Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

iptables - budowa firewall'a, zasada działania oraz ustawienia dhcp

Simi91 19 Aug 2013 16:22 2640 5
    Simi91
    Level 10  
    Witam.

Jestem początkujący jeśli chodzi o iptables dlatego postanowiłem zwrócić się po Waszą pomoc. Problemów jest kilka dlatego rozdzielę je na kilka punktów.

1. Zacząłem pisać firewalla opierając się na przykładach z Internetu oraz książki (Sieci Linux. Receptury) i jestem na etapie czegoś takiego:

#_____________________________________________________________________________
    $ipt -t nat -X
    $ipt -t mangle -F
    $ipt -t mangle -X

#Czyszczenie liczników

$ipt -t filter -Z
    $ipt -t nat -Z
    $ipt -t mangle -Z

$mod ip_tables
    $mod ip_conntrack
    $mod iptable_filter
    $mod iptable_nat
    $mod iptable_mangle
    $mod ipt_LOG
    $mod ipt_limit
    $mod ipt_state

#Polityka domyślna

$ipt -t filter -P INPUT DROP
    $ipt -t filter -P FORWARD DROP
    $ipt -t filter -P OUTPUT ACCEPT

$ipt -t nat -P OUTPUT ACCEPT
    $ipt -t nat -P PREROUTING ACCEPT
    $ipt -t nat -P POSTROUTING ACCEPT

$ipt -t mangle -P PREROUTING ACCEPT
    $ipt -t mangle -P INPUT ACCEPT
    $ipt -t mangle -P FORWARD ACCEPT
    $ipt -t mangle -P OUTPUT ACCEPT
    $ipt -t mangle -P POSTROUTING ACCEPT

#Pętla zwrotna

$ipt -A INPUT -i lo -j ACCEPT

###################################################################
    # SERWER

#Zapis ataków do logów oraz ochrona
    $ipt -A INPUT -p icmp --icmp-type echo-request -m limit --limit 1/s -j LOG --log-prefix "Ping of death : "
    $ipt -A INPUT -p icmp --icmp-type echo-request -m limit --limit 1/s -j ACCEPT

#Zapis atakow do logow oraz ochrona przed atakami typu SYN-flood
    $ipt -N syn-flood
    $ipt -A INPUT -p tcp --syn -j syn-flood