Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1,9 DCI - Renault Scenik - nie pali na ciepłym silniku

ramzes__x 19 Sie 2013 13:06 5592 7
  • #1 19 Sie 2013 13:06
    ramzes__x
    Poziom 7  

    Witam

    Mam problem najprawdopodobniej z chłodzeniem silnika Scenic 1,9 DCI 2000r (auto mojego ojca).
    Postaram się opisać w miarę szczegółowo problem: w bardzo cieple dni samochód po przejechaniu dłuższej trasy po zgaszeniu nie chce palić przez pewna chwile (różnie bywa 5-20 min). Dodatkowe po kilku takich problemach okazało się że szybciej można go ponownie odpalić w momencie gdy otworzy się maskę (najprawdopodobniej szybsze schłodzenie silnika skutkuje pozytywnie) lub przed zgaszeniem auta włączenie ogrzewania ma max.
    W sobotę sprawdziłem styczniki od wentylatora chłodnicy (OK), sprawdziłem wentylator mostkując wtyki na podstawce styczników (dwa biegi działają) sprawdziłem również czujnik i tu jest problem.
    Do czujnika dochodzi wtyczka z trzema kablami a sama wtyczka ma dwa piny. Najpierw miernikiem sprawdziłem każdy z pinów z masą, na żadnym nie ma zasilania, następnie sprawdziłem obydwa piny z plusem akumulatora czy jestem masa i okazuje się że tylko jednym jest. Wydaje mi się, że jeden z pinów powinien być zasilany (+). W momencie gdy czujnik uzyska pewna określoną swoja charakterystyka temperaturę powinien przewodzić i zasilanie powinno być podane przez stycznik na wentylator, zgadza się?
    Kolega podpowiedział mi, że podobny problem miał gdy czujnik położenia wału korbowego został uszkodzony.

    miał ktoś podobne problemy? Z góry dziękuje za pomoc.

  • Fibaro
  • #2 20 Sie 2013 10:09
    marekwodniak
    Poziom 14  

    Jedź do kogoś kto ma clipa. Dodatkowo zrób przelewy wtrysków.

  • Fibaro
  • #3 22 Sie 2013 09:19
    ramzes__x
    Poziom 7  

    Co maja do tego przelewy ?

    Mógłby mi ktoś sprawdzić czy ma u siebie zasilanie (~12V) na jednym z pinów wtyczki czujnika w chłodnicy ?

    A na diagnozę Clipem/DDT200 jestem już ustawiony ale dopiero za kilka dni.

  • #4 11 Sie 2015 16:12
    python7
    Poziom 2  

    Kolego czy rozwiązałeś problem z odpalaniem na ciepłym silniku ?

  • #5 28 Sie 2015 16:38
    crunck
    Poziom 10  

    Witam

    Ja strzelam że pompa wysokiego ciśnienia jest do wymiany. (Pompa paliwa, ta przy silniku)

    Pozdrawiam

  • Fibaro
  • #6 28 Sie 2015 18:01
    etanio
    Poziom 10  

    ramzes__x napisał:
    Co maja do tego przelewy ?
    b. dużo
    Wystarczy sprawdzić korekcję
    ramzes__x napisał:
    DDT200
    na to szkoda czasu

  • #7 29 Sie 2015 08:10
    python7
    Poziom 2  

    Wtryskiwacze OK, pompa wysokiego ciśnienia OK. Problem jest tylko w upalne dni. Po bardzo mocnym rozgrzaniu, a właściwie to samochów musi stać w pełnym słońcu dopiero wtedy gaśnie i nie chce odpalić.

  • #8 30 Sie 2015 23:13
    crunck
    Poziom 10  

    Skąd wiesz że pompa ok ? Dziwne objawy ;/ Lałeś wtedy zimną wodę na pompę jak nie chce odpalić ??

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo