Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 1,9 DCI - Renault Scenik - nie pali na ciepłym silniku

ramzes__x 19 Aug 2013 13:06 9984 7
  • #1
    ramzes__x
    Level 9  
    Witam



    Mam problem najprawdopodobniej z chłodzeniem silnika Scenic 1,9 DCI 2000r (auto mojego ojca).
    Postaram się opisać w miarę szczegółowo problem: w bardzo cieple dni samochód po przejechaniu dłuższej trasy po zgaszeniu nie chce palić przez pewna chwile (różnie bywa 5-20 min). Dodatkowe po kilku takich problemach okazało się że szybciej można go ponownie odpalić w momencie gdy otworzy się maskę (najprawdopodobniej szybsze schłodzenie silnika skutkuje pozytywnie) lub przed zgaszeniem auta włączenie ogrzewania ma max.
    W sobotę sprawdziłem styczniki od wentylatora chłodnicy (OK), sprawdziłem wentylator mostkując wtyki na podstawce styczników (dwa biegi działają) sprawdziłem również czujnik i tu jest problem.
    Do czujnika dochodzi wtyczka z trzema kablami a sama wtyczka ma dwa piny. Najpierw miernikiem sprawdziłem każdy z pinów z masą, na żadnym nie ma zasilania, następnie sprawdziłem obydwa piny z plusem akumulatora czy jestem masa i okazuje się że tylko jednym jest. Wydaje mi się, że jeden z pinów powinien być zasilany (+). W momencie gdy czujnik uzyska pewna określoną swoja charakterystyka temperaturę powinien przewodzić i zasilanie powinno być podane przez stycznik na wentylator, zgadza się?
    Kolega podpowiedział mi, że podobny problem miał gdy czujnik położenia wału korbowego został uszkodzony.

    miał ktoś podobne problemy? Z góry dziękuje za pomoc.
  • #2
    marekwodniak
    Level 16  
    Jedź do kogoś kto ma clipa. Dodatkowo zrób przelewy wtrysków.
  • #3
    ramzes__x
    Level 9  
    Co maja do tego przelewy ?

    Mógłby mi ktoś sprawdzić czy ma u siebie zasilanie (~12V) na jednym z pinów wtyczki czujnika w chłodnicy ?

    A na diagnozę Clipem/DDT200 jestem już ustawiony ale dopiero za kilka dni.
  • #4
    python7
    Level 2  
    Kolego czy rozwiązałeś problem z odpalaniem na ciepłym silniku ?
  • #5
    crunck
    Level 11  
    Witam

    Ja strzelam że pompa wysokiego ciśnienia jest do wymiany. (Pompa paliwa, ta przy silniku)

    Pozdrawiam
  • #6
    etanio
    Level 11  
    ramzes__x wrote:
    Co maja do tego przelewy ?
    b. dużo
    Wystarczy sprawdzić korekcję
    ramzes__x wrote:
    DDT200
    na to szkoda czasu
  • #7
    python7
    Level 2  
    Wtryskiwacze OK, pompa wysokiego ciśnienia OK. Problem jest tylko w upalne dni. Po bardzo mocnym rozgrzaniu, a właściwie to samochów musi stać w pełnym słońcu dopiero wtedy gaśnie i nie chce odpalić.
  • #8
    crunck
    Level 11  
    Skąd wiesz że pompa ok ? Dziwne objawy ;/ Lałeś wtedy zimną wodę na pompę jak nie chce odpalić ??