróżnić to co leci bo akurat okres alergii :P.
    Mechanik u którego zawsze robię będzie dopiero w pon przyszły ale myślę że to nie problem bo chyba pogorszyć sie nie może.

    1
  • #6 20 Sie 2013 11:16
    hellfireCC
    Poziom 11  

    marek1185 napisał:
    hellfireCC dokładnie zapaliła mi się zółta kontrolka po czym jeszcze 10 km na niej pojechałem bo nie było innego wyjścia

    No to spoko - to jest dopiero niski poziom oleju i jeżeli ten nie ucieka w jakimś straszliwym tempie, to spokojnie można jeszcze dojechać, kupić litra i wtedy dolać :)

    marek1185 napisał:
    zauważyłem na razie by olej wsysało a w większości jeżdżę teraz po mieście.

    Samochód może dymić na biało już przy zużyciu oleju rzędu 1-2l/1000km, więc to trochę trzeba pojeździć. Zwłaszcza jak już katalizator nie pierwszej młodości.

    marek1185 napisał:
    czy może to być jeszcze coś innego np za bogata mieszanka paliwa?

    To by dymiło na czarno

    marek1185 napisał:
    Nie wiem czy uda mi się zapachowo rozróżnić to co leci bo akurat okres alergii

    Mimo wszystko chyba poczujesz - to jest taki gryzący zapach.

    marek1185 napisał:
    myślę że to nie problem bo chyba pogorszyć sie nie może.

    Myślę że nie powinno - kontroluj tylko poziomy płynów, oleju i chłodniczego.
    Tyle że w Vectrze to kontrolkę poziomu oleju już poznałeś, kontrolka poziomu płynu chyba też jest, więc w sumie nie ma ryzyka że coś się skończy.
    Chociaż wiadomo że ryzyko zawsze jest - pierścień może potrzakać, gdzieś się zablokować czy coś, ale to raczej musiałby być jakiś mega niefart.

    0
  • #7 20 Sie 2013 15:37
    lato8
    Poziom 16  

    Czesto jest tak, że wlany jest doktorek i jako tako silnik nie kopci, potem po wymianie oleju na czysty wychodzą takie rzeczy.

    0
  • #8 20 Sie 2013 16:41
    marek1185
    Poziom 9  

    Kopcenie się zaczęło po trasie bynajmniej tak mi się wydaje i to było jeszcze na starym oleju. Praca silnika moim zdaniem jest normalna.
    Dziś pod pracą na zimnym przygazowałem trochę i razem z chłopakami padło że to są zwykłe spaliny w zapachu. Wnioskowali że to wygląda na uszczelkę ale nie zauważyłem by w płynie chłodniczym był olej. Wydaje mi się że bardziej na zimnym przykopci ale to takie spostrzeżenia na razie bo w lusterku nie widać jak to miało miejsce w dieslu :D

    0
  • #9 20 Sie 2013 20:59
    noczesiek
    Poziom 10  

    Ja proponowałbym podjechać do warsztatu który dysponuje testerem do spr.uszczeki głowicy
    (pompka ze specjalnym płynem) i zrobić test.Jeżeli jest spora nieszczelność to powinno pokazać,ale nie ma pewności.

    0
  • #10 27 Sie 2013 20:47
    marek1185
    Poziom 9  

    Uszczelka na pewno przepuściła olej do płynu chłodzącego i teraz pytanie czy kompresja przy walniętej uszczelce powinna być mimo wszystko dobra czy wtedy już jest zła?

    2
  • #11 27 Sie 2013 21:21
    T5
    Admin grupy Samochody

    A czy usterka uszczelki pod głowicą objawia się tylko olejem w wodzie i odwrotnie?
    Mi się wydaje że nie. Wręcz jestem tego pewien.

    0
  • #12 30 Sie 2013 19:54
    marek1185
    Poziom 9  

    Odpowiedź już znam nazywa się kwota 4,5 tys naprawa załamany jestem totalnie. Teraz kwestia silnik remontować pod siebie czy kupić używkę kto wie znów jaką...

    3
  • #13 02 Wrz 2013 12:55
    xhumungus
    Poziom 16  

    Co dokładnie stało się temu silnikowi, że koszt naprawy jest aż taki?

    2
  • #14 02 Wrz 2013 21:20
    spajder_k
    Poziom 9  

    jeśli jeszcze nie jeździsz na mineralnym to polecam zalać olej 15w (jeśli nie był zalany "doktorek" to pomoże)
    a jesli nie to wymiana silnika tylko w "szrocie" który sam wymienia silnik i daje gwarancje

    0