Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sprężarka vw passat 1993 1.9td

10 Mar 2005 21:12 2694 2
  • Poziom 12  
    Może ktoś mi pomoże w tym temacie
    Zawor na sprężarce jest sterowany podciśnieniowo elekrozaworem . Co steruje tym zaworem - konkretnie i jakie zjawiska zewnetrzne biorą w tym udział. W moim przypadku zawor jest sterowany na niskich obrotach po zwiększeniu obrotów zawor sie zamyka , ale to jest jego praca na postoju , a podczas jazdy przy wciśniętym pedale przyspieszenia samochód do obrotów ok 2.5 tyś dymi i po zamknięciu zaworu dostaje "kopa". Jak odłaczę złaczkę od elektrozaworu to silnik jest żwawy od niskich obrotow. Jak to ma działać . Dziękuję za konkretne odpowiedzi.
  • Poziom 24  
    Tym zaworem najczesciej steruje taki maly switch , ktory jest zamontiowany na pompie wtryskowej , ale byly rozne wersje tego , ale w passacie najczesciej bylo tak jak pisze . Dziala to tak ze przy pewnych obrotach , a dokladniej przy pewnym wcisnieciu pedalu gazu , ciegno przyspieszenia na pompie przesuwa sie tak ze przelacza przelacznik , ten natomiast uruchamia elektrozawor ktory przepuszcza cisnienie (lub podcisnienie) do baczka przy turbinie . otwiera sie wtedy bypass (obejscie) turbiny co redukuje jej cisnienie . Sprawdz u siebie czy niemasz pozamienianych wezykow ktore ida od zaworu do baczka turbiny itd. Sprawdz tez czy ciegna przy baczku turbiny , przesuwa sie w calym swoim zakresie prezuwu i czy niema zaciec . Bo cos tam jest nie tak bo jesli auto kopci na czarno to znaczy ze turbina sie nie zalaczyla czyli ma otwarty bypass , wychodzi jakby u ciebie to chodzilo cos jakby na odwrot . Ten caly opis to jest do TD tak jak napisales w temacie , bo do TDI to bedzie zupelnie inaczej . Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny otwiera kanał obejściowy spalin,redukując przepływ spalin na łopatki turbiny,czyli zmniejsza się ciśnienie doładowania.Jeżeli chodzi o silniki typu TDI,to komputer decyduje kiedy zredukować ciśnienie ładowania.Ciśnienie to odczytywane jest poprzez wężyk doprowadzający ciśnienie do komputera.W nowszych rozwiązaniach,odczyt ciśnienia realizowany jest przez czujnik ciśnienia zamontowany na układzie ssącym.Jeżeli masz silnik TDI to napewno pomoże diagnostyka komputerowa,która pokaże jakie jest ciśnienie,oraz jak pracuje zawór elektromagnetyczny ograniczający ciśnienie doładowania.Zgodzę sie z faktem że mogą być zamienione węzyki na elektrozaworze.Napewno diagnostyka komputerowa!Mail rocaria(malpa)o2.pl.